• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Striker II formula watercooled.

aapjeh

die-hard nikser
Nou ik ben niek de jong, aka aapjeh.
ik heb al een tijdje waterkoeling, iets van 6 maanden.
maar steeds bleef die chipset + gebeuren gewoon veels te heet.
Toen ben ik beetje gaan wezen rondkijken wat ik allemaal nodig had qua blockjes en dergelijke. kwam der op neer dat ik SB+NB wou gaan waterkoelen. De rede waarom ik de mosfets niet doe is omdat ze makkelijk passief gekoeld kunnen worden, en het anders alleen maar restrictief is voor mijn loop.

Mijn setup:
- D-tek Fuzion V1
- EK-waterblocks 8800GTX acryl
- XSPC single bay res
- Black ice GTX lite ( lijkt precies op de Extreme )
- Innovatek Hpps 12 V high pompje.
- Dit alles mooi verbonden met 11/8 fittingen en tygon slang ( clear&zwart )

2ury3bm.jpg

14ng5c2.jpg


Het bord dat onder handen word genomen.

2hfjp1i.jpg


ik ben gelijk maar eventjes aan de slag gegaan :D kon echt niet wachten.

2hfjp1i.jpg

hier eentje met de koeling ernaast :).

25t7n0o.jpg

Alvast schoongemaakt.

2m809kh.jpg

En dit keer de extra Switchchip voor 3-sli.

wch8x4.jpg

Southbridge blokje gemonteerd.

25krn2s.jpg

Nu de Northbridge.

143kw0l.jpg

Een totaalplaatje van hoe het eruit ziet.

15gs4co.jpg

De Thermalright Mosfet koelers gemonteerd.
Hier stuitte ik op een klein probleempje. de bovenste koeler zit best wel los. ik kan hem gewoon heen en weer bewegen zeg maar. Diegene die bij de I/O side zit niet.

10fytg3.jpg

De 8500 erin.

vxogsw.jpg

Confirmed.

1z32lqx.jpg

Mounting gemount XD

2yz0qd5.jpg

Totaalplaatje met de Fuzion.

mhx4yc.jpg

Nog eentje.
( voor diegene die het mischien gezien hebben, de D-tek zit "opzekop" gemonteerd, ik heb hem daarna weer goed gezet hoor :D)

2ch4b9.jpg

4 gig aan Crucials. ( ja diegene die dual sided zijn, oftewel diegene die de "beruchte" overclockchips hebben )

2n9f3is.jpg

in de kast gemonteerd.

En toen kwam ik bij een MAJOR probleem qua de blokjes. bleek dus dat icm mijn fittingen en de 8800GTX full cover ik ze niet aan kon draaien.
tijd lopen piekeren bla bla bla.
internet afgezocht, was der een vervangende top ervoor.
Ik had totaal geen zin om weer te wachten ( ik wachtte al 2 maanden :p ) dus ik heb eerst een slang op de Southbridge gedaan, die naar de GTX ging. het is uitendelijk wel gelukt :)
Hier heb ik trouwens geen foto's van, had het te druk, en wou graag door werken :D

EDIT: De foto's zijn gemaakt, en ze staan derop :D
@ garret, de voltages die ik gebruikte staan der ook op. ( evenals mijn temperaturen ).


1znpxc4.jpg



een Totaalplaatje:D

23kdmht.jpg


No Comment.

qrymaq.jpg


NB->GFX

rljih3.jpg


En speciaal voor Garret:p voor de voltages:D

359wys1.jpg


De temperaturen waar ik trots op ben <3

16ht188.jpg


Nieuwe aanwinst voor mijn "nieuwe" aanwinst :D

104qpav.jpg


En hier dan een foto van het probleem. Ik heb de lucht al uit het rad laten lopen, en nog steeds heb ik het probleem dat hij soms de slang dichttrekt. 'T kan zijn dat de slang een beetje gedraait zit, maar ik zou liever een optie hebben zonder de fitting los te draaien en mischien te drainen :)
 
Laatst bewerkt:
de standaard fans die bij de gigabyte kast zitten :D ik ben van plan om ze te vervangen, maar ik wil een combi van heel veel kracht op volle toeren, maar ook nog is stil. denk dat ik voor die Silverstone ga ( zijn ook wit ).
 
oh naja, die Noctua zijn nog veel duurder dus ja.
maar men worklog is nog niet af hoor :D ik moet het eindresultaat nog posten, de camera ging mee op een uitstapje met mijn ouders, en sindsdien moet ik hem nog opladen ed. dus nog niet echt de tijd voor gehad.
alleen nu heb ik wel nog een probleempje, mijn slang trekt vacuüm zeg maar, diegene die van mijn rad naar de pomp gaat.
ik denk dat het komt omdat er nog wat lucht in mijn radiator zit, maar ik weet het niet zeker
 
dat ziet er wel nice uit ! die fangrills zitten er niets voor niets haha, zo hard die dingen draaien :033:.ik heb het probleem eigenlijk sinds ik het helemaal uit elkaar heb gehaald, en toen die chipsetblokjes ertussen gezet heb. mischien dat het toch ietsjes te veel is voor de pomp?
in ieder geval, morgen eventjes de lucht eruit laten lopen en hopen dat het goed komt :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A striker II formula,ek southbridge slangen klemmen. Waterkoeling 18
A asus striker II formula southbridge Waterkoeling 7
D Striker II Formula met MIPS setje Waterkoeling 6
A striker II formula Waterkoeling 5
E chipset striker 2 formula Waterkoeling 5
Bullus [IN-ACTIVE] asus striker extreme Verkocht 3
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
arwin74 [VERKOCHT] asus striker II extreme Verkocht 7
arwin74 [VERKOCHT] striker II extreme (water gekoeld) q9550 (water gekoeld) Verkocht 12
gunnie_nl [INACTIVE] asus stock fannetjes voor striker, rampage ea Gevonden 9
R asus striker/q9450/8gb 1600mhz/ Overclocking 10
R Haf932 - Asus Striker 2 - Q9450 - 2x 7950gx2 [€300,-] Advies Waterkoeling Setup 6
R Striker II extreme en OC'en Overclocking 5
R SB/NB waterkoeling voor ASUS Striker II Waterkoeling 5
stravinski hier eindelijk wat meer informatie over de ASUS STRIKER II NSE Hardware & Software 23
B Watergekoelde Striker Extreme Waterkoeling 8
stravinski asus striker II NSE Waterkoeling 3
Bartz0r CPU Cooling Asus Striker Extreme Hardware & Software 16
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
Tath Bitspower THOR ASRIX99 Nickel Plated (Clear) for X99 OC Formula and X99 Professional HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Full Cover waterblocks for ASRock X99 OC Formula\X99 Professional HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A LN2 schakelaar op asus crosshair 5 formula Z Overclocking 2
D asus maximus formula VI formula 1150 socket in corsair 750D Handleidingen en Installatie Tips 4
D [IN-ACTIVE] Asus Maximus VI Formula Verkocht 1
D Corsair 32gig kit // Asus Maximus VI Formula Hardware & Software 1
Hightower asus rampage formula 4 chipset waterblock? Waterkoeling 3
canonchiel [VERKOCHT] Asus Rampage IV Formula Verkocht 1
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
ChillPascal Asus Maximus V Formula Waterblock (Acetal, plexi) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Zwelgje [CLOSED] i7 875K - ASUS Maximus III Formula - EK-FB Gesloten 4
l3p [VERKOCHT] Asus Crosshair V Formula-Z Verkocht 4
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
Adam Vandervorst EVGA SR-2 VS ASUS Rampage IV Formula Hardware & Software 14
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
T Silverstone FT02 waterkoeling met Maximus V Formula hulp Advies Waterkoeling Setup 7
B asus crosshair v formula ram led knippert Hardware & Software 8
K waterblok voor de Asus rampage formula x48 Waterkoeling 4
Oli4v [VERKOCHT] Asus P5E (Rampage Formula) X38 Verkocht 1
jev09 [waterkoeling] 400 euro,AMD Phenom 1090T, Asus crosshair V formula Advies Waterkoeling Setup 12
Z [IN-ACTIVE] EK Fullboard block Asus CrosshairIV Formula Verkocht 1
Zwelgje [CLOSED] MB Asus Maximus III Formula + 875K Gesloten 6
Singular1ty [IN-ACTIVE] Koolance Fullcover Block voor Asus Rampage III Formula Gevonden 5
Singular1ty Koolance Block voor Rampage III Formula HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
S [VERKOCHT] Q9550, 4890, maximus formula Verkocht 4
K [INACTIVE] Asus Maximus Formula III Gevonden 4
Fedmas [INACTIVE] S775 Mobo: Asus Commando, Asus Rampage Extreme/Formula Gevonden 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan