• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz

Wat betreft die verbinding tussen de videokaarten: Als je die EK bridge wilt, dan heb je deze fittingen niet meer nodig.

Voor die EK bridge heb je nog twee andere verbindingsstukkken nodig, namelijk een koppelstukje dat die bridge verbind met jouw type grakablok. Op elk blok moet zo'n verbindingsstukje.

Hieronder een link naar dat verbinkingskoppelstuk en daaronder weer een filmpje over hoe je die installeert op het koelblok. (bij die youtube user staat ook nog een filmpje over hoe je het waterblok zelf op de kaart installeert.)

EK-FC Link R48X0/58X0

Als het verbindingsstukjes op het koelblokken zit kan je met de bridge beide blokken met elkaar verbinden.

EK-FC Bridge DUAL Parallel

Die standaard SLI verbindingspijpjes Zijn wel een stuk goedkoper. Voor een parallel verbinding tussen de kaarten heb je er daar twee van nodig. Dan ben je voor €20 klaar. Die EK bridge plus twee verbindingsstukjes kost totaal €45.

Je hebt nu een EK bridge en een standaard SLI verbindingssetje in je winkelmandje. Het is dus het één of het ander, net wat je mooier vind of in je budget past.
Kies je voor die EK bridge, dan heb je nog twee van die verbindingsstukjes erbij nodig.
Kies je voor die standaard SLI verbindingspijpjes, dan heb je er daar twee van nodig voor een parallelle aansluiting tussen de kaarten. (parallel omdat dit een stuk beter uit gaat komen met je slangenroute)

Je hebt nu één meter slang. Beter kan je twee of drie meter nemen.

Er zitten 12 fittingen in je mandje. Je hebt er 10 nodig. Misschien dat je er nog een paar kan vervangen door een 90 graden fitting, maar dat hangt af van waar je de boel gaat plaatsen en hoe de slangroute dan zal lopen.

Dat is geen noodzaak. Met vullen is het iets lastiger, omdat je gelijk water via het reservoir in de pomp wilt hebben. Zorg dan dat er genoeg water in de set zit voordat je de pomp aan zet, zodat de pomp niet droog komt te staan wanneer deze aan staat. Wat ook zal helpen is om de kast tijdens het vullen in een positie te zetten zodat het water gemakkelijker via het reservoir in de pomp stroomt.
Maar het kan dus zeker wel. Zelf heb ik ook al diverse keren het reservoir onder de pomp gehad of op gelijke hoogte. Zolang de pomp maar na het reservoir komt in de volgorde.

Hij zit op gelijke hoogte ongeveer, dus moet te doen zijn. En bij het vullen zou ik hem eventueel eruit kunnen halen en wat hoger zetten. Want dan zou de pomp internet kunnen. Ik heb met google sketch up nu eindelijk de buitenkant en de blokken erin getekend wat de videokaarten moeten voorstellen.

Lijkt mij ook de enige redelijk ruime plekken om het reservoir en de pomp te plaatsen.
De pomp zou je nog kunnen kunnen kantelen door 'm op de zijkant van de 5.25"bay te plaatsen. Waarschijnlijk komt dat met het pomptopje dat je nu hebt met de slangenroute richting het reservoir iets beter uit.
Met dit pomp topje heb je weer een optie meer. Misschien wel handig, omdat het met de slangen tussen de pomp en het reservoir denk ik een beetje krap is voor een mooie slangroute. Niet onmogelijk natuurlijk. Maar met een extra optie erbij kan tijdens het inbouwen natuurlijk "het kwartje " gaan vallen en zie je "de oplossing".
Dat vind ik zelf altijd één van de leukere dingen van deze hobby. Helemaal vast zitten en dan inzien dat bv iets heel simpels alle problemen op lost. Een pompje kantelen bv zo iets simpels zijn.

Alles tot in de nopjes voorbereiden met tekenprogramma's kan natuurlijk ook. Zelf ben ik niet zo handig met die programma's. Liever doe ik het in de praktijk met de spullen binnen handbereik.

Je zou ook een paar extra fittingen erbij bestellen. Bijvoorbeeld twee 90 graden fittingen. Dan vergroot je tijdens het inbouwen opties en de kans op het vallen van dat kwartje.

16bj5o0.jpg

De verbinding tussen het reservoir en de pomp is denk ik het knelpunt. De rest lijkt me niet zo moeilijk met elkaar te verbinden.

Wat denk ik ook niet standaard zal gaan, is het bevestigen van het reservoir. Maar als er ruimte is, is daar vast ook wel een oplossing voor te bedenken. :)

oh ja@edit: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=b9f56889ceae9f4f70d88119d0a74cda&prevstart=0

Een model van een armor. Misschien heb je er iets aan.

IK bedenk liever eerst hoe ik dat resevoir ga bevestigen voordat ik begin.Ik zal me eens verdiepen hoe ik hem kan bevestigen.

armor_mx_016.jpg

Misschien aan die balk rechts van het getekende reservoir. Maarja, hoe kan ik dat maken. Vastmaken met een elastiek is ook geen oplossing.

Misschien twee gaatjes in dat horizontale balkje boren? Dan kan je daaraan één van de reservoirhouders bevestigen. Een tweede balkje oid zal je dan zelf moeten maken, anders zullen de slangen het res waarschijnlijk scheef gaan duwen.
Of je maakt twee dergelijke bevestigingsbalkjes/plaatjes met gaatjes erin en plaatst die aan de 5.25"bays. Dan kunnen daaraan de reservoirhouders bevestigd worden.

Als dat verder niets in de weg zit en er is genoeg ruimte voor het reservoir, lijk me dat wel te doen.

De kans op een drooglopende pomp is er alleen tijdens het vullen van de set. In die fase moet je goed uitkijken of er in de watertoevoer naar de pomp voldoende water is voordat je de pomp aanzet. Met een reservoir boven de pomp geplaatst is dit iets gemakkelijker omdat de zwaartekracht in deze fase nog een rol speelt. Als de set eenmaal genoeg water bevat, zorgt de pomp voor zijn eigen watertoevoer om dat het een gesloten systeem is.
Dan kom je in de ontluchtfase en is het drooglopen van de pomp geen issue meer.

2db9yfl.jpg

Hierboven een combinatie van die twee mogelijkheden die ik eerder gaf.

Die bestaande horizontale balk zit toch al in het zicht, dus waarom niet gelijk gebruiken. Camoufleert ook meteen de betreffende reservoirhouder.
Die tweede bevestiging hoeft natuurlijk niet perse een balkje te zijn dat van de ene naar de andere kant van de 5.25" bay loopt. Bedacht me net dat dit net zo goed een hoekprofiel kan zijn. Dat is waarschijnlijk ook gemakkelijker te maken.

Maak anders nog even een "final versie" van je mandje, dan check ik 'm nog wel even voor je. Misschien een tip om aan HighFlow te vragen of je bij de Laing DDC-1 MCP350 + Top Actie het Aqua-Computer Aquacover DDC Pomp Top mag zetten ipv die er nu bij zit. Die van aquacomputer heeft een aansluitmogelijkheid meer welke je misschien nog wel erg goed van pas zou kunnen komen.(plus dat het imo een erg mooi topje is met dat plaatje rvs erbovenop. Dat zou bv erg mooi uitkomen wanneer je de pomp tegen de zijkant van het 5.25" bay plaatst. Alhoewel dat natuurlijk wel praktisch goed moet uitkomen met de slangenroute. )

De slangenroute in die hoek tussen het res en de pomp zal in ieder geval wat creatief denkwerk gaan kosten voor een mooie oplossing. Waarschijnlijk zijn er meerdere oplossingen te bedenken, maar het is denk ik het leukste om die zelf te ontdekken. Als je die kick eenmaal ervaren hebt, kan je denk ik achteraansluiten bij de meeste waterkoespullenjunks hier op het forum. ;)

Oh ja: van die bevestiging en die gaatjes boren: die gaatjes in die horizontale balk pas maken wanneer de positie van het reservoir vast staat. (dus aan dat onderste bevestigingsstukje)

:054:enzotech :p

De pomp staat dubbel, maar dat heb je zelf waarschijnlijk ook al in de gaten. ;)
Die EK fittingen gaan er nu uit neem ik aan? (staan er nog bij)

Verder heb je voor die EK bridge nog twee Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots) nodig.

Die andere SLI verbindingsstukjes kunnen dan uit je mandje. Mocht je deze liever willen dan die EK bridge, dan heb je er twee nodig voor een parallelle verbinding tussen de twee kaarten. (zie ook post #42)
Maar ik vermoed dat je liever die EK bridge wilt.

Oh ja@edit: http://www.highflow.nl/pompen/laing-swiftech/tops/aqua-computer-aquacover-ddc-pomp-top.html die moet je nog even via Freddy bij die pomp + top aanbieding zien te krijgen. Of anders de MCP350 apart bestellen, maar die pomp + top aanbieding is iets voordeliger.;)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan