• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp

Bijdeze. 1 stukje plastic nog gevonden, zie het kleine zwarte ding links. De rest had ik al weg gedaan.

rimg0358u.jpg
[/URL]

 
Alles ziet er in mijn ogen clean uit, wat mij betreft mag dat ding er weer op en kijken of het geknetter weg is.

Een 2e fout dat er geen water in zit mag nu niet meer voorkomen.
Al die plastic korreltjes heb ik verwijderd.

Ik ga het er nu op zetten en kijken wat het doet. Updates volgen.
 
Ok, goed nieuws. Alles draait, ik hoor GEEN geknetter meer.

Helaas zijn er nou wel een hele hoop luchtbelletjes onstaan, dat voel ik ook als ik een slang vasthoud.

Ik neem aan dat ik de pomp 3 uur door moet laten lopen zodat alle luchtbelletjes weg zijn? En moet het reservoir ook volledig afgesloten zijn?

Afijn, ik hoor het wel, maar ik ben zeker goed geholpen. Het lag dus aan die kleine korreltjes.
 
Ik zou niet weten hoe ik die pomp langzamer kan laten draaien.
Er zit wel zo'n RPM kabel op, die je vervolgens op het mobo moet aansluiten om het aantal toeren te bekijken.

Dit zie ik ook netjes, hij draait momenteel @ 4000 RPM. Ik zou hem het liefst willen verlagen aangezien hij echt hard draait, er staat veel druk op, maar dat werkt niet.

Ik heb een Asus Maximus II Formula met, zoals je weet, genoeg mogelijkheden om de snelheden in te stellen.

Helaas heb ik alle opties al geprobeerd om dat ding langzamer te laten draaien, maar tevergeefs. Iemand een andere oplossing?

Ik zou ook die power plugs om kunnen wisselen. Nu is het Geel-Geel, Zwart-Zwart.

Ik zou die Geel dus aan Rood kunnen koppelen...
 
gewoon je pomp op een andere voeding aansluiten, zodat je hardware niet onder stroom staat. Je pc een beetje op de kop houden etc ook..

en niet je pomp de heletijd achter elkaar laten draaien, maar af en toe even uit zetten zodat de lucht in je reservoir kan opstijgen en het ook uit je slangen opstijgt.
 
Uhm, ja.... slecht nieuws....

Dat k*t geknetter begint weer. Ik weet niet of dit de lucht is die niet kan ontsnappen, maar het lijkt me sterk dat het pompje gewoon stuk is. Ik heb tenslotte alle viezigheid rondom de rotor verwijderd en gelijk water door het pompje laten lopen.

Als ik de buizen even vasthoud dan voel ik wel een hele hoop luchtbellen. Het is niet alleen maar water.

Naja, ik laat het wel een tijdje aanstaan (met pauzes ertussen) en hopen dat het vanavond goed is.

Lekker is dat zeg, denk ik dat alles voor Kerst klaar is en goed werkt, krijg je van dit soort problemen...
 
Ik ga er niet vanuit dat er in mijn hele loop plastic stukjes zitten, aangezien alle in- en outputs gewoon clean zijn. Ik hoor ook niet verdachts, gewoon stil.

In mijn reservoir zie ik ook niks verdachts van kleine stukjes. Ziet er allemaal netjes uit. Staat ook een flinke druk op. Je ziet gewoon een hele straal komen in dat reservoir.

De pomp draait btw. @ bijna 5000 RPM. Misschien is dat het probleem.
Zo'n kleine loop (alleen GPU), en dan zoveel kracht.

Ik ga sowieso nog een aantal dingen testen, maar het zou echt zuur zijn als alles al helemaal gaar is van binnen...
 
YESYESYES!

Erhm, sorry (A), maar het systeem werkt nu naar behoren!
Ik heb toch maar die voedingskabels omgewisseld (nu is het "Rood-Geel, Zwart-Zwart")

Nu draait het systeem op ~ 2000RPM wat de pomp aanzienlijk stiller heeft gemaakt!
Ik weet niet of het goed is, maar ik heb nergens last meer van, en de temps blijven ongeveer gelijk.

Waarschijnlijk draait dat ding gewoon te snel (5000RPM) voor hetgeen wat ik nu heb.

Nu alleen nog iets vinden om toch die speed van mijn pomp aan te passen. Misschien kan ik (als het kan?) zo'n 3 pins connector aansluiten op de pomp connectors. Dan gaat de power iig. via het moederbord, én kan ik de snelheid aanpassen. Want het blijft tenslotte 12v, wat ook (naar mijn mening) via het moederbord kan worden gegeven.
 
Je kan idd je pomp trager laten draaien door de voedingkabels om te wisselen... maar ik zou gewoon een goede fan controller ( mcubed fan amp) of dergelijk om de RPM via daar te veranderen.
 
Mcp355

Al een hele tijd geleden, maar toch nog een kortbij foto van de defecte (gesloopte) Laing DDC-1Plus MCP355 12V gemaakt.
Hier zie je goed hoe aan de linkerkant en rechtsboven, aan de rand van het gat de IC's zijn doorgebrand.

Oorzaak: kortsluiting doordat ik de o-ring vergeten was.



263ac9k.jpg
 
Swiftech MCP355 pomp kapot

Vandaag viel mn pc zomaar uit, reden : cpu te heet geworden.

Nu blijkt dus dat mn pomp het ineens niet meer doet. Het betreft een MCP355.

Na de gehele loop gedraint te hebben, heb ik de pomp nogmaals getest met enkel een reservoir en een stuk slang.

De pomp probeert op te starten, maar valt daarna direct weer uit. Het fenomeen is te vergelijken wanneer je met je vingers een fan tegen wilt houden wanneer ie wilt opstarten.

Dus ik heb de pomp opengemaakt, en alles zag er keurig uit : geen zichtbare schade. Vervolgens de O-ring er weer ingelegd en de pomp dichtgemaakt. Nogmaals testen.

Nog steeds hetzelfde probleem. Er zit overigens geen lucht in de pomp, daar ben ik van overtuigd met deze 'setup' en hoe ie gevuld is.

Ik heb nog eens nagelezen dat de pomp op zou moeten starten als je er een beetje mee schudt, of een tikje geeft. Maar dat werkt dus ook niet. En dat lijkt me overigens geen goede manier om een compleet systeem op te starten... De electronica in de pomp heb ik nog niet opengemaakt, maar lijkt me sterk dat dit kapot is, aangezien hij wel wilt booten.

Ik draai nu 4 weken met deze pomp, en dit is de eerste keer dat ie het niet meer doet.

Is de pomp nu al kapot, of kan ik nog wat testen? Nu maar hopen dat de pomp mn cpu en gpu niet heeft meegetrokken...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
D Problemen met ratelende fans? Overige Koeling 11
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
arwin74 Feser One mixen met Feser VSC, problemen? Waterkoeling 6
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
CrUzEr problemen met mijn XFX Radeon HD 5870 Hardware & Software 10
J Problemen met HighFlow site HighFlow Computer Cooling Shop 7
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
sir serial Shout problemen. Problemen & Oplossingen 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
R i5 2500K OC problemen Overclocking 17
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
Deathchant Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K? Problemen & Oplossingen 104
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
Yil Problemen Raid0 setup REXII Problemen & Oplossingen 13
R overclock problemen Overclocking 23
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Freddy Website Storing / Problemen Webhost HighFlow Computer Cooling Shop 8
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan