• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling onderdelen + loop

Thierry

perfectly imperfect
ik kan in je loops je mobo blok niet terug vinden... ik zou die bij je cpu loop er in doen

dopestuff

Moderator
Forumleiding
zoizo zou ik de hardware dan pas ongeveer samenstellen (want tegen die tijd is bijvoorbeeld de core i7 975 al uit wat echt een beest schijnt te zijn) en tegen die tijd zou je ook mischien al voor betere graka's kunnen gaan..

kwa loops zou ik in de niet cpu loop geen 2 pompen zetten (en je moet zoizo altijd een res voor je pomp zetten wat je in jou planning niet hebt) want graka's hebben niet zoveel flow nodig, dus als je toch 2 pompen in een loop wilt doe dat dan in je cpu loop

Nils

Highflow Clan Member
leuk budget, ik zou dan nog even wachten tot het allernieuwste uit is dan weet je zeker dat je het Beste van het Beste hebt:p

steven29

Junior Member
mss een dome vraag maar kan er niet gewerkt worden met een tuse reservoir gelijk bv

radiator
expansievat (resevoir)
spitsing de enkant gaat naar cpu de andere naar mobo
cpu mobo
splitsingde ene kant komt van cpu de andere komt van mobo
waterpomp
radiator
zou zo iets niet kunnen? zo da het ene compo de andere zijn warmte niet krijgt of is da dom van me?

Laatst bewerkt:

coolfris

Moderator
Forumleiding
Wat je omschrijft is een parallelle loop. Is niet dom :) maar het is zeker niet iets dat aan te raden is. Het water zal de weg van de minste weerstand kiezen en op die manier zal één van de twee wegen van de splitsing minder waterdoorstroomsnelheid krijgen. Hoeveel minder hangt weer af van de mate van weerstand die dat gedeelte van de route geeft.

Verder maakt de volgorde van componenten nagenoeg niets uit. Reservoir of T-line voor de ingang van de pomp. Dat is de enige regel en dat is meer praktisch voor het ontluchten dan dat het voor de koelperformance is.
De watertemp in de hele loop is op een paar zeer kleine verschillen overal gelijk. Het is imo altijd beter om de meest aan de kast/omgeving gebonden meest praktische en kortste route te kiezen. Het is dus overbodig om bv een radiator tussen de route van CPU en de NB te forceren.

Thierry

perfectly imperfect
coolfris heeft gelijk dat water de makelijkste weg kiest... de enige manier om goed tesplitsen is om er kranen tussen tezetten en de loop die teveel flow krijgt teknijpen.

Kogacarlo

Junior Member
Het water zal de weg van de minste weerstand kiezen...
Lijkt mij niet.
Als je 2 loops hebt en de weerstand verhoudt zich als 1:2 krijg je een debietverhouding van 2:1.
Maar goed, idd 2 kraantjes...
Naaldafsluiters schijnen daar perfect voor te zijn (al weet ik niet precies wat een naaldafsluiter is :053:).

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
Besje [VERKOCHT] Waterkoeling onderdelen, goedkoop / gratis Verkocht 13
H [TKA-DIV] Waterkoeling onderdelen + Bitspower fittingen Verkocht 9
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] Waterkoeling onderdelen gezocht Gevonden 8
M Advies nodig over onderdelen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [CANCELLED] Verschillende waterkoeling onderdelen Verkocht 6
R [VERKOCHT] Waterkoeling onderdelen Verkocht 32
T [VERKOCHT] Waterkoeling onderdelen Verkocht 29
B Schoonmaken onderdelen waterkoeling Waterkoeling 6
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 248
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
K [Waterkoeling] ~€1000 euro, i9-9900K, Gigabyte Xtreme Waterforce 5G, 2080Ti Waterfor Advies Waterkoeling Setup 5
R Waterkoeling Maximus IX Extreme Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling gpu Advies Waterkoeling Setup 3
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy EK Classic Line, de voordeligere oplossing voor PC waterkoeling HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
M Waterkoeling 2x GPU Advies Waterkoeling Setup 10
M Waterkoeling interesse Waterkoeling 2
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterkoeling idee Thermaltake 900 Waterkoeling 2
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
T Native waterkoeling aansluiten op vloerverwarmingsbuis Waterkoeling 6
Freddy Waterkoeling kits in de uitverkoop! OP = OP!!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
F [Waterkoeling] 500e 4930K Strix 1080 Advies Waterkoeling Setup 4
R Hoge waterkoeling temperaturen Waterkoeling 11
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan