• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watercooled Asus MARS II.

l3p

Moderator
Forumleiding
Ik zoek tipsover hoe ik een MARS 2 kan gaan waterkoelen :)

Ik zou in eerste instantie 2 x een Asus Matrix gtx580 te gaan gebruiken in mijn huidige build.
Dit is plotseling veranderd naar een Asus MARS 2.

Ik heb nu dus 2 van deze klaarliggen : EK-VGA Supreme HF - Acetal

product_detailed_image_559_1774.jpg


Maar omdat de MARS 2 geen standaard gaatjes heeft zal ik OF de beugel aan moeten passen oid OF moeten gaan zoeken naar een ander blokje/manier om hem te gaan waterkoelen.

front.jpg


Als iemand tips heeft. Graag!
 
Custom fullcover blok laten frezen is de enige optie voor jou Peter.
Een man zoals jijzelf die altijd voor de meest sexy oplossing gaat ipv de makkelijkste kan geen andere weg beslaan dan een fullcover blok voor dit kaartje tot leven wekken.
 
Custom fullcover blok laten frezen is de enige optie voor jou Peter.
Een man zoals jijzelf die altijd voor de meest sexy oplossing gaat ipv de makkelijkste kan geen andere weg beslaan dan een fullcover blok voor dit kaartje tot leven wekken.


Ik zou idd eens kunnen kijken wat ik met mijn CNC gestuurde tanden uit een blok koper kan halen :p


En anders is met beugeltjes denk ik makkelijkste oplossing, volgens mij moet je het blokje dan diagonaal op twee punten vastmaken bij de bestaande gaten.

Dat zou idd ook een oplossing zijn mits het voor de looks een beetje staat. Thanks!

De mosfets maak ik me niet veel zorgen over omdat er 2x140mm van mijn radiatoren op staan te blazen.
 
Je kan eens googlen naar de persoon "Nateman_doo" oftewel James.
Hij heeft ervaring in het freesen van TEC blokken, mobo fullcover blokken en ik meen ook VGA blokken.
Ook al heeft hij dat laatste misschien wel of niet gedaan, zijn ervaring kan je zeker verder helpen met het ontwerpen van je eigen blok.
Kan hij alvast wat struikelblokken voor je tackelen.
 
Dat zou super zijn! Thanks!
Ik moet natuurlijk eerst nog wel de kaart binnen krijgen. (wederom geen idee hoe lang dit kan duren)

Je bedoelt de chips op de pcb ? Het lijkt wel alsof de ene 180 graden gedraaid is incl mounting holes.
 
Ja de gaten voor de chip om de wc-block vast te maken.
Heb net ff in paint de gaten van de chip gedraaid en gespiegeld, maar het lijkt toch dat ze allebei anders zijn.

Als het zover is dan laat maar weten.
 
Is het niet gewoon dezelfde mounting holes als een GTX 590?
NVIDIA-GeForce-GTX-590-Exposed-PCB-LG.jpg

asus mars
front_full.jpg


Dan zou het misschien kunnen zijn dat er al plates zijn voor een universele wc-block.
 
Laatst bewerkt:
Die zullen waarschijnlijk te dik zijn om tussen het blok en de PCB te passen, mochten de openingen over de PCB vallen.
Maar, dat gaat allemaal veel te ver voor speculaties. De kaarten lijken wellicht op elkaar maar een GTX 590 blok gaat niet passen zoals overduidelijk te zien is aan de capacitator, VRM en R35 modules.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Luculenus [CANCELLED] Silverstone TJ11 watercooled, 3930k, asus rampage IV Verkocht 8
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
LoyalFoxx Evolv X Watercooled {COMPLETED} Gallery & Build Logs 20
C 1933 Philips 636A nagebouwd - watercooled PC Gallery & Build Logs 19
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
T Watercooled GamePC Waterkoeling 4
N First watercooled setup Advies Waterkoeling Setup 5
H Silencio 550 watercooled Gallery & Build Logs 119
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
H [CLOSED] Watercooled Systeem Gesloten 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
k.3nny DangerDen R-Atx fully watercooled By k.3nny Gallery & Build Logs 116
J Lian Li V2100 - Watercooled Gallery & Build Logs 22
Luculenus HD 6990 vs HD 7970 watercooled AMD / ATI 14
sir serial [VERKOCHT] Club3D 6990 (watercooled) Verkocht 6
S First watercooled PC 800D Gallery & Build Logs 3
H M'n Haf922 watercooled. Gallery & Build Logs 9
Baloo.be Powercolor HD5870 LCS (watercooled) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Watercooled-ITX Gallery & Build Logs 13
Colossus PowerColor HD5970 Watercooled Hardware & Software 1
P nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag Advies Waterkoeling Setup 29
koendb Cosmos S watercooled! Gallery & Build Logs 34
V vhrgamer's watercooled Cosmos S build. Gallery & Build Logs 250
G Core i7 watercooled Waterkoeling 28
Joren Watercooled Devil- Rebuild Gallery & Build Logs 69
A Striker II formula watercooled. Gallery & Build Logs 7
Sp33dFr34k Cosmos S Watercooled Gallery & Build Logs 12
X GTX280 EK Watercooled Hardware & Software 30
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan