• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag

pauloacoelho

Junior Member
ik heb net de volgende configuratie gekocht en heb een vraag:
thermaltake tai chi watercooled case (cpu cooling block bijgeleverd)
foxconn bloodrage motherboard
i920 1366 (D0 stepping)
6gb ddr3 1866mhz hyperx van kingston
XFX gtx 275 xxx edition videocard 1stuks

reeds in bezit PSU thermaltake roughpower 700w (is dit genoeg voor de bovengenoemde configuratie en overclocken en 4hdd's?)

now my question: bij het moederboard wordt een extra watercooling block op de bridge als extra bijgeleverd...alleen weet ik nu niet of dit waterblock ook past op de thermaltake slangen van de kast. kunt u mij adviseren of de kabels,geleverd met de kast genoeg is om ook de bridgecooler in de loop mee te nemen? en zo nee..welke slangen en hoeveel meter heb ik dan nodig.de pomp zit in de zijkant van de kast!

ik heb al een order klaarstaan in mijn mandje bij jullie voor termal paste (innovation cooling diamond IS DIT WEL GOEDE PASTE VOOR WC?), frezer vsc fluid 500ml (is dat genoeg?)en een opstartblokje voor mijn psu. )

ik moet dus nog weten:
heb ik slangen nodig?, want ik heb begrepen dat de termaltake slangen niet zo goed zijn? zo ja: hoeveel meter, welke soort, welke diameter?heb ik nog wat meer nodig? aansluitingen? adaptors?
dank jullie 1000maal voor jullie hulp.

ps.is deze kast (super GROOT!) ook geschikt voor eventuele toekomstige updates? Natuurlijk via jullie. want jullie zijn de enigen hier in nederland die alles hebben voor watercooling.
ps. dit is mijn eerste ervaring met watercooling maar ik ben al wel een gevorderde pc bouwer en heb al reeds ervaring met een TEC titan amanda cooler op een duocore E4500 en die 2jaar lang 24uur per dag op 3100 mhz, laten draaien (tot op heden!):041:

dank jullie voor jullie snelle reactie..ik wil mijn order graag snel plaatsen. want ik wil alles snel in mekaar zetten.
gr
Paulo Coelho
 
Laatst bewerkt:
Hoi Paulo, welkom op het forum.

De 700W voeding is genoeg.

Ik heb even gegoogled naar jouw moederbord.
Volgens mij gaan er gewoon 3/8" ID - 1/2" OD slangen op.
Dat is ook de slangformaat die Thermaltake hanteert.
Je zou dus jouw huidige slangen kunnen gebruiken!
Probeer het eens zou ik zeggen :)

Dan hoef je geen nieuwe slang bij te bestellen.

Thermaltake waterkoeling spul is sowieso niet de beste op de markt.
Vervangen kan altijd en je zal bijna altijd erop vooruit gaan.
Maar ik zou het eerst zo proberen met wat je hebt.

Mocht je toch willen vervangen, heb je deze slangen nodig:
3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Qua vloeistof moet je oppassen dat je niet gaat mengen!!!
Dus OF Thermaltake vloeistof OF Feser vloeistof.
Want als je gaat mengen kan je chemische reacties krijgen waardoor bijvoorbeeld vloeistof gaat klonteren.

Je kan ook de normale Feser vloeistof pakken van 1 liter, dan weet je zeker dat je genoeg hebt.
 
thanks voor je snelle reactie!, ik was trouwens niet van plan om te mixen, ik ga de faser vloeistof gebruiken (bestaat de faser heatcarrier ook in 1liter flessen dan?). mijn kast is trouwens HUGE ..hoeveel meter heb ik ongeveer nodig voor slangen? want bij de kast word maar een kort stukje geleverd. en ik wil goede kwaliteit slangen hebben (faser tube green uv?).
ps.. dit is een beginnetje..als ik een beetje thuisben in watercooling dan kom ik terug voor een meer kwalitatief setje (dan gaat thermaltake setje uit de kast.).en dan mag je me weer adviseren natuurlijk:).hoop dat in deze kast ook andere setjes kunnen.
wil vanmiddag mijn order plaatsen..heb ook een trechterje in mijn mandje en anti trilling bolts en 2x 120mm noise absorbers geplaatst..dus nu alleen nog slangen en hoeveel nodig..en dan morgen..building time voor deze rookie:)..wish me luck!
ps..is de thermal paste die ik koos goed voor watecooling?

ps..dit s echt top..deze service via jullie forum..heb ik nog niet meegemaakt! ga zo door..jullie hebben een fan erbij!
 
even een snelle vraag: ik begrijp dat er nog geen gpu cooler is voor XFX 275 kaarten..WC producenten maken wel blocks voor bijv. palit en saphire 275 kaarten maar vermelden dat die niet compatible zijn met de XFX modellen?....gebruikt xfx een andere board opzet op hun kaarten? bestaan er wel gpu coolers voor mijn videokaart?

andere uitdaging: ik las in een review over mijn kast dat ik geen 'full coverage' gpu block kan nemen ivm met de ruimte tussen de watercooling set in de zijdeur en de videokaart.
natuurlijk wil ik straks (na mijn vakantie in juli) wel mijn hete videokaartje laten genieten van heerlijke watercooling:)

tips? advies?
thanks!
paulo
 
Good luck :D

Feser VSC Heatcarrier is er niet in Liter flessen.
Ik bedoelde de Feser One (kleur naar wens). Die zijn wel standaard in 1 liter.

2 meter is in de meeste gevallen net voldoende.
3 meter is daarom aan te raden.

Grotere kasten kan je een meter erbij optellen.
Met 4-5 meter moet je zeker genoeg hebben.

Wellicht dat deze past op jouw videokaart:
Aqua-Computer AquagraFX GTX275 / GTX260
Koolance VID-NX275 (GeForce GTX 275)
Om er zeker van te zijn, kan je het beste zelf direct een mail sturen naar Aqua-Computer en/of Koolance (in het Engels).

Het kan idd zijn dat de deur van jouw kast niet meer helemaal dicht kan, omdat het blok iets uitsteekst voor de fittingen.
 
dank je!! ik ga ze wel even een mailtje zenden...engels is geen probleem voor mij:098:

ik ga even de slangen bijplaatsen in mijn mandje...kwa koeling is dus de koelvloeistof die je noemt (1liter fles)net zo goed als de heatcarrier?..ik hoef niet perse kleurvloeistof want mijn kast is toch helemaal gesloten.

ps de zijdeur kan niet openblijven..hij is hydraulisch:wehe dus ik moet een universeel blok nemen..of wachten tot ik een andere cooling set koop..en die dan op een andere plek installeren zodat ik genoeg ruimte overhou voor de videokaart cooler..kast ik denk ik toch groot genoeg.
 
en de thermalpaste? inovation cooling diamond? is dat wat je het beste adviseerd? beste wat je hebt? of adviseer je mx2 voor watercooling? dank je voor je antwoord
ps. heb mijn mandje aangepast..wordt uv rood slangen en vloeistof van freser..is dat mooi in een kast..mijn board is immers ook heel veel rood rood:098:
 
Ja dat is een van de beste koelpasta's.
Let wel op dat deze heel dik is.
Het is aan te raden dat je het even warm maakt (in warm water dompelen) voor je het gaat gebruiken.
Dat is makkelijker "spuiten" :)
 
dank je voor de tip!! wow..hier leer ik nog wat van..ik ga trouwens voor zwarte uv vloeistof en doorzichtige masterkleer slangen..heb nog nooit zwart uv gezien..zal wel top staan in mijn al kast met rood-zwarte motherboard..:icon_keel:
thanks again!
 
ordertje geplaatst...masterkleer clear 4meter, black uv feser 1ltr, innovativ diamond paste..psu blokje..
thanks..ik hou je op de hoogte hoe het ging..als je wilt natuurlijk..
wens me sukses! ps..heb ik de spullen nu morgen? is al betaald via ideal.
wil nog morgen avond eraan beginnen..heb deze week nog vakantie:)
 
niet om de pret te bederven omdat ik in het zelfde bootje zat ~3 weken geleden :)

heb ook een TT kast met WC gekocht (kandalf lcs) en het liep ok met aleen de cpu water block.
na een week of zo heb ik een gpu block bij freddy besteld en eraan gehangen, resultaat was dat de meegeleverde pomp veel te zwak was en de radiator okish z`n werk doet maar de flow zakte in mekaar en cpu temps stegen dan ook behoorlijk tenopzichte van aleen cpu block

hou er rekening mee dat als je meer wilt water koelen om maar gelijk het hele setje te vervangen (pomp, radiator & cpu block) zodat je geen problemen krijgt (durf zelf de NB niet eens to wc`n met huidige pomp)

veel plezier met het knutselen (vondt ik geweldig) maar let op de temperaturen met TT ;)
 
@kamuchi....dank je voor de tip..maar ik begrijp dat de pomp bij mijn kast efficienter is dan de 500L pomp in jouw kandalf...ik heb in ieder geval al een review gezien waarbij ze in de loop van deze kast ook een zeer hete gpu koel hielden..we zullen wel zien..ik hoef de kaart nog niet te koelen..ga wel de nb koelen..ik ga toch denk ik pas in augustus of september een beter setje erin zetten...en dan heb ik natuurlijk weer jullie adviezen nodig:001

ben wel benieuwd hoe zwart uv in mij kast eruit gaat zien.:098:


@maomanna...1meter? mijn god.he je een mini kast? dat gaat bij mij niet lukken!mijn kast alleen al is 64 cm hoog! maar ja 4meter lijkt me genoeg toch?
thanks allemaal
wish me luck!!;)
 
hey guys..heb de spullen binnen..yippie! ga vanavond beginnen.
heb mijn wenslijstje alweer ingevuld voor augustus-september

en ik dacht aan deze configuratie...ipv de thermaltake set:icon_wink:

is het raadzaam om ook de TT radiator te vervangen of is die capable genoeg? het is een grote 240? met twee 12cm fans erop

cpu cooler 1366: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 62.99 euro
gpu cooler gtx275: watercool heatkiller gpu-x gtx 275 90,00 euro
vloeistof: feser uv black 1liter 12.95 euro
slangen: masterkleer 5meter (welke maat?) 40.00? euro
pomp en reservoir: watercool pumpset eheim 1048 80,00 euro
op hun site gevonden:icon_wink:

advies?magicool radiator xtreme?

wat moet ik hierbij nog hebben? kosten?
en hoeveel zou het mij kosten om het door pro's te laten doen? hint hint.hehehe door jullie natuurlijk..want ik zou niet weten waar ik alles zou moeten installeren..
 
De TT rad kan je idd beter vervangen.

Wat je ook kan doen is die erbij gebruiken.
Heb je twee radiatoren in jouw loop ;)

Goede radiatoren zijn de TFC Xchanger 360, XSPC RX360, Thermochill PA120.3.
Deze drie kan je het beste overwegen voor de beste koelprestaties ;)

Als je een pomp+reservoir combo zoekt, kan je beter gaan voor de MCP350 of MCP355 met een XSPC DDCRES top.
Dan heb je een grotere pompvermogen en opvoerhoogte.

Verder heb je nog fittingen nodig.
Twee per component, in jouw geval 8 stuks.
 
je zou met het TT setje de grafische kaarten koelen, blocks hebben geen grote weerstand en zou dus met gemak 2 kunnen doen samen met de al geplaatste rad

met de nieuwe set je cpu en componenten koelen die een hogere water weerstand zullen hebben samen met een betere rad
je zou dan ook op 2 loops kunnen uitbreiden afhankelijk van de temperaturen en block weerstand voor een bepaalde loop

ben een rookie maar is mischien een idee :)

edit: verkeerde topic, maar zou kunnen voor een tweede gfx kaart :p
 
Laatst bewerkt:
guys guys guys..heb een probleem..de masterkleer slnagen passen niet..niet op de northbridge block van de bloodrage en niet op de cpu cooler van mijn thermaltake...de meegelleverde thermaltake slang bij mijn systeem (40cm! maar) kun je zo in de masterkleer slang schuiven..daar tegenover krijg ik de masterkleer slang niet over de aansluitingen van de northbridge block..HELP!!!..
dus 3/8" ID - 1/2" OD (3/8 Slangen met een binnendiameter van 10 millimeter en buitendiameter van +/- 13 millimeter) passen nergens op mijn configuratie...aan de ene kant zijn ze te smal (northbridge block) aan de andere kant (thermaltake) zijn ze te breed...

update: volgens mij moet ik voor de northbridge 13mm hebben inner...maar welke moet ik nu voor de cpu block hebben? volgens mij 8mm inner..klopt dat? welke slangen moet iki dan hebben? hoe moet ik dit in hemelsnaam samen laten werken? zijn er verloopstukken/stekkers? van dun naar dik of andersom..kan ik de ontvangen slang alsnog gebruiken met verlengstukken of moet ik twee nieuwe slangen met twee aparte diameters kopen? ben even lost...
advies?
thanks!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan