Update:
Ik heb vandaag alle waterkoeling uit mijn systeem gehaald en verschillende loopje gemaakt om alles door te spoelen en om mijn nieuwe
pomp top te testen.
Ik had nog maar een half litertje demi water dus was naar de Kruidvat gefietst om er nog 9 te gaan halen. Ik woon tussen 2 Kruidvaten in en toen ik bij de ene aan kwam hadden ze nog maar 1 fles, dus toen moest ik een pokke end naar de andere fietsen
.
Ik was eerst begonnen met de laatste druppeltjes te drainen, ik had tijdens het drainen een paar druppels op mijn videokaart laten druppen dus nu zitten er 2 roze vlekken op
Hier mijn resterende 'drainsetup'.
Ik was begonnen met mijn
radiator los te schroeven, en zoals je hier kunt zien hangt hij ongeveer anderhalve cm onder de bovenkant van de kast. Dit kwam omdat ik toen der tijd veel te langen bouten had en geen zin had om ze af te zagen
Radiator op het emmertje.
Radiator ligt inmiddels in de tuin en toen kwam het klote werkje. Ik had gelukkig bij Freddy een slangklem en vier slangstoppen besteld en dat maakte het een stuk makkelijker, maar toen ik met de slangen ging wiebelen liep er
vloeistof langs de
fitting en de slangklem zo op mijn grafische kaart
. Ik zag het gelukkig meteen en had al wat oude handdoeken klaar gelegd
.
Inmiddels alle waterkoeling eruit, ik had de koelblokken er maar uit gehaald omdat ik anders niet wist hoe ik ze goed droog moest krijgen. De
pomp ging er ook erg lastig uit omdat ik naast het schroeven hem ook nog vast het geplakt met het bijgeleverde plak rubbertje. Maar die kreeg ik amper los.
Inmiddels al wat waterkoeling buiten.
Ik had het even in een mooie doos van Freddy gebouwd omdat het anders niet bleef staan
Zoek het stukje Tygon
Slootwater in een doosje.
De loop draait op een oude Dell voeding.
Noctuatje voor mijn stoel, oh wat was het warm vandaag
.
Inmiddels vrijwel geen lucht meer in de loop.
Toen ik een tijdje terug een filmpje van Coolfris op HWI zag dat hij zijn Thermochill PA 120.3 's schoon spoelde dacht ik, zo'n set up moet ik ook hebben
. Dus bij deze mijn 'replica'
.
Eventjes een gat in de doos gemaakt voor de
slang, en de 2 flesjes die zo te zien nog wat werk te verrichten hebben
.
Hier nog een filmpje van de loop in actie:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=VL_m1uCH7Cg]YouTube - Loopje om m'n radiatoren te spoelen, en gewoon te spelen natuurlijk.[/ame]
Toen ik daarmee gespeeld had was ik even alles schoon gaan maken, zo ook de binnenkant van het CPU blok.
En het NB-Max blokje even schoongemaakt
.
En hier spiegelen ze weer mooi. Alleen ze zijn nog niet erg schoon.
BitsPower blingbling adapters erin gedraaid, de
fittingen komen helaas pas vrijdag
.
Ook mijn nieuwe
pomp top gemonteerd, en gelijk wat
BitsPower speelgoed erin geschroefd.
En hier dan nog even een hele korte loop om mijn
pomp top te testen.
Lekkere teringbende
.
2 slangen vanuit de loop, 1 om te vullen en 1 om de lucht eruit te laten lopen tijdens het vullen. En natuurlijk 2 monsters in beeld
.
I love
Bitspower! :007:
En dan nog een filmpje, kan je zien hoe hard het door zo'n korte loop heen pompt
.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=wtOpXXDbKbA]YouTube -
Pomp top test.[/ame]
En als laatste nog wat
Noctua Madnes. De
radiator komt straks in Push/pull met een shroud bij de pusher.
Ik ga morgen weer verder met knutselen, en van de week nog het een en ander sleeven