• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen

Joram

New member
Beste mensen,

Ik heb deze week mijn loop volledig uit elkaar gehaald om schoon te maken en heb alle blokken radiator grondig schoongemaakt en uiteindelijk doorgespoeld met demi-water.

Ik heb nieuwe Feser One slangen gebruikt ter vervanging van mijn PrimoChill LRT welke na jaren dof geworden was.
Qua vloeistof heb ik Mayhems Pastel- Sunset yellow gebruikt.

De loop zag er prachtig uit na het vullen en was echt mooi geel van kleur:

Nu na 2 dagen is het echter een drama:

Ik zag net dat de vloeistof groenig is geworden, er veel witte residu/aanslag in het gpu blok zat en overal in de slangen waar deze doorhangen. Daarnaast is er witte aanslag in het reservoir en was er een doorzichtige laag bovenop de vloeistof.

Met de pc aan lijkt de vloeistof weer 1 geheel, echter is er iets aan de hand met de vloeistof.

Iemand een idee wat hier aan de hand is? Reageert de vloeistof met de slangen toevallig?
Ik weet dat JayzTwoCents ook vage problemen met de Mayhems Pastel had, hij had ook witte residu en de kleur werd bruin.

Freddy

Administrator
Forumleiding
Pastel is prima te gebruiken, maar het is wel van belang dat alle onderdelen helemaal schoon zijn.
Als je hiervoor een andere merk/kleur koelvloeistof hebt gebruikt, dan moet je heel goed schoonmaken, met name de radiator.
Het beste is omdat te doen met Mayhems Blitz, dan weet je zeker dat alle restjes van een vorige koelvloeistof eruit wordt gespoeld.

Joram

New member
Ik heb alle onderdelen grondig schoongemaakt, ik had hiervoor demi water met Feser View black toevoeging in de loop.
Radiator had ik met zowel warm water als demi water geflushed.

Het zou dus op te lossen zijn door de flushen met de Blitz kit?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Als je naar een andere kleur en ander merk gaat van koelvloeistof, is spoelen met demi water meestal niet voldoende.
Wat achter blijft in bijvoorbeeld de radiator gaat reageren op de nieuwe koelvloeistof met alle gevolgen van dien.
Spoelen met Blitz Kit is zeker aan te raden om dit te voorkomen.

Joram

New member
Ik heb de Blitz kit gebruikt. De radiator werd er iig schoner door, de vloeistof kwam er gekleurd uit en na een paar keer uitspoelen was hij schoon en PH waarde was goed.

De loop ook met deel 2 schoongemaakt en een paar keer geflushed, ook hiervan was de PH waarde goed.

Momenteel heb ik de verse Pastel er een paar dagen in zitten en hij behoudt nu wel zijn gele kleur.
Er ontstaat échter nog steeds de witte residu onderaan de slangen in het gpu blok en onder in het reservoir.

Dit vermengt zichzelf wel weer na de loop een tijd aan te hebben, maar dit witte spul komt wel op plekken waar de vloeistof zelf niet komt waardoor het na verloop van tijd wel gaat aanzetten.

Conclusie wat mij betreft, de pastel is niet 100% en komt er bij een volgende refresh absoluut niet meer in.

Bovenaan