• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

vhrgamer's watercooled Cosmos S build.

satakabels is imho niet nodig hoor, die zijn al mooi genoeg van zichzelf :)

zeker omdat ze bij jou ook rood zijn, past mooi bij je rode water :)

Ik zei toch ook sata power kabels :p

Mooi werk man :)

Dan heb ik het natuurlijk over dat sleeven hè :p een waterkoeling inbouwen kan iedereen, maar om het geduld te hebben om alles te sleeven is een vak apart.

Tsjah, ik heb er het geduld wel voor :)

ik zag dat je bij de 24 pins atx verlengstuk alles tegelijk los had gemaakt... toch wel goed gemerkt waar alles weer terug gaat??... ik doe altijd kabeltje voor kabeltje zo dat ik zeker weet dat alles weer goed zit...

satapower sleeven ziet er zeker mooi uit als je het doet...
2r6mh52.jpg

Het was gewoon elk kabeltje aan de andere kant weer in dezelfde connector stoppen ;)

Ik had eerst gekeken of ze allemaal weer naar dezelfde gingen en niet wisselden ofzo.

Ik wil me sata power dan niet zo gaan sleeven maar ik wil het kort gaan doen. Zodat de kabels in 1 lijn langs de schijven lopen ;)

Update:

Ik heb vandaag alle waterkoeling uit mijn systeem gehaald en verschillende loopje gemaakt om alles door te spoelen en om mijn nieuwe pomp top te testen.

Ik had nog maar een half litertje demi water dus was naar de Kruidvat gefietst om er nog 9 te gaan halen. Ik woon tussen 2 Kruidvaten in en toen ik bij de ene aan kwam hadden ze nog maar 1 fles, dus toen moest ik een pokke end naar de andere fietsen :D.

Ik was eerst begonnen met de laatste druppeltjes te drainen, ik had tijdens het drainen een paar druppels op mijn videokaart laten druppen dus nu zitten er 2 roze vlekken op :p

Hier mijn resterende 'drainsetup'.

24l68fd.jpg

Ik was begonnen met mijn radiator los te schroeven, en zoals je hier kunt zien hangt hij ongeveer anderhalve cm onder de bovenkant van de kast. Dit kwam omdat ik toen der tijd veel te langen bouten had en geen zin had om ze af te zagen :p

2r2yyxg.jpg

Radiator op het emmertje.

17u3py.jpg

Radiator ligt inmiddels in de tuin en toen kwam het klote werkje. Ik had gelukkig bij Freddy een slangklem en vier slangstoppen besteld en dat maakte het een stuk makkelijker, maar toen ik met de slangen ging wiebelen liep er vloeistof langs de fitting en de slangklem zo op mijn grafische kaart :(. Ik zag het gelukkig meteen en had al wat oude handdoeken klaar gelegd :) .

14sccgl.jpg

Inmiddels alle waterkoeling eruit, ik had de koelblokken er maar uit gehaald omdat ik anders niet wist hoe ik ze goed droog moest krijgen. De pomp ging er ook erg lastig uit omdat ik naast het schroeven hem ook nog vast het geplakt met het bijgeleverde plak rubbertje. Maar die kreeg ik amper los.

14aeah5.jpg

Inmiddels al wat waterkoeling buiten.

346pdnp.jpg

Ik had het even in een mooie doos van Freddy gebouwd omdat het anders niet bleef staan :D

w14bw6.jpg

Zoek het stukje Tygon ;)

6okbyc.jpg

Slootwater in een doosje.

wso7dw.jpg

De loop draait op een oude Dell voeding.

17sbnm.jpg

Noctuatje voor mijn stoel, oh wat was het warm vandaag :cool: .

8ys1lk.jpg

Inmiddels vrijwel geen lucht meer in de loop.

2j5yyxh.jpg

Toen ik een tijdje terug een filmpje van Coolfris op HWI zag dat hij zijn Thermochill PA 120.3 's schoon spoelde dacht ik, zo'n set up moet ik ook hebben :cool:. Dus bij deze mijn 'replica' :D.

2hia6wg.jpg

Eventjes een gat in de doos gemaakt voor de slang, en de 2 flesjes die zo te zien nog wat werk te verrichten hebben :).

55hzdl.jpg

Hier nog een filmpje van de loop in actie:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=VL_m1uCH7Cg]YouTube - Loopje om m'n radiatoren te spoelen, en gewoon te spelen natuurlijk.[/ame]

Toen ik daarmee gespeeld had was ik even alles schoon gaan maken, zo ook de binnenkant van het CPU blok.

2qiog3t.jpg

2ls8rc.jpg

En het NB-Max blokje even schoongemaakt :).

14mrtko.jpg

En hier spiegelen ze weer mooi. Alleen ze zijn nog niet erg schoon.

35a4ymu.jpg

BitsPower blingbling adapters erin gedraaid, de fittingen komen helaas pas vrijdag :(.

nwklll.jpg

Ook mijn nieuwe pomp top gemonteerd, en gelijk wat BitsPower speelgoed erin geschroefd. :cool:

5drud5.jpg

En hier dan nog even een hele korte loop om mijn pomp top te testen.

1zu179.jpg

Lekkere teringbende :D.

ogjg5c.jpg

2 slangen vanuit de loop, 1 om te vullen en 1 om de lucht eruit te laten lopen tijdens het vullen. En natuurlijk 2 monsters in beeld :D.

29cl01t.jpg

I love Bitspower! :007:

1zlsj7s.jpg

En dan nog een filmpje, kan je zien hoe hard het door zo'n korte loop heen pompt :D.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=wtOpXXDbKbA]YouTube - Pomp top test.[/ame]

En als laatste nog wat Noctua Madnes. De radiator komt straks in Push/pull met een shroud bij de pusher.

67s51u.jpg

Ik ga morgen weer verder met knutselen, en van de week nog het een en ander sleeven :)

Ik ga van de week een dremeltje van 15 euro bestellen. Dan kan ik aan de achterkant ruimte maken voor het 120 mm rad en het aan de bovenkant, achterkant en in de 'deksel' alles wat aiflow verstoord weghalen.

Nou daar kun je ook gewoon zo'n multitool/dremel kopen, scheelt toch weer iets. Ik meen 12 of 13 euro dat ik zag dat zo'n ding bij de Gamma kostte. Kijkshop heeft er ook één van 15,-.

Als die zaken in je buurt zitten kun je in ieder geval verzendkosten besparen :) Die kun je beter aan Freddy 'schenken' ;)

Ik wilde hem ook bij kijkshop gaan bestellen of kopen. Verzendkosten is maar 3 euro bij hun.

Bij Gamma kan ik die multitool nergens vinden op de site en bij Kijkshop wel. En ik wil wel weten wat ik krijg, want het is toch nog best ver naar de Gamma.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
LoyalFoxx Evolv X Watercooled {COMPLETED} Gallery & Build Logs 20
C 1933 Philips 636A nagebouwd - watercooled PC Gallery & Build Logs 19
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
T Watercooled GamePC Waterkoeling 4
N First watercooled setup Advies Waterkoeling Setup 5
H Silencio 550 watercooled Gallery & Build Logs 119
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
H [CLOSED] Watercooled Systeem Gesloten 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
k.3nny DangerDen R-Atx fully watercooled By k.3nny Gallery & Build Logs 116
J Lian Li V2100 - Watercooled Gallery & Build Logs 22
Luculenus HD 6990 vs HD 7970 watercooled AMD / ATI 14
Luculenus [CANCELLED] Silverstone TJ11 watercooled, 3930k, asus rampage IV Verkocht 8
sir serial [VERKOCHT] Club3D 6990 (watercooled) Verkocht 6
l3p Watercooled Asus MARS II. Advies Waterkoeling Setup 39
S First watercooled PC 800D Gallery & Build Logs 3
H M'n Haf922 watercooled. Gallery & Build Logs 9
Baloo.be Powercolor HD5870 LCS (watercooled) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Watercooled-ITX Gallery & Build Logs 13
Colossus PowerColor HD5970 Watercooled Hardware & Software 1
P nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag Advies Waterkoeling Setup 29
koendb Cosmos S watercooled! Gallery & Build Logs 34
G Core i7 watercooled Waterkoeling 28
Joren Watercooled Devil- Rebuild Gallery & Build Logs 69
A Striker II formula watercooled. Gallery & Build Logs 7
Sp33dFr34k Cosmos S Watercooled Gallery & Build Logs 12
Xelation GTX280 EK Watercooled Hardware & Software 30
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan