• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Is mijn pomp kapot?

vhrgamer

Water knutselaar.
Ik heb nu ongeveer een maandje mijn Swiftech MCP 655 pomp in mijn systeem en ik heb altijd al het idee gehad dat hij onder behoren presteerde.

Bij het topic 'vullen' op dit forum las ik dat het reservoir binnen enkele seconden leeg was. Ik had de pomp op de hoogste stand en dit was niet het geval. Ook zie ik vaak op foto's met mensen met hetzelfde reservoir als ik een kolk in het reservoir, bij mij staat het water altijd helemaal stil. Ook zie ik het water niet door de slangen gaan, het kan natuurlijk dat het zo snel gaat dat ik het niet zie maar toch. Wel als er een beetje lucht in de slangen zit en ik zet mijn computer aan stroomt het weg, maar echt heel erg snel gaat het niet.

Wat zijn jullie ervaringen met deze pomp, is dit normaal of moet ik hem terugsturen?

Hier nog wat foto's van hoe mijn pomp + reservoir gepositioneerd zijn.

007226-24.jpg


007226-3.jpg
 
Ik zou niet weten waar die smurrie dan vandaan moet komen. Ik heb de radiator doorgespoeld (geschud) en ik gebruik Feser One, overigens ook alleen maar koperen blokken.
Wel krijg ik wat rare vlekjes op sommige plaatsen in m'n slangen.

Tsjah flowmeter, even sparen dan :D

Ik ga over een tijdje over naar Tygon slangen, want die masterkleer beginnen ineens te knieken uit het niets. Dus dan zal ik er ook maar een flowmetertje tussen zetten en de pomp eens testen. Kan dat testen gewoon met Gedeminiraliseerd water van de gamma?

Iemand anders suggesties waar ik nú wat aan heb? Aangezien ik pas rond de 21e weer ga bestellen.
 
Dan wordt het testen over 20 dagen. Heel die klote zooi weer uit die kut kast. Het inbouwen vind ik leuk, maar het er weer uithalen.....

Ik kan misschien ook wel gewoon de pomp erin laten zitten en dan met slangen in een emmer te werk gaan. Naja ik zie wel.
 
Niet in elke set-up loopt het water even lekker door bij het vullen. Dus dat die van jouw niet in een paar seconden leeg was, hoeft nog niet te zeggen dat er iets mis met je pomp is.
Je hebt ook een vrij groot reservoir; ik denk dat je daarom ook weinig golvende of kolkende bewegingen ziet. Ik heb zelfs loops met het kleine micro res gehad waar het water ook nagenoeg stil stond. Dat waren dan wel meestal loops met meer dan drie blokjes. (ook met een D5 overigens)


Hieronder een golvend reservoir, maar dan i ook met twee DCC's 3.2. Met één pomp is i al een stuk rustiger. een D5 heeft nog iets minder power dan een DCC3.2 dus dan zou het heel goed kunnen dat het water dan al bijna helemaal niet meer beweeg; zeker met zo een groot reservoir.


Zolang je temps normaal zijn is er denk ik niks met je pomp aan de hand, maar de boel even schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad. :D
 
Laatst bewerkt:
Oke. Me temps zijn redelijk normaal, wel wat aan de hoge kant maar dat is wel met een redelijk flinke overclock.

De pomp moet er toch uit omdat er een andere top op komt en dan ga ik wel is even testen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
volcom is mijn pomp kapot? Waterkoeling 18
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Adam Vandervorst Kan de XSPC 750 baypump/pomp mijn loop aan? Waterkoeling 3
M Welke pomp en is mijn setup goed? Waterkoeling 6
D-foX ik hoor mijn pomp niet ! Waterkoeling 57
K Zal mijn huidige pomp nog voldoende zijn ? (mpc350) Waterkoeling 2
aadje93 kan mijn pomp dit aan? (swiftech mcp 655) Waterkoeling 17
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan