• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling: Loop ontluchten

ShaquilleMoreno

Senior Member
Ontluchten: Lucht uit het systeem krijgen

Ik heb net mijn systeempje weer tot leven gewekt :041:

Een van de eerste dingen doe is de voeding doorlussen om zo te kunnen testdraaien. Dit als controle op lekkage en daarnaast lucht uit het systeem proberen weg te krijgen.

Ik gebruik een lekker lang of losliggend netsnoer zodat ik de kast goed kan kantelen. Vooral goed naar voren en naar achteren kantelen doet veel luchtbellen te voorschijn komen. Maar nu doe ik altijd nog iets en ik vraag me af of jullie dit ook doen. Ik knijp de leiding 1 of 2 seconden eens goed dicht en laat hem dan weer los. Na een seconde of wat komen er toch weer wat luchtbellen in het reservoir omhoog. Dit herhaal ik een paar keer en doe dit ook op verschillende plaatsen. Doe jullie dit ook?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ja zeker weten, want knijpen = extra druk, los laten = schiet het water "los" en neemt luchtbellen mee :D

dopestuff

Moderator
Forumleiding
ik heb meestal geen problemen met bleeden hoor :)
en sommige dingen zijn eigenlijk gewoon zo simpel daar "kijk" je gewoon overheen ;)

Sp33dFr34k

Member
De lucht is er bij mij altijd nog vanzelf uitgegaan zonder kantelen/dichtknijpen oid, na een minuut of 10. Misschien omdat ik alleen maar de cpu koel ofzo?

ShaquilleMoreno

Senior Member
De lucht is er bij mij altijd nog vanzelf uitgegaan zonder kantelen/dichtknijpen oid, na een minuut of 10. Misschien omdat ik alleen maar de cpu koel ofzo?
Uit jouw verhaal maak ik alleen maar op uit dat je denkt dat het niks zal uitmaken. Want ik maak niet uit je verhaal op of je het geprobeerd hebt. Hoe weet je dan of het wel of niet zo is?

Geloof mij nou maar ook al draait je systeem maanden lang, als je hem kantelt komen er vrijwel zeker luchtbellen los.

Probeer het eens en laat me dan je resultaat weten.

Sp33dFr34k

Member
Ga ik morgen even uitproberen, zit momenteel op een van m'n andere PC's huiswerk te maken (en tussendoor wat browsen natuurlijk) :p

Sp33dFr34k

Member
Heb het zojuist geprobeerd, helemaal misschien geschud, slangen overal dichtgeknepen en na 2 a 3 seconden losgelaten, maar er was geen luchtbel te bekennen...

Dustyrick

Junior Member
hallo,

voordat ik me waterkoeling in elkaar ga zetten,
wilde ik eerst meer weten hoe dat nou zat met dat ontluchten
kan iemand mij even uitleggen hoe je dat het snelst/best kan doen?

Nils

Highflow Clan Member
dopje van je reservoir eraf, en als je bubbels ziet beetje in de slang waar ze zitten knijpen.
Wil dat niet lukken dan kan je ook als je pomp op de fancontroller zit hard-->zacht-->hard--->zacht zetten.. dat hielp ook bij mij..
maar het grootste deel is gewoon van zich zelf:)

modernization

Junior Member
Je kan eventueel nog even het dopje dichtdoen en je pc af en toe kantelen, terwijl het pompje aanstaat. Dan wil er ook vaak wat lucht ontsnappen in bijvoorbeeld je blokken of je rad.

Dustyrick

Junior Member
en ik heb net me 2de hans pomp en radiator binnen,
maar ik wist al dat er een roze gloed in het reservoir zat omdat de eerste gebruiker er roze vloeistof in heb gehad. maar ik wil het zo veel mogelijk eruit halen, hoe kan ik dit doen? ik heb hem al meerdere malen geprobeerd goed schoon te maken door er een beetje water in te doen en heel hard te schudden, maar er blijft een roze waas in zitten.

en er zijn een paar lammelens krom, maar hij lekt niet, is het beter om ze zo te laten, of is er een manier om ze recht (Rechter) te maken?

en ze zijn een beetje beschadigd (de zijkanten zeg maar) kan ik dit gewoon spuiten of kan dat niet i.v.m. de lammelens???

k.3nny

Oldscool.
lamelletje kan je met een pincet een beetje bij buigen.

plexi ressen is indd een klote werkje om weer helder te krijgen.

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
A Waterkoeling loop Advies Waterkoeling Setup 5
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
E Waterkoeling onderdelen + loop Waterkoeling 11
Sp33dFr34k Waterkoeling - loop omgooien Waterkoeling 11
Freddy Waterkoeling: De loop vullen Handleidingen en Installatie Tips 85
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 248
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
K [Waterkoeling] ~€1000 euro, i9-9900K, Gigabyte Xtreme Waterforce 5G, 2080Ti Waterfor Advies Waterkoeling Setup 5
R Waterkoeling Maximus IX Extreme Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling gpu Advies Waterkoeling Setup 3
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy EK Classic Line, de voordeligere oplossing voor PC waterkoeling HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
M Waterkoeling 2x GPU Advies Waterkoeling Setup 10
M Waterkoeling interesse Waterkoeling 2
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterkoeling idee Thermaltake 900 Waterkoeling 2
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
T Native waterkoeling aansluiten op vloerverwarmingsbuis Waterkoeling 6
Freddy Waterkoeling kits in de uitverkoop! OP = OP!!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
F [Waterkoeling] 500e 4930K Strix 1080 Advies Waterkoeling Setup 4
R Hoge waterkoeling temperaturen Waterkoeling 11
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 2
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan