• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling: De loop vullen

Ja dat wist ik eigenlijk ook goed , Flythe, mijn fout , ik bedoelde dan ook grote diepe reservoirs die de pomp niet zomaar even leeg trekt in de loop. Dat gebeurt natuurlijk wel bij een 100 ml reservoir.

En de reden dat ik denk dat grotere reservoirs voor cooler water zorgen is omdat het water dan langer de tijd heeft af te koelen alvorens het weer door de pomp aangezogen word.
Maar mischien is dat te verwaarlozen ...

Maar ik kies voor een 500 ml Tube reservoir ivm makkelijk in 1 keer vullen en je krijgt geen geslurpt door een kolkje die tot bovenste peil van het water toereikt zoals bij kleine reservoir en snelle pomp.
Daarom denk ik ook dat je een Tube beter niet horizontaal bevestigt.
Het hoogteverschil tussen inlet en bovenste peil van water is dan heel klein.

Maar da's allemaal speculeren van mij , ik heb daar geen enkele ervaring in.
 
Er zijn passieve gekoelde reservoirs, dat kan een graad schelen, vooral als je deze buiten de kast plaatst.
Bijzonder handig met vullen en aftappen.

Maar het afkoelen van je koelwater gebeurd toch echt in je radiator en niet in je reservoir.

Koelvloeistof zal in een groot reservoir net zo warm worden als in een klein reservoir.

In theorie kan je een beetje gelijk hebben, heb je een reservoir zo groot als een zwembad, dan zou je niet eens een radiator nodig hebben,........
 
Laatst bewerkt:
Hmmm ....ff opmeten hoeveel slang ik nodig heb van pc tot aan de badkuip :033:

Ja die passief gekoelde heb ik review van gelezen en dat scheelde minder dan 1 graden ! komt omdat het water meeste warmte al kwijtraakt in de rad's zoals jij al zegt.

Als volgens jou een groter res. niet perce betere prestaties oplevert dan kies ik denk ik toch voor maatje kleiner.

Dus ipv een 500 ml dat ik een 260 ml neem.
En die passief gekoelde zien er ook erg mooi uit !
 
Hey gasten,
Ik heb nu mn hele WC er in zitten hoef nu enkel nog te vullen...
Heb die dual bay pomp/reservoir in mn setup zitten en in het resevoir past iets meer dan 1 liter. En in een zon fles vloeistof zit 1 liter.

Nu vroeg ik me af als ik mn reservoir in x vul en mn pomp laat draaien zal mn hele loop dan al gevuld zijn? Dat ik dus niet steeds pomp uit hoef te zetten wat bijvullen en waar aanzetten.

Tnx
 
Nja ik heb dus die 1 liter fles in 1x er in gedaan en pomp aangezet en binnen 2 sec zat de loop vol (is ook wel een kleine enkel CPU en slangen zijn vrij kort) En mn reservoir die zit nog voor meer dan 1 derde vol :icon_mrgreen:
Dus ik ben er blij mee :101:
 
Dat was ook mijn gedachte. En heb je die zelf gemaakt ? want ik heb zulke grote niet in de webshop gezien. Grootste was 500 ml.
En als je het reservoir toch niet verder bij gaat vullen dan de 1/3 die hij nu is + volle loop. Dan had je net zo goed een 260 ml reservoir kunnen nemen. En zo'n groot reservoir zal veeel plaats in beslag nemen binnen/buiten je kast. Heb je ook foto's van je kast ?
 
in een res koelt het ook nog een beetje af!:O en hoe groter hoe meer koelend..:) ahja als je geen extreme clocker bent moet je gewoon een normaal maatje nemen want het maakt in principe dan toch geen fuck uit:p
 
Weet ik eigenlijk niet *shame* , niet echt naar gekeken maar ik ga ervan uit dat feser ervoor zorgt dat er geen corrosie onstaat bij edele en onedele metalen in de loop. Want dat bedoel je toch ?

het gaat om deze tube reservoir
http://www.highflow.nl/reservoirs/tube-reservoirs/xspc-passive-aluminium-reservoir-250mm-blue.html
is van hoogwaardig aluminium ...wat dat ook betekenen mag

Heb dit cpu block
http://www.highflow.nl/water-blocks...a-computer-cuplex-hd-core-i7-socket-1366.html
en bevat dus wel Cu
Zal ook wel bij de GTX 295 waterblock zijn ...
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik dit topic onder het stof uithaal, maar ik wou nog even een handige tip geven.
Je kunt je pomp ook uit laten staan om je circuit te vullen, en dan til je de kast voor op (was bij mij het handigste met bay reservoir) en dan loopt het circuit vanzelf vol ;).
Je moet dan wel de dop van het reservoir aflaten ;)
 
Vullen van loop/reservoir

Het gaat over het vullen van volgend reservoir:
XSPC Acrylic Dual 5"25 Bay Reservoir for Laing D5

Eens het reservoir mooi in de 5"25 bays is ingebouwd kom je natuurlijk niet meer bij de opening voor het vullen ervan.
Daarom een vraag:
- gebruiken jullie in combinatie met dit reservoir een fillport of iets dergelijks om de loop te vullen? Zo ja, is er een fitting die precies op het reservoir past, of vullen jullie de loop op een ander punt?
- Indien geen fillport, hoe vullen jullie dan de loop/het reservoir? uit de 5"25 bays halen en vullen, en daarna mooi terug erin?

Bedankt
e-ware
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
A Waterkoeling loop Advies Waterkoeling Setup 5
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
E Waterkoeling onderdelen + loop Waterkoeling 11
ShaquilleMoreno Waterkoeling: Loop ontluchten Waterkoeling 41
Sp33dFr34k Waterkoeling - loop omgooien Waterkoeling 11
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan