• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling: De loop vullen

neej niets van bellen blaas :p ja echt waar schuim ... het is ook goed te zien op de 2filmpjes. het verziekt mijn res helemaal ik zie bijna niet meer van mijn water door mijn plexi van het schuim.
 
Schuim is normaal.
Ik had er ook gigantisch last van in het begin!

Want ik had ook erg veel lucht in mijn loop en kreeg daardoor allemaal mini belletjes wat weer voor schuim zorgde.

Ik heb volgens mij een 1 of 2 weken mijn reservoir met dop opengelaten, voordat alle schuim weg was getrokken.
 
ah ok, ik pas hetzelfde toe dan. nu staat mijn res dop constant open. Ik denk dat loop1 nu werkt zoals hij zou moeten werken. Maar ik zal dit maar kunnen controleren als ik de temps aflees van mijn CPU etc.

edit : ik leak test nu op stand5 met dop open. En het schuim is bijna compleet weg. :113: Ook hoor ik mijn pomp geen lucht meer aanzuigen. Dus zijn 90% van de bellen eruit denk ik. Wat opmerkelijk is dat ik opeens mijn rad van mijn flowmeter zeer zichtbaar zie ronddraaien, komt dit omdat het schuim uit mijn loop is? :icon_eyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
schuim normaal? Ik heb helemaal geen schuim gezien bij het vullen van men loop...:112:

Anyhow tip om de lucht uit systeem te krijgen is reservoir hoor in of op je pc plaatsen want de lucht gaat steeds omhoog en in dit geval kan je gewoon even je case scheef houden (met de tubes naar onder) en zie je de lucht zo ontsnappen (moet je maar 10 min wachten voor lucht eruit is ipv uren, als je het goed doet sneller). Anyhow ik ben blij dat het al beter gaat me je probleem dat er straks mss niet meer is :048:
 
Schuim is normaal.
Ik had er ook gigantisch last van in het begin!

Want ik had ook erg veel lucht in mijn loop en kreeg daardoor allemaal mini belletjes wat weer voor schuim zorgde.

Ik heb volgens mij een 1 of 2 weken mijn reservoir met dop opengelaten, voordat alle schuim weg was getrokken.

Bij mij was het water ook wat troebel en een beetje schuim, na een dag laten bezinken was alles weer helder.
 
Nog een kleine tip:

Ik zie bij de afbeeldingen dat veel mensen die trechter op het reservoir zetten
in de kast. Vindt dat niet echt foolproof (dubbelzinning :icon_mrgreen:) met je
fles weer in de kast etc.

Handig is om een left-over slag te gebruiken, knip een stukje in de slang met
bijv. een schaar verticaal omhoog zodat je hem makkelijk in het reservoir kan
doen. En aan het de andere kant van de slang de trechter erin doen en buiten
de kast het reservoir vullen.
 
Ik heb als enige mijn reservoir buiten mijn kast gehangen, zo kan je zoveel erlangs gieten als je wilt,

Ook kan ik mijn systeem drainen. aanpassingen maken,
en daarna vul ik mijn res, zet ik mijn pc aan, en begin ik met gieten in mijn reservoir.

Op 10minuutjes had ik min pomp ontmanteld en zat ik weer in windows.

Het enige probleem bij mijn loop is dat mijn inlet van de pomp onder het niveau van mijn pomp gaat.

img_1410.jpg


Bij het vullen moet ik eerst zien dat al het water tot aan de pomp loopt, wat ik handmatig moet doen door mijn slang te bewegen dat de lucht richting res gaat...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet gewoon 2 moeren losmaken, pomp uit de kast halen en drainen, en bij andere loop gewoon kraatje open doen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn veel zaken die het vullen van je systeem makkelijker kunnen maken of juist bemoeilijken.
Ik heb ervaren dat de volgende dingen het vullen vergemakkelijken. Vulpunt zo hoog mogelijk en meteen op de aanzuigkant van de pomp.
Bellen zijn vaak een probleem bij erg krachtige pompen. De stroming is dan zo sterk dat ze geen kans krijgen om te "ontsnappen" en direkt mee de loop ingaan. Oplossing is vaak simpel, knijp de loop een beetje af, waardoor de flow iets afneemt en de bellen de kans krijgen te ontsnappen. Sommige pompen zijn instelbaar en kun je dus tijdelijk wat minder hard laten pompen totdat het systeem ontlucht is.
 
Als je een tube reservoir hebt van 260 tot 500 ml en je vult die (voor de 1e keer) en je zet dan pas de pomp aan , dan heb je toch geen luchtbellen en hoef je de pomp niet steeds uit te zetten ?

Ik denk dat die methode alleen van toepassing is bij een T-line
toch ?

En mag ik stellen dat de regel geld : hoe groter je reservoir hoe beter ? ivm lagere watertemperatuur.

En als ik de tube reservoir neem van : Ek Multi option Rev.2 die dus
500 ml is ... en de inlet aansluit op onderkant en outlet op de bovenkant ...dat lijkt me beter dan ook de outlet onderaan te doen , toch ? er zijn nml meerdere aansluitmogelijkheden op die tube.
(ik ben nog wc-inbouw noob dus gimme a break :p)
 
Als je een tube reservoir hebt van 260 tot 500 ml en je vult die (voor de 1e keer) en je zet dan pas de pomp aan , dan heb je toch geen luchtbellen en hoef je de pomp niet steeds uit te zetten ?

Ik denk dat die methode alleen van toepassing is bij een T-line
toch ?

En mag ik stellen dat de regel geld : hoe groter je reservoir hoe beter ? ivm lagere watertemperatuur.

En als ik de tube reservoir neem van : Ek Multi option Rev.2 die dus
500 ml is ... en de inlet aansluit op onderkant en outlet op de bovenkant ...dat lijkt me beter dan ook de outlet onderaan te doen , toch ? er zijn nml meerdere aansluitmogelijkheden op die tube.
(ik ben nog wc-inbouw noob dus gimme a break :p)

Luchtbelletjes kan je altijd krijgen. Het punt is dat de belletjes zeer klein zijn, zo klein dat je ze soms niet ziet en je vloeistof er troebel uitziet. De lucht krijgt niet de kans zich in je reservoir te verzamemelen en naar de oppervlakte te stijgen, vanwege de doorstroming. Door je pomp af en toe even uit te zetten, lukt dit beter.

Door een groter reservoir wordt je watertemperatuur niet lager, onzin dus.

Verder ken ik je reservoir niet, maar veel reservoirs kan je niet zomaar even de in,- en outlet verwisselen. Heeft je reservoir een shot bij de inlet, dan zit dat daar voor een reden, nml om turbelentie of luchtinslag te voorkomen, lees even goed de handleiding, of je in,- en outlet zomaar kan verwisselen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
A Waterkoeling loop Advies Waterkoeling Setup 5
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
E Waterkoeling onderdelen + loop Waterkoeling 11
ShaquilleMoreno Waterkoeling: Loop ontluchten Waterkoeling 41
Sp33dFr34k Waterkoeling - loop omgooien Waterkoeling 11
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan