• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ramprobleem, ziet 4GB ipv 6GB. Na restart wel 6GB?!

Woozy

Member
Setup:
i7 930
6gb DDR3 1600Mhz
Asus P6T Deluxe v2 // Asus Rampage II Extreme
850W powersupply(80+)

Heb een raar probleem met me pc ivm de ram.

Als hij een hele tijd afligt en ik start hem voor de 1ste keer op vind hij enkel 2 of 4gig ram van de 6GB. Echter bij een 2de restart vind hij meteen de volle 6Gb ram. En dit blijft dan zo tot de pc weer een hele tijd heeft afgestaan. Dus een 10 tal minuutjes afleggen en herstarten heeft dit probleem niet terug.

Heb al geprobeerd met bios update en het plaatsen van een ander moederbord.
Geen positief resultaat.

De oorzaak ligt dus waarschijnlijk bij RAM of CPU. CPU vermoed ik doordat als ik juist ben de memorycontroller daarop geintegreerd zit.
Herkend iemand dit probleem die me met zekerheid kan vertellen wat het net is? Want ik wil geen onnodige kosten doen met nog es iets te vervangen die blijkbaar geen oplossing bied.
__________________
 
Dit is een vaker voorkomend probleem bij Asus moederborden.
Komt ook wel vaker voor bij niet Asus 1366 mobo's.

Er is wel het een en ander over te vinden met google, maar een mailtje naar Asus of de retailler zal misschien ook meer licht op de zaak kunnen werpen over hoe verder te gaan.
 
@ dopestuff windows 7 64 Bit, maar hetgene ik van praat is al vanaf de post. Daar zie je ook maar de 2 of 4 gig bij die eerste boot. Memtest wel nog niet gedraaid wegens het ontbreken van een cd/dvd rom drive in het systeem
@ Sanders Ga ik meteen eens proberen of asus me hierbij kan helpen maar aangezien het al op het 2de moederbord is vermoed ik niet daar het probleem te vinden.
 
Na het kunnen inruilen van de rams via RMA(alhoewel geen errors in memtest86 gegenereerd werd) werd het probleem nog niet opgelost. Een ander merk + hogere wattage powersupply aangesloten maar ook tevergeefs. Dan toch even uit radeloosheid gevraagt de rams van een vriend te gebruiken. En waarempel. Met de Dominator GT's 1866mhz van men vriend is dit raar probleem opgelost. Alhoewel mijn Corsair XMS3 RAM in de QVL lijst stonden van Asus blijkt toch hen te zijn die het probleem aanmaakte. Mischien een goede hulp voor wie het nog meemaakt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C gtx 570 ziet pc als gtx 580 NVIDIA 19
Okkii Hoe ziet jou Homescreen van je telefoon deruit?? Algemene Discussies 34
H sommige games flikkeren in sli mode and ziet er vaag uit Problemen & Oplossingen 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
l3p Hoe ziet jouw schijvenpark er uit ? Algemene Discussies 66
Blackruby Zo ziet mijn WC er uit. Algemene Discussies 8
C Zo ziet mijn WC er nu uit Waterkoeling 35
A ASUS Rampage II Extreme: Ziet minder geheugen (2GB of 4GB ipv 6GB) Hardware & Software 27
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
P Bios ziet HD maar Windows Vista niet... Hardware & Software 16
vincent 3D mark06 ziet maar 1 kaart Hardware & Software 4
Freddy Gezocht: RAM DDR3 4GB reepjes Gevonden 2
Sw333t [CLOSED] EVGA GeForce GTX 680+ 4GB w/Backplate Gesloten 3
Legendary1985 Waterblock voor MSI GTX680 4GB Twin Frozr Waterkoeling 2
JeanPaul [IN-ACTIVE] Corsair dominators 1600mhz 4GB Verkocht 0
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
K [IN-ACTIVE] Palit GTX680 JetStream 4GB Verkocht 10
R [CLOSED] Wat is dit nog waard: Q8200, 8400GS, 4GB etc. Gesloten 1
l3p [VERKOCHT] G.Skill F3-17000CL9D-8GBSR 2 x 4GB Kit Verkocht 8
chicken [GEVONDEN] 4gb DDR2 800 of 667 Gevonden 1
Sw333t [VERKOCHT] OCZ Gold DDR3 PC3-17000 4GB LV (2x2Gb) Verkocht 3
Sw333t [Gezocht] Kingston 4GB DDR2 (2x2gb) Gevonden 2
olympus [REFUSED] AMD x3 445 @ 3.1ghz / 4gb Geil ddr3 1333 / msi 785GM-E51 Verkocht 5
Sw333t [Gezocht] Core i3 cpu, mobo + 4gb ram Gevonden 0
Killerbee [VERKOCHT] Intel i7 860, Asus Maximus III Gene & Corsair Dominator GT 4GB Verkocht 23
Sanders Corsair Dominator GT 4GB DDR3-2000 CL8 kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D [INACTIVE] Kingston HyperX DDr2 4GB Verkocht 6
Freddy Meer geheugen (6GB-1333) of minder maar sneller (4GB-1600)? Hardware & Software 6
Oli4v [INACTIVE] OCZ Platinum 4GB kit PC8500, mobo, cpu Gevonden 4
F REVIEW A-data XPG memory line-up test 2200Mhz 4GB Kit & 1866Mhz 6GB kit HighFlow Product Reviews 2
Legendary1985 SAPPHIRE Toxic HD5970 4GB GDDR5 PCIE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Don_Holio De ULTIEME 3D kaart !!! nVidea Dual GTX285 met 4gb Hardware & Software 16
N 4GB ram in vista 32-bit Hardware & Software 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan