• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn verandering naar een betere computer...

retrorick

New member
Hier alvast een nieuwe bijdrage van mijn oude situatie, op naar de nieuwe en tips zijn altijd welkom... maar het kan even duren eer ik kan reageren...

verdere info zie mijn voorstellen info...
MY-HAFXB-RR13 [001].jpg
Mijn PC nu op mijn hok
MY-HAFXB-RR13 [008].jpg
Knopje van TL balkjes
MY-HAFXB-RR13 [006].jpg
Geluids kabeltje van dvd player naar MOBO
MY-HAFXB-RR13 [004].jpg
VGA AGP Video kaart 6200 NVIDEA PASSIEF
MY-HAFXB-RR13 [002].jpg
2x AIRFLOW BIOloop coolers


Ik ga vandaag een touchscreen fan controler bestellen bij highflow die externe display...

en mijn nieuwe banner is ook klaar die komt zo...
 

Bijlagen

  • MY-HAFXB-RR13 [003].jpg
    MY-HAFXB-RR13 [003].jpg
    104,6 KB · Weergaven: 10
  • MY-HAFXB-RR13 [005].jpg
    MY-HAFXB-RR13 [005].jpg
    83,4 KB · Weergaven: 9
  • MY-HAFXB-RR13 [007].jpg
    MY-HAFXB-RR13 [007].jpg
    59 KB · Weergaven: 9
  • MY-HAFXB-RR13 [009].jpg
    MY-HAFXB-RR13 [009].jpg
    65,9 KB · Weergaven: 9
  • MY-HAFXB-RR13 [010].jpg
    MY-HAFXB-RR13 [010].jpg
    69,4 KB · Weergaven: 8
Je wilt waarschijnlijk gaan voor de nzxt lxe, mooi ding heb er zelf ook een maar voornamelijk om extern mijn temp te zien, voor fans is hij wat aan de lage kant 10watt per channel.
verder doet hij wat hij moet doen.

Succes met je pc
 
tip, dat kabeltje van dvd/cd naar moederbord (voor geluid dan), mag eigenlijk weg. dat heeft ondertussen geen nut meer, gewoon je sata kabel is meer dan genoeg, dat ander kabeltje gebruik je waarschijnlijk toch nooit.
 
Denk eerder dat dat de audio kabel is voor de i/o headphone en mic in de voor kant van de kast.
Legde die kabel bij dit soort kasten meestal onder het moederbord door voor dat je moederbord vast zet.
 
Nee, die kabel was een oplossing om de data van een analoge CD niet over de ata kabel te moeten sturen, wat de ata controller en de CPU belaste om iets af te spelen wat eigenlijk direct door de geluidskaart kon verwerkt worden. In die tijd was dat een zware data stroom en belastend voor de CPU. Sinds het P4 tijdperk is dit eigenlijk al zo marginaal dat het kabeltje niet meer nodig is.
 
Je wilt waarschijnlijk gaan voor de nzxt lxe, mooi ding heb er zelf ook een maar voornamelijk om extern mijn temp te zien, voor fans is hij wat aan de lage kant 10watt per channel.
verder doet hij wat hij moet doen.

Succes met je pc


---
Bedankt, zal wel lukken...

tip, dat kabeltje van dvd/cd naar moederbord (voor geluid dan), mag eigenlijk weg. dat heeft ondertussen geen nut meer, gewoon je sata kabel is meer dan genoeg, dat ander kabeltje gebruik je waarschijnlijk toch nooit.

Wist ik niet, maar nu ik het weet is hij weg... tnx weer minder kopzorgen...

Denk eerder dat dat de audio kabel is voor de i/o headphone en mic in de voor kant van de kast.
Legde die kabel bij dit soort kasten meestal onder het moederbord door voor dat je moederbord vast zet.

--

Nee, is niet de I/O maar inderdaad wat volgende reply zegt... de audio zit net even ergens anders... meer naar links en is niet HD maar gewoon front pannel zonder detectie van ingangen.... later wil ik wel dat detectie plaats vind...

Nee, die kabel was een oplossing om de data van een analoge CD niet over de ata kabel te moeten sturen, wat de ata controller en de CPU belaste om iets af te spelen wat eigenlijk direct door de geluidskaart kon verwerkt worden. In die tijd was dat een zware data stroom en belastend voor de CPU. Sinds het P4 tijdperk is dit eigenlijk al zo marginaal dat het kabeltje niet meer nodig is.

--
Klopt helemaal...




Even een update...


Ik heb helaas nog het externe schermpje niet kunnen aanschaffen... heb geen rekening gehouden met de verzendings kosten... komt volgende week dan wel...

Tnx..:schaam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
UPDATE:

Ik heb inmiddels de FanControler binnen en aangesloten. Eindelijk is het rustig in mijn HAF kast... Ik weet alleen niet goed of en wat de bedoeling van het klokje en de datum notatie is... want... de batterij die erbij in zat geleverd, is leeg... dus hij houd de gegevens niet vast... voor de rest een prima ding, doet wat hij moet doen... zelfs de automatische functie is goed...
Ik weet alleen niet of de CPU Fan erop kan veilig ??? weet iemand dit ???

tot de volgende update dan maar weer... (Waarschijnlijk een voeding met regelbare fan...)
 
CPU fan doe je beter niet op een controller. Ten eerste omdat je dan niets op die header aangesloten hebt en de meeste moederborden daar wel op controleren (maar dat kan je uit zetten). Ten tweede omdat dat eigenlijk een betere controller is dan je fancontroller. Deze gebruikt namelijk je CPU temp om zijn snelheid aan te passen. Even goed instellen en ook daar heb je terug rust en toch genoeg koeling als hij eens goed moet werken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan