• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC kapot: Start heel soms op, eigenlijk nooit (stroom komt er wel op)

Er staat 6gb btw?

2x2GB en 2x1GB neem ik aan?

zet die 2x1GB is in DualChannel (gekleurde sloten)

En probeer eens een GEWONE tft monitor en niet zon slurpende 32 inch tv dat kan ook rare problemen geven zeker op zon 9600GTtje.
 
Als het blijft aanhouden met een nieuwe PSU, is je mobo eraan voor de moeite. Trouwens, al eens ander stopcontact geprobeerd ? En andere stroomkabel ??

En hij valt gewoon echt ineens compleet uit he ? Net of je de stroomdraad zou uittrekken ?
 
This power supply failed to deliver 460 W. The funny thing was that respecting the maximum combined power for the two +12 V rails as printed on the unit’s label (test five) the power supply wouldn’t turn on, as its over power protection entered in action, but pulling 460 W not respecting this information (test six) it turned on, but ripple was thru the roof (220 mV). We tested to see the maximum power this unit could deliver and the results are on next page.
During all tests this power supply achieved ripple and noise levels within specs, but other good mainstream power supplies we’ve reviewed like Antec EarthWatts 500 W and Corsair VX450W achieved far better values here (below 20 mV on +12 V outputs, while on the reviewed power supply noise level at +12 V outputs were between 54 mV and 59 mV during test number four). Just to remember, all values are peak-to-peak voltages and the maximum allowed set by ATX standard is 120 mV for +12 V and 50 mV for +5 V and +3.3 V.
Let erop dat de CoolerMaster 436Watt doet op onderstaande afbeelding, dit wanneer het een 460Watt unit moet zijn;

12V1 @ 436Watt
imageview.php


12V2 @ 436Watt
imageview.php


5V @ 436Watt
imageview.php



Vergelijk dat eens met bv. een Corsair VX450:
Corsair VX450 doet de beloofte 450Watt met amper Ripple/Noise;

12V1 @ 450Watt
imageview.php


5V @ 450Watt:
imageview.php

[Hoe minder hoe beter]

Afbeeldingen spreken voor zich neem ik aan?
Komt ook nog eens bij kijken dat de Corsair één 33A 12V lijn heeft (doet zelfs @ 44A), en de CM 2x 18A schijnt te hebben, dan nog is de ripple/noise op de 12V lijn van Corsair amper aanwezig.
Where the Corsair VX450 is in fact a 570 W product, it can easily feed two video cards.


Ze schrijven zelfs dat een Zalman 360Watt meer power kan leveren dan de 460Watt CM :D


Bron CM:
Cooler Master eXtreme Power Plus 460 W (RS-460-PMSR-A3) Power Supply Review | Hardware Secrets

Bron Corsair:
Corsair VX450W Power Supply Review | Hardware Secrets

CoolerMaster voedingen (op high-end na) worden niet voor niets afgeraden op XS.
 
Bij daantjuhh 14 is dit te herleiden op zijn geheugen. 1 reepje in de eerste slot geeft beeld, elke andere manier niet. Maar dat gaf k.3nny al aan. maar wellicht dat de voltage van het geheugen niet goed staat. Dat op het moment dat hij jou eigen instellingen pakt niet boot, daardoor terug springt naar stock settings, wel boot. Maar dan bij de volgende boot jou settings weer pakt ( doet mijn asus namelijk ) cmos resetje?

Hier komt het nadeel van wc om de hoek kijken, aangezien je het niet zomaar eventjes uit elkaar haalt.

edit: nvm, had ff niet gezien dat er al een 2e pagina was ...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Reservoir schroefdraad kapot? Waterkoeling 2
T Pomp kapot? Waterkoeling 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
R Geheugen kapot? Problemen & Oplossingen 5
CDA441 Inverter of kathode kapot? Cases en Modding 5
S Swiftech MCP655 pomp kapot? Waterkoeling 15
P FX8150 Kapot gelapt. AMD / ATI 40
DieHard Fan ingangen moederbord kapot? Hardware & Software 4
G D5/MCP655 Pomp maakt veel geluid, kapot? Waterkoeling 6
volcom is mijn pomp kapot? Waterkoeling 18
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
C Bestelling kapot - geen garantie HighFlow Testimonials / Shopreviews 13
B HD6990 of voeding kapot? Waterkoeling 14
N mobo kapot? Problemen & Oplossingen 5
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
S Is mijn Thermaltake P400 kapot? Zo ja, welke vervanger? Waterkoeling 12
P Radiator kapot gegaan, Hoe kan dit? Waterkoeling 17
F Nintendo DSI was kapot, reparateur gevonden Gaming 0
D fan kapot ( laptop ) Problemen & Oplossingen 4
D back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
focus08 Pc kapot? Problemen & Oplossingen 16
X Koolance INS-FM17 flowmeter kapot Waterkoeling 0
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
B Pomp of voeding kapot? help! Waterkoeling 7
V Is mijn pomp kapot? Waterkoeling 11
T Pomp kapot? Hoe weet ik het zeker? Waterkoeling 4
stravinski moederbord kapot? Hardware & Software 8
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Oli4v PC valt uit en start daarna weer op Problemen & Oplossingen 18
R Pc start niet goed op Overclocking 1
R ASUS REX IV start niet op: AE error, legacy boot event Problemen & Oplossingen 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
J Pc start raar op. Problemen & Oplossingen 8
Fall3n Auto Start Knop is Toch een Momentary Switch Electronica 0
L Computer crashed s'morgens en start moeilijk op Hardware & Software 1
M5rvii PC start op maar geen beeld !! Problemen & Oplossingen 26
L Computer start smorgens moeilijk/niet op Problemen & Oplossingen 8
ThomasJS Geen beeld meer, start wel Hardware & Software 5
focus08 PC start niet (NOG STEEDS NIET! NIEUW MB) Problemen & Oplossingen 22
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan