Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
wat denken jullie van een dual loop? zal ik lagere temps halen als ik 1 480mm rad voor mn cpu en mobo doe, en andere 2 480mm rads voor dual SLI gtx580??
2x480 voor 2x580 is zware overkill, zelfs voor zijn voorganger de GTX480 zou een 480 radiator al overkill zijn, en de 580's zijn zoveel beter qua temperatuur geworden.
ik zou daarom alles in een loop gooien, zodat CPU en mobo ook profijt kunnen hebben van deze zware overkill.
oke, bedankt voor je reactie, maar ik ben bang dat als alles in 1 loop gaat dat de warmte van de cpu de temps van de grafische kaarten naar beneden haalt..
want eerst gaat de loop naar cpu, dan naar mobo, en dan pas naar gpu's
is het niet daarom beter om dan: res>pomp> 1e rad> cpu>mobo>2e en 3e rad>gpu's te doen??
he? maar dat reservoir is toch voor parallel loop , dus single loop ofniet? dus dan gaat 1 slang erin en 1 eruit dus heb ik 2 stopfittingen nodig.. ofniet?
Nee dat is voor 2 loops die 1 reservoir delen.
Je kan wel pomp 1 doorverbinden naar pomp 1 met een aantal bochtjes, maar dan heb je alsnog die benodigde fittingen nodig, dus moet je even kijken hoe je dat zou willen doen eventueel.
En ik controleer nu net de foto's van dat res, en je hebt géén stopfittingen nodig, want er zijn geen extra mogelijkheden.
Juist, je hebt dus 2 aparte loops, maar je hebt er geen temperatuur winst door omdat je het koelwater deelt.
Het enige voordeel dat je op deze manier hebt is dat de ene loop geen hinder ondervindt van de restrictie van de ander, omdat de pompen elk 1 loop voor hun kiezen nemen.
Als je de pompen aan elkaar linkt heb je wel een flow voordeel (al ben ik niet geheel zeker hoeveel gezien het reservoir dar hier vaag op aangesloten zit),
en heb je dus in principe 1 loop met 2 pompen in serie.
Je verbindt dan de outlet van pomp 1 met de inlet van pomp 2.
Dit kan je doen door een serie 90 graden fittingen te plaatsen, of een BitsPower rotary snake, of een slang die een bocht maakt.
Hoe je dat doet is verder aan jouw fantasie.
dus de inlet van pomp 1 verbind je met de inlet van pomp 2 aan de inkomende slang
en de outlet van pomp 1 verbindt je met de outlet van pomp 2 aan de uitgaande slang?? jah toch?
Sanders heeft het goed, dus het water gaat door het volgende heen: Slang -> P1 (IN) -> Reservoir -> Pomp -> P1 (OUT) -> P2 (IN) -> Reservoir -> Pomp -> P2 (OUT) -> Slang -> CPU blok/Radiator etc.