• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Beste is idd om het de TDP van alle te koelen hardware bij elkaar optellen en dan bij de betere radiator reviews kijken hoeveel radiatoroppervlakte je ongeveer nodig hebt dat aan je koeleisen voldoet.

Voor TDP

google of

eXtreme Power Supply Calculator (invullen en die 34W van het totaal aftrekken)

Graphics Cards Thermal Design Power (TDP) Database - 3D Tech News, Pixel Hacking, Data Visualization and 3D Programming - Geeks3D.com


Voor de betere reviews

Martin's Liquid Lab

V1 Bench | Skinnee Labs

(De reviews van Hesmelaugh en Bundymania zijn ook erg goed, alleen zij verwerken de data niet in tabelletjes met de hoeveelheid Watt erin verwerkt. Maar voor vergelijking of extra info altijd goed.)


Belangrijkste zijn de eigen doelstellingen/wensen. Die bepalen voor een groot deel hoe groot de radiator zal uitvallen. Advies op maat door op een goed WC forum een topic aan te maken is daarom denk ik altijd nog de beste vuistregel om een naar eigen wensen passende set samen te stellen.

Budget - koelprestaties - ruimte in of buiten de kast - geluid
Meestal is de samenstelling van een set en ook de grote van de radiator de uitkomst van die vier dingen.


Als stilte het absolute doel is en de temps niet boeien, kan je met een goede 120mm radiator heel veel koelen. Dat de temps dan boven die van een luchtkoeler uit zullen komen, in bv een GPU, CPU mobo WC set, hoeft dan geen probleem te zijn.
Vragen als "redt mijn pomp dit" of "kan mijn radiator dit aan" hangen deels samen met je eigen wensen.


Met wat moeite te zal er denk ik ook wel iets samengesteld kunnen worden waarmee je een goede indicatie kan geven hoeveel radiator je ongeveer nodig hebt. Toch denk ik dat advies van waterkoelmalloten nog altijd de beste manier is om aan een goede custom set te komen. ;)
 
ik hou dat aan met echt lage rpm fans. je zult mischien .8x (0.8x) kunnen doen, maar ik gebruik mijn rads (xspc RX) met fans die op 5-7v lopen, dus met nagenoeg 0.0 airflow door de rad :). daarom neem ik altijd ruimschoots rad oppervlakte.
 
Tdp van 6970 is 300w dan heb je voor een enkele kaart al een 480 rad nodig? Lijkt me wat veel?

Hier geven ze een max TDP van 256W met stock clock. . Dat is dan wel wanneer de kaart 100% een grakabench aan het draaien is. Idle komt i op 110W.
Wat de kaart gemiddeld in games verbruikt kon ik niet vinden. Dat ligt waarschijnlijk wel een stukje lager dan met een max gebruik van de core.

Maar met elke 240 radiator is die kaart wel te koelen. Denk zelfs dat een dikker rad zoals de XSPC RX met goede fans in push pull erop die kaart nog wel trekt.

RX120_10cDelta_Chart.jpg

XSPC RX120 V1 | Skinnee Labs


Een 480 rad wel erg veel voor een 6970 alleen.
TFC480-Thermal4.png

TFC X-Changer 480 Radiator Review


Een dunner rad zoals de Swiftech MCR220 of een XSPX RS 240mm icm met bijna elke fan is voldoende voor een 6970.

6gh66p.jpg

Swiftech MCR220 Radiator Review

XSPC-RS240Therm4.png

XSPC RS240 Radiator Review
 
Nog een vraagje mbt slangen snijden, ik heb zonet voor de eerste keer het mes in mijn slang gezet en de sneden zien er nooit echter recht uit. Is er een bepaalde manier om die zo mooi recht te krijgen of is het gewoon snijden en achteraf bij schaven?
 
Youtube waterkoeling

Hey,

Voor iedereen die nieuw is met waterkoeling waaronder ik.
Ik heb 2 mooie kanalen gevonden om van te leren.
Ook leuk voor de veteranen onder ons.

typ op youtube: 1. SingularityComputers (watch and learn) (singularitybeast upgrades)
(singularitybeast 2 build log)

2. West coast mods.

Veel kijk plezier!
 
eens met het bovenstaande, MAAR! yes die hebben we ook!

Zwaartekracht :D!

IMAG0410.jpg


dat werkt ook gewoon, omdat door de zwaartekracht de vloeistof naar beneden geduwd word, en dus geen lucht overblijf in de pomp kamer :) en zal dan indd ook niet drooglopen ;)
 
Vroegah, :D zo'n 9 jaar geleden toen ik voor het laatst een waterkoel bak maakte, had ik mijn reservoir ook onderin mijn kast namelijk, zelfde reden, geen ruimte ergens anders. Werkte wel. Maar had er toen niet zo heel veel verstand van om eerlijk te zijn. Die set heeft het niet al te lang uitgehouden omdat na een tijdje eenaantal koppelingen gecorrodeerd waren en ik het toen zat was na een jaar.

Ik was van plan om dit reservoir plus pomp te gaan gebruiken. Reservoir and Pump, TNK-400

Deze dan op z'n zij onderin de kast leggen. Reservoir helemaal bovenin.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
G Schuimende waterkoeling na installatie Waterkoeling 7
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan