• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

vhrgamer's watercooled Cosmos S build.

Ik zat ook nog te kijken naar die met flexibele as. Wat vind jij, gebruik je dat echt of kan je ook echt makkelijk zonder.

Ik ga er ongeveer het zelfde als jouw mee doen, dat gaas en rooster uit de Cosmos S.

Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt, de as ligt veel prettiger in de hand en werkt veel lichter/flexibeler. Zeker voor de klusjes die wat secuurder moeten gebeuren is de as een uitkomst.

De hele tijd slijpen met de dremel zelf in de hand is vermoeiender en ik denk dat je met de as wat preciezer kunt werken en kunt blijven werken. Naarmate je langer bezig bent gaat zo'n dremel toch zwaar aan voelen. Niet dat je er moe van wordt hoor, maar je wilt niet uitschieten als je aan het slijpen bent (zonde van de case, slijpschijfjes, dremel, etc).

Of je het zelf nodig hebt.. tja, daar durf ik geen antwoord op te geven, maar ik vond het de moeite waard.

Update:

Ik heb zojuist de rubberen fan absorbers op maat geknipt.

De fan gaten in mijn 360 radiator zijn zo dat de fans direct tegen elkaar aanzitten. Maar de rubbertjes steken wat uit bij de fans, dus die heb ik even afgeknipt.

Hier zie je dat ze uitsteken.

xm5xn5.jpg

De zijkantjes eraf geknipt. De een wat netter als de andere :D.

wiv78j.jpg

Resultaat.

2wohh8y.jpg

De fans passen nu wel. :cool:

291yyqt.jpg

Knusjes bij elkaar :).

2m5z8l0.jpg

Aan de zijkant steken de rubberen randjes nog wel uit.

muvkwp.jpg

Van de week ga ik mijn nep dremel halen of bestellen. Ik ga dan al het gaas bij de fans weghalen, en ruimte maken voor mijn 120 mm rad.

Er zullen tussendoor ook nog wel update's verschijnen ;).

Netjes :) mooie noctua's, het is alleen zo jammer dat die fans enkel in die kleuren komen.. Daar ben ik zelf niet zo weg van, heel onhandig ook als je een bepaalde themakleur aan wilt houden.

Wat betreft die dremel, denk aan degelijke slijpschijfjes (ik weet niet hoe goed de meegeleverde schijfjes zijn). Ik zelf had (ook van de Kijkshop :p) zo'n accessoiresetje van Ferm meegenomen à 8-9 euro, gelijk met de dremel. Daarin zaten ook extra grote slijpschijfjes, die waren erg goed.

De Noctua's zijn idd erg goede fans, maar idd over smaak valt niet te twisten :p

Persoonlijk heb ik m'n fans liever zwart, en misschien met iets leuks in het midden.

Hopelijk zien we binnenkort meer van hoe je alles in je kast zet ;) ik zie daar namelijk een aardig vaag Swiftech blokje liggen :p

Laatst bewerkt:
Zoals beloofd :) de foto's van de achterkant van me pc:

IMG_0161.jpg

Hier heb ik een stukje verder weg gezaagd anders konden de slangen de bocht niet maken :)
IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0166.jpg

De fan aan de binnekant van me kast zit de vastgeschroefd op de radiator, zo heb ik dus de radiator vastgemaakt :)
IMG_0167.jpg

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Er komt een 120 rad aan de achterkant?

Kun je die dan niet met een radbox ofzo monteren, zodat je niet in de behuizing zelf hoeft te gaan zagen? Als ik het zo bekijk is dat namelijk erg zonde en niet de meest elegante oplossing (het oog wil (bij mij) ook wat).

Nee dan zou ik 2 rad boxen moeten ophangen. En omdat het oog bij mij ook wat wilt, wil ik direct fittingen uit het rad laten lopen en geen slangen achter langs me kast.

Ook zie ik dat stukje amper, omdat het wegloopt richting de achterkant van de kast. En mijn kast staat op de grond dus vandaar ;)

Jup, en ik gebruik dan als het moet nog BP extenders.

Er komt aan de rechterkant een schroeffitting en dan direct een slang naar mijn NB-Max blokje waar dan een 90 graden schroeffitting van BP op staat.

En aan de linker kant een 45 graden koppeling met daarop een schroeffitting die naar beneden gericht staat ;)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
LoyalFoxx Evolv X Watercooled {COMPLETED} Gallery & Build Logs 20
C 1933 Philips 636A nagebouwd - watercooled PC Gallery & Build Logs 19
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
T Watercooled GamePC Waterkoeling 4
N First watercooled setup Advies Waterkoeling Setup 5
H Silencio 550 watercooled Gallery & Build Logs 119
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
H [CLOSED] Watercooled Systeem Gesloten 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
k.3nny DangerDen R-Atx fully watercooled By k.3nny Gallery & Build Logs 116
J Lian Li V2100 - Watercooled Gallery & Build Logs 22
Luculenus HD 6990 vs HD 7970 watercooled AMD / ATI 14
Luculenus [CANCELLED] Silverstone TJ11 watercooled, 3930k, asus rampage IV Verkocht 8
sir serial [VERKOCHT] Club3D 6990 (watercooled) Verkocht 6
l3p Watercooled Asus MARS II. Advies Waterkoeling Setup 39
S First watercooled PC 800D Gallery & Build Logs 3
H M'n Haf922 watercooled. Gallery & Build Logs 9
Baloo.be Powercolor HD5870 LCS (watercooled) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Watercooled-ITX Gallery & Build Logs 13
Colossus PowerColor HD5970 Watercooled Hardware & Software 1
P nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag Advies Waterkoeling Setup 29
koendb Cosmos S watercooled! Gallery & Build Logs 34
G Core i7 watercooled Waterkoeling 28
Joren Watercooled Devil- Rebuild Gallery & Build Logs 69
A Striker II formula watercooled. Gallery & Build Logs 7
Sp33dFr34k Cosmos S Watercooled Gallery & Build Logs 12
Xelation GTX280 EK Watercooled Hardware & Software 30
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan