• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz

Het zijn bijna dezelfde pompen. Van de 35X is de draaisnelheid van het pompje regelbaar. Ik z'n laagste stand is het een superstil pompje. De 350 draait op een vaste snelheid. Op die draaisnelheid is het altijd nog een vrij stille pomp.

Alphacool Repack-Cooling Slot-In (Zwart)

Dat is het reservoir dat in het mandje zit. Die heb ik vooral uitgekozen omdat de prijs vrij laag is. :) Net als met alle onderdelen van dat winkelmandje kan je natuurlijk het beste iets uit zoeken dat je zelf mooi vind.

Volgens de spec van je kast is i 490mm lang. Intern zal dat iets kleiner zijn, maar ik denk nog groot genoeg om een 360 ran te plaatsen. (zie ook de pic van de vorige pagina)
De keuze voor die MCP320 had ik gemaakt, omdat deze minder dik is als de XSPC RX en de Black Ice SR-1. Wat koelprestatie betreft doet de MCR niet heel veel onder voor de dikkere rads. Omdat stilte een van je voornaamste doelen is en ruimte niet al te veel aanwezig is leek me dat wel een mooi compromis. Dan is er net wat meer ruimte boven de radiator om eventueel de slang langs te laten lopen.

Hier nog een post op xs van een armor mx met een 240 op de bodem en een 120 extern achterop. Voor jouw net ietsje te weinig rad, maar dan kan je even een indruk krijgen van hoe het eruit ziet met een 120 rad extern achterop.

02.jpg

04.jpg

Ten eerste, wow. Hoe komt u aan al die foto's :O.

Die 49 cm is met die dikke voorkant. aan de binnenkant zit maar 41cm. Maar die onderste foto. Die spreekt mij aan. Als ik nou een 240 beneden leg en die 120 rad extern, kan volgens mij ook makkelijk intern? Ik zal rond een uur of 23:00 wat foto's nemen. Nog verzoeken waar ik even extra op moet inzoemen? Ik kan ook foto's nemen met daarop een rolmaat waardoor de maten meten zichtbaar zijn?

Verder, mijn videokaart ligt 1 plekje lager dan op de foto's hier. Dit komt doordat mijn moederbord een externe geluidskaart bevat.

Die foto's liggen her en der verspreid op het internet. ;) Meestal google ik ze op met de kastnaam + watercooled en/of radiator en dan bij afbeeldingen kijken om wat sneller te kunnen zoeken. :)

Maar de voor de radiator plaatsing is de maat van de bodem tot de onderkant van het mobo belangrijk. Als je een 240 rad onderin wilt dan is de ruimte tussen die drive bays en de achterkant van de kast belangrijk.

Met een 240 rad + een 120 rad alleen zal het wel een beetje ten koste gaan van de koelprestaties. De CPU temps zullen dan waarschijnlijk in de buurt komen van een redelijk goede luchtkoeler. De graka temps zullen evengoed wel een enorme verbetering zijn tov de stock koeler. Maar op zich hoef je je om iets hogere temps geen zorgen te maken. Met alles op stock heb je evengoed nog een hele ruime marge voordat de temps invloed zullen hebben op de stabiliteit van het systeem. Dat is toch wel het grote voordeel van stilte als doel en stock settings. :p

Dat 120rad zou idd eventueeel ook intern geplaatst kunnen worden. Achterop voor het mobo of in de drive bays met hulp van deze brackets.

Ik bedoelde eigenlijk, daar waar nu die 120 extern is geplaatst. Die kan op die zelfde plek toch ook wat naar binnen? Dus op de zelfde plaats?

Verder zijn de temperaturen zoals ze nu zijn, dus luchtgekoeld voor mij totaal voldoende. Die hoeven van mij niet lager, mede doordat ik ze toch niet ga overclocken.

Goed dat je die foto's nog gepost hebt. Je hebt een andere armor dan van de voorbeelden waar ik mee kwam. Bij jouw kast zit het moederboord veel lager tegen de bodem aan. Daar is helaas geen ruimte voor een radiator. :(

De radiator(en) intern krijgen lijkt me heel erg lastig. Twee keer 120mm zou kunnen (eentje in de drive bay en eentje daarachter ter hoogte van de CPU.), maar dan is er denk ik geen ruimte meer over voor de pomp en een reservoir.

Voor een beetje goede koeling is 360 aan radiator oppervlakte zeker wel nodig.

Om de CPU en de graka's te koelen is een rad extern denk ik onvermijdelijk. Het beste zou dan zijn om een 360 extern achterop te zetten. In dat geval is er intern nog genoeg ruimte voor de pomp en het reservoir.

Een 240 rad zou misschien ook nog wel intern kunnen; rechtop in de drive bays. Die zal je dan wel ervoor moeten aanpassen + een gat in de voorkant voor de beluchting. Dan is het denk ik nog de vraag of er genoeg ruimte overblijft voor de pomp en een reservoir. Alhoewel een reservoir natuurlijk geen noodzaak is. (Deze kan ook vervangen worden door een T-line. Dat is een T fitting ergens in het slangencircuit waardoor de set dan gevuld kan worden. maar omdat je het graag mooi wilt hebben zal je een reservoir waarschijnlijk ook heel graag erbij willen hebben.)

Hmm. Dan word het maar extern plaatsen. Gezien u hier al vrij lang op het forum bent, zal u vast en zeker mooie buildogs hebben gezien met mooie externeradiators. Weet u misschien wat mensen die dat mooi hebben opgelost? En als ik hem aan de achterkant doe, hoe kan ik dan alle stekkers in mijn computer stoppen?

Hier een paar plaatjes met wat kasten met het rad achterop:

Met beugeltjes (van die metalen bebestigingshoekjes. De naam van die dingen weet ik even niet meer, maar is spul dat bij de meeste ijzerhandel/bouwmarkten wel te koop is)
IMG_6.JPG

Overclockers Forums - View Single Post - Many Thanks to all WC members

hieronder de bevestiging met een fan:
water2.jpg

En hier bevestigd met van die schroefdraadstaafjes (weet ik ook even de naam niet meer van)
DSC00119.jpg

Er zijn ook kant en klaar dingen voor te koop:

Koolance Radiator Mounting Bracket with Quick-Release BKT-HX001P
bkt-hx001p_p1.jpg

bkt-hx001_p2.jpg

Swiftech MCB-120 Radbox
product_image_690.gif

detailed_image_739.gif

Ik wil eerst even zeggen dat ik nog nooit een forum heb gezien waarbij je als nieuwkomer zo goed word geholpen. Echt, wat een top forum.

Het 1e plaatje spreekt mij heel erg aan. Echt, geweldig. Ik keek er eerst niet zo naar uit om extern te doen, maar nu ik dat zo zie, dan vind ik het echt alleen maar mooier worden. Ik zal later in de avond even dat boodschappen karretje opnieuw maken.

Mijn budget is verhoogt naar €700,-. Klopt dit lijstje en heeft er iemand verstand van welke slangen en fittingen in nodig heb? Ik zou het liefst doorzichtige slangen hebben + ijzeren fittingen. Maar heb geen idee welke ik nodig heb

Sorry dat het zo lang duurde, er kwam wat tussen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk had je een link gemaakt naar je aktuele winkelwagentje. Voor anderen werkt die niet. Voor een goed werkende link moet je het wagentje eerst opslaan. in je account staat dan het opgeslagen winkelwagentje en de goede link daar naar toe. Zie de link die Freddy hierboven geeft)

Als het goed is heb je je aktuele winkelwagentje nog (?) Dan hoef je het alleen nog op te slaan. ;)

Qua componenten heb je letterlijk alles hetzelfde als ik (MCR320 - FrozenQ res - Supreme LT - MCP350+EK top - EK 5850). Ik heb m'n i7 875k en m'n 5850 op draaien, en ben er zelf enorm tevreden mee. M'n GPU blijft onder de 30 graden, en m'n CPU onder de 60 :p.

Het hele lijstje lijkt compleet te zijn ;).

Paar kleine dingetjes nog :101:

Met die Feser pre-mix heb je geen silver coil meer nodig. In de feser vloeistof zit al alles wat nodig is om alggroei te voorkomen.

Misschien kan je met die rode koelvloieistof beter deze doorzichtige slangen nemen. Dan zie je meer van de kleur van de vloeistof. Met de zwarte slangen zal je icm met het frozenq reservoir nergens iets van de kleur van de vloeistof zien.

Of anders rode slangen icm clear vloeistof (met clear vloeistof heb je dan weer wel de silver coil nodig)

Met UV verlichting wordt het effect van het rood nog eens extra versterkt.

Waar wil je het reservoir plaatsen? Intern lijkt me lastig.

Hier de maten van dat reservoir:
(bij de productomschrijving ontbreken deze (nog))

Length: 250mm

Tube Diameter: 50.8mm

Cap Diameter: 57.15mm

Dan kan je misschien even passen en meten en meten en passen of er ergens een plekje voor is. :)

Oh ja, ik had ook nog twee fittingen teveel gerekend. :schaam In totaal heb je dus 10 fittingen nodig.
Misschien dat het handig is voor je om te weten waar je alle onderdelen gaat plaatsen. Dan kan je eventueel sommige rechte fittingen alvast vervangen door bv een 90 graden fitting.

Misschien nog een tip voor je slangenroute ivm de krappe ruimte onderin tussen de bodem van de kast en de graka's:

Je zou de kaarten parallel met elkaar kunnen verbinden. Hierdoor hoeft er geen fitting en slang onder de graka's te lopen. De slangroute blijft dan mooi dicht bij de CPU.

P1020543.jpg

Dan heb je wel twee van die SLI fittingen nodig. Voor die prijs is het misschien al het overwegen waard om dan een EK bridge erop te zetten, als je dat natuurlij wel of niet mooier vind dan twee van die glimmende buisjes.

ek1w.png

Hier nog een parallel aangesloten SLI/CF opstelling met twee van die fittingen die nu in je mandje zitten:

2zgi838.jpg

Bij jou zou het dan natuurlijk andersom komen te zitten. Dus de in en uitgaande slang van bovenaf erop.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan