Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb een Laing DDC-1Plus MCP355 12V met een XSPCLaing DDC Acrylic Reservoir. Gisteravond koelvloeistof toegevoegd en de set een paar uur zonder problemen laten draaien. Vanmorgen zet ik de pc weer aan en controleer uit gewoonte nog even of de pomp draait. Tot mijn schrik zie ik dat de pomp alleen maar met een paar rpm gaat draaien(2 sec), dan weer stopt en het nog een keer probeert. Verder dan dat komt hij niet meer. Aansluiten op een andere voeding geeft hetzelfde resultaat. Er zit ook geen knik in een slang o.i.d. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? De pomp kapot :087:?
Ik heb het zelf ook gehad bij het draaien in een proefopstelling. Hij probeert op te starten en gaat dan weer uit. Wat ik heb gedaan was even de stekker eruit, voorzichtig tegen de pomp aantikken en daarna deed hij het (na enkele pogingen) weer. Ik denk dat er wat teveel lucht in de pomp zat die er op die manier uit komt.
BEDANKT! Na enig schudden met de pomp/reservoir(1 gedeelte bij mij) kwam er opeens een grote luchtbel uit de pomp zetten, waarna hij weer op volle toeren ging draaien :033:
:wehe na uur gedraaid te hebben is de pomp er nu helemaal mee gestopt. Hij draait nu totaal niet meer. Geen lucht meer in de pomp, geen knikken en werkt ook niet met een andere voeding...toch kapot??
Hallo,
Ik heb gister hier een swiftech mcp355 pomp met XSPCLaing DDC Acrylic Reservoir vandaag dus even aan het testen ik zet hem aan dat blaume rotor draait dan met moeite gaat niet aan en lekt ook aan de onderkant en gaat een brandluchtje af geven dus maar uit gezet en ben nu ten einde raad
Zorg ervoor dat de pomp voldoende water krijgt toegevoerd:
-reservoir boven de pomp
-voldoende water in reservoir
-geen knikken in slang
Zorg er ook voor dat alle luchtbellen eruit zijn.
Als de pomp niet draait, schudt de pomp voorzichtig en kantel het, zodat alle luchtbellen kan ontsnappen.
Als je een andere pomptop hebt gemonteerd, controleer of de O-ring goed ligt.
Controleer of de rotor in het midden ligt van de pomp.
Controleer of het goed is aangedraaid/vastgeschroefd.
--- update ---
Per mail had je al geantwoord dat de lek veroorzaakt werd door géén O-ring
Als je een andere pomptop hebt gemonteerd, controleer of de O-ring goed ligt.
(heb ik nu goed gedaan)
Controleer of de rotor in het midden ligt van de pomp.
(ligt in het midden)
Controleer of het goed is aangedraaid/vastgeschroefd.
(Goed vast geschroefd Niet al te hard want anders verdraai ik het schroefdraad)
Hoop dat dit genoeg foto's zijn als je er meer moet van bepaalde hoeken zeg het me dan
Zoals je ziet zitten er nog kleine belletjes die niet snel weg krijgt
Edit: als er rotzooi onder die rotor zit moet ik heb zeker uit elkaar halen
Zijn daar dan nog enige manieren voor om dat te doen? (en dan bedoel ik niet Gewoon uitelkaar roppen )
Ik ben der rond 18.00 uur weer dus tot die tijd geef ik geen reactie
Hij maakt nog wel steeds rare tikken niet van die rotor maar dat motortje zeg maar
Ik heb gewoon het idee dat die vol met rotzooi ofzo iets zit.
Edit: Er hang gewoon zo'n brandluchtje aan ik heb gewoon echt het idee dat hij is aangebrand maar hij stond ook zo iets als 10 sec aan met stroom en brand dan zoiets snel aan ?
je hebt h'm toch niet zonder water doen draaien, dat hebben ze niet graag, alhoewel de mijne dat al een paar keer gedaan hebben xD en die doen het nog goed, alhoewel die mcp355 die van bij freddy komt, durft soms ook eens aan en uitpspringen (gister vooral) vandaag doet hij het goed
maar die kleine belletjes die jij vernoemt zijn niet erg, die zijn er bij mij wel uit, maar veel doen die niet