• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Project] Waterkoeling.

Wouter

Forum Bitch. I got the power!!!
Na lang na gedacht te hebben heb ik toch de knoop door gehakt. Ik ga voor waterkoeling :)

Zat er eerst een tijd over te twijfelen want het kost aardig wat maar ja dan heb je ook wat.

Vandaag (9-12-2008) mijn spullen op gehaald bij completer. Meteen naar huis gereden. Thuis alles uit gepakt. Wou foto's maken maar dat ging niet. Batterijen leeg :( Nu even wachten op me pa kijken of hij batterijen heeft.

Stuff:

EK-Supreme Acetal
EK-Multioption reservoir 150 rev.2
13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4
Trechter
Feser One cooling Fluid - UV red
TFC herbie clip / slangklem (1/2) kunstof zwart
Yate Loon 123MM d12sl-12 clear 1350RPM
Laing D5-MCP655 12V 1/2 slang aansluiting
EK-Backplate CPU LGA 775
AC ryan Radgrill Bricky 3x120mm Black
PSU Bridging tool 20 pin
Feser Tube UV - highflow - 1/2 ID - 3/4 OD - Red
TFC Xchanger 360 Triple
OCZ XTC Cooler
EK-D5 X-Top G1/4 Rev.2
Artic silver 5 koelpasta (12g)
Slangknipper (10-40MM)
Sata Kabel 50cm - Black 2x 90 graden hoek
Lian Li PC-A77B
In Line Cable Sleeving Kit - Black (wordt nog opgestuurd)

Foto's komen zo snel mogelijk :)

P.S

Twix was lekker :p
 
Komt wel goed :) Ik zit beetje rond te kijken wat ik allemaal heb. Wil wat uit de kast boren maar de accu boor machine is leeg -.-' Dus moet even wachten. Daarna de bovenkant van de kast slopen :p Gat maken voor rad :)
 
Vraagje. Ik heb net mijn pomp omgebouwd naar EK-D5 X-Top Rev.2. Nou draai ik de motor rond terwijl die omgebouwd is. Als ik dat doe gaat die piepen :S Heb hem weer uit elkaar gehaald ik kwam er achter dat de motor dat zelf doet.

Er zin niks tussen of in. Komt die omdat er nog geen koelvloeistof in zit? Hij draait droog namelijk.
 
Lol ik zet er geen stroom op :D Doe het met de hand ;) Ik wou alleen kijken of die nergens tegen aan liep. Zulke dingen check ik altijd voor dat ik hem echt ga aansluiten.
 
Beetje meer vertrouwen in mij hebben :D Ik be automonteur geweest dus weet echt wel dat dat ding niet droog mag draaien op volle toeren ;) Dat is net als bij een auto motor :)

Ik wis alleen niet of dat piepen er bij hoort als die droog draait :)
 
Bij TFC radiatoren is dat niet nodig.
Maar kan je voor de zekerheid wel doen.

Maar niet met kraanwater, want daar zit teveel kalk/mineralen in en dat gaat dus restjes achter laten in de radiator.

Bij de Kruidvat een flesje gedistilleerd water kopen voor 50 cent en daarmee spoelen is wel goed.
 
Hoe zit dat eigelijk met die GPU block die ik heb gekocht freddy. Ik heb gelezen dat zo'n block erg moeilijk te monteren is. Ik ben nog niet zover dus nog niet echt naar gekeken (als ik tijd heb ga ik dat vanaaf doen)

Moet ik nog ergens opletten als ik dat ding monteer?

Die heb ik gekocht. Voor de gene die ook willen reageren :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het niet zo moeilijk. Gewoon doen wat er in de handleiding staat.

Als je gaat beginnen, eerst even de verwarming of iets anders van metaal aanraken.
Zodat je ontladen wordt :)

Verder rustig en geduldig te werk gaan.
Het afhalen van de stock cooler kan wel lastig zijn, die was bij mij helemaal vast geplakt.
Ik moest langdurig voorzichtig heen en weer bewegen, voordat die eindelijk los ging.
 
Zit met een probleem. Ben bezig met het monteren van de koelblock voor me GPU en nou mis ik een onderdeel :S

EK-FC8800 GTX / Ultra SLI Acetal

Zoals je op die plaatjes ziet steekt er een zwart ding uit. Dat dingetje mis ik :S Me hele kamer over hoop gehaald maar kan hem nergens vinden. Nou denk ik dat die er helemaal niet in zat. (gisteren alles uit gepakt dus daarom me kamer over hoop gehaald of dat ding ergens ligt)

Is dat dingetje echt belangrijk? Anders doe ik hem er niet op.
 
Ik las je PM net.
Ik begrijp nu wat je bedoelt.

Vreemd dat die er niet bij zit.
Daarvan hebben we ook geen reserve, want die worden niet standaard verkocht en moet altijd bij het blok standaard bij zitten.

Ik zal even mailen naar info@ekwaterblocks.com en vragen of ze het na kunnen sturen.

Je kan zelf ook beter even een mailtje sturen, dan kunnen ze waarschijnlijk direct een naar jou opsturen.
Dat gaat sneller dan dat het eerst naar ons gaat :)
 
Kan je er niet 1 uit een doos halen die jij hebt? :p Duurt anders een paar weken voor dat ik dat ding binnen heb :S Zit de heletijd zonder pc dan...

Ik zal zaterdag een e-mail sturen. Mijn engels is best bagger dus moet ff wachten op me broertje. Zijn engels is namelijk wel goed.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
tomasvanderpijl Waterkoeling Project Nox Coolbay Waterkoeling 5
C [Waterkoeling] €300 voor dhz project met 2 high power leds Advies Waterkoeling Setup 1
N TEC project airco + waterkoeling Overige Koeling 35
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan