Swiftech MCP355 knetterd.
Beste mensen,
Vorige week zaterdag heb ik advies gevraagd wat ik allemaal bij waterkoeling nodig zou moeten hebben.
Freddy heeft mij uitstekend geholpen, en heb zondag alles besteld. Nu was de bedoeling dat ik een build-up log bij zou houden, maar heb hier geen tijd voor gehad omdat ik tegen het volgende probleem aanloop:
Ik heb als
pomp een
Swiftech MCP355 besteld die voornamelijk alleen mijn videokaart moet koelen. Hierbij heb ik ook gekozen voor een 120mm rad.
Nu heb ik sinds gisteren alles in elkaar gezet, en heb een test gedaan van
~ 3 uur. Nu hoor ik constant (nog steeds!) een knetterend geluid uit mijn
pomp komen.
Ik heb zelf een Cooler Master Centurion als kast, met de nodige aanpassingen (zie mijn toekomstige build-up log), en heb de
pomp geplaatst in de eerste 5,25" bay.
Hij heeft ruimte zat, en de slangen gaan netjes naar beneden. Nu zie ik wel enkele hele kleine luchtbelletjes in mijn
reservoir zitten, ik weet niet of dit veel uitmaakt?
Iig, ik erger mij kapot aan dit pompje, licht geknetter en een hard zoem geluid (hij draait wel op 4000RPM).
Nu heb ik ergens gelezen dat het geknetter ook kan komen door een magnetisch veld... kan dit kloppen? Aangezien ik pal boven de
pomp, de 2e 5,25" bay een dvd-rw speler heb geplaatst. Past precies, hij gaat er net overheen.
Ik wacht af op jullie reacties.