• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe stabiel te krijgen?

Antyrael

Senior Member
Als ik mijn i7 920 BCLK op 200 MHz zet, met cpu voltage op 1.35 (ook met 1-2 stappen hoger zelfde probleem), DRAM op 1.65681v, QPI/DRAM core op 1.35v zet, start ie niet eens op.
Volgens mij LCD poster hangt ie op "DET DRAM", zou het te maken kunnen hebben met het geheugen wat ik gekozen heb?
Ik heb de goeikope Kingston PC3-8500 geheugen erin zitten, maar echt warm worden ze nog steeds niet met dit voltage en de BCLK op 190 MHz. (~45 graden)

Iemand nog tips hoe ik er meer uit kan krijgen en toch de boel stabiel kan houden?

je hebt er goedkoop kingston pc3-8500 geheugen inzitten maar wel geheugen dat "speciaal" voor i7 is??
dat betekent dus dat het per drie modules gelevert word en rated is voor 1.65V (want eigenlijk al het andere ddr3 geheugen draait standaart 1,8/1,9V en dan draait het niet stabiel nee....)

Het is inderdaad een kit van 3, maar ze waren wel ieder los verpakt... het werd in ieder geval verkocht als tripple channel geheugen voor de i7.
Kingston 6GB 1066MHz DDR3 Non-ECC CL7 DIMM (Kit of 3) <-- de benaming op de site, mag er dan vanuit gaan dat het voor i7 geschikt is toch?
Begin nu onderhand toch spijt te krijgen daarop bezuinigd te hebben, misschien ga ik het wel verkopen en andere 6GB geheugen kopen, de 1333 MHz of 1600 MHz modules :/

Laatst bewerkt:
als je geheugen de beperkende factor zou zijn kan je toch gewoon je geheugen instellingen lager zetten?? nou kan dat waarschijnlijk niet in mhz maar dan probeer je het geheugen lekker op de 9-9-9 timings ;) als je als je dat hebt gedaan nog geen 1 mhz verder komt lijkt het naar mijn idee dat het niet je geheugen is ;)

Ik heb alles maar even op default gezet, OC op Manual, de multiplier vastgezet op 20, BCLK op 200 MHz en cpu voltage op 1.45v, verder alles op auto laten staan.
Het werkt gewoon ineens...... ik draai nu zelfs 3DMark Vantage met BCLK op 210 MHz (SuperPI ook al gedaan, nieuwe screenshots komen eraan :p).
Lijkt allemaal goed te gaan nu!

Bah, net BSOD gehad, toch maar een tikje lager dan.

stel je ram divider eens anders in, echt je ram instellen manueel op hoeveel mhz die moet werken in je bios, dit tesamen met je andere instellingen van Bclock op 200

Ok, heb ik gedaan nu, hard ingesteld op 1603 MHz, uncore op 3208 MHz.

Windows start goed op, ik zie in Turbo-V de volgende waardes:
BCLK Frequency 200 MHz
CPU Voltage 1.42500
DRAM Bus Voltage 1.80256 (is dit niet errrrgg hoog????)
QPI/DRAM Core Volt 1.37500

jah over je dram bus die moet je echt op 1.65 houden want anders kan je je mem controler gaan vern**ken

dus gewoon in je bios de dram bus v op 1.65 zetten en kijken of hij nog wil starten :)

jah over je dram bus die moet je echt op 1.65 houden want anders kan je je mem controler gaan vern**ken

dus gewoon in je bios de dram bus v op 1.65 zetten en kijken of hij nog wil starten :)

Toen ik de voltages handmatig aan het instellen was hing die steeds op DET DRAM (op de LCD poster), nu heb ik bijna alles op Auto staan.
Ben bang dat ik het dus niet zo hoog geklokt ga krijgen, hoogste betrouwbare is dan toch 3.8 GHz, waarbij de DRAM voltage op 1.65 blijkbaar net voldoende is.

Ik draai em nu standaard op 3.6 GHz, maximaal o/c heb ik voor dagelijks gebruik (lees: gamen) toch niet nodig en ik hou zo tenminste de boel in ieder geval heel ;)
Voltages zijn nu: 1.275 voor CPU, 1.60381 voor DRAM, 1.2125 voor QPI/DRAM.

Ik heb em zelfs even op 4.2 GHz kunnen draaien, ik wil niet weten hoe hoog het voltage toen was! In ieder geval een top score met SuperPI neergezet daarmee haha :D

Is dit misschien een teken dat mijn 750W voeding het nét niet trekt, of doe ik toch iets fout?

Wanneer ik 's ochtends naar m'n werk ga zet ik m'n computer op standby, zodat deze binnen enkele seconden weer klaar is wanneer ik 's avonds weer thuis kom.
Soms start ie prima op en is er niets aan de hand, maar soms start ie ook niet meer op.
Mijn beeld blijft zwart, toetsenbord reageert niet (numlock enzo) en op mijn LCD poster staat LOCKED.
Ik moet em hard uit en weer aan zetten, krijg dan een melding van m'n BIOS dat de overclock niet goed was, maar soms start ie ook weer wel gewoon door.
Geen touw aan vast te knopen.
Als ik wél de melding krijg dat ik het BIOS in moet en wat aan moet passen, ga ik erin en ga er gewoon weer met F10 (save&exit) uit en start ie gewoon door.

Prime95 geeft geen problemen, Orthos ook niet, zodra ik eenmaal in Windows zit werkt alles prima en probleemloos.

Ik vermoed dat bij het opstarten de piekspanning die dan altijd even komt nét wel of nét niet voldoende is en dat het per keer net iets scheelt. Zou dit kloppen?

Hmm..zie dat je ook 1 ding vergeten bent.

Zet de CPU Differential Amplitude op 800mV. Dit verhoogt de BCLK overclock
mogelijkheid.

Ik weet ze niet meer uit mijn hoofd, maar ik reboot even en zal een wat pics
maken van mijn instellingen. Mijn geheugen loopt nu op 2000mhz dus zal ik
het voltage en snelheid hiervan aanpassen die voor jou van toepassing zijn.

ff 15 minuten...

Sorry voor de crappy foto's, even snel geschoten en let niet op de tempera-
turen, het is koud en de kachel staat hoog :)

Extreme Tweaker:

2ihmfkg.jpg

2vai6xg.jpg

ic6xd1.jpg

Nu weet ik even niet wat jij hebt staan bij de 'DRAM Frequency'. 1203Mhz is
bij mij dan het laagst maar wat geeft hij aan bij jou? En wat bij Auto?

Extreme Tweaker > CPU Configuration:

fbl5vs.jpg

Ik heb de ratio op Auto staan, dus 20. Ook heb ik 'Turbo' uitstaan, ik krijg
hem hiermee stabiel op 4Ghz. Ik heb geprobeerd de 'BLCK Frequency' lager
te zetten om zo met Turbo alsnog 4Ghz te krijgen maar ik kreeg hem hiermee
helaas niet stabiel.

Mocht je hem hiermee nog steeds niet stabiel krijgen, zet dan de 'Intel (R)
HT Technology' uit. Hiermee werk je met 4 cores ipv 8. Hier merk je weinig
van want zelden zul je 8 grote applicaties tegelijkertijd draaien. Hierdoor kan
je overlcock stabieler worden.

Als je hiermee geen stabiele 4Ghz krijgt dan zou je mogen concluderen dat
het er helaas niet inzit voor jouw batch.

Google trouwens eens op jouw batch-nummer, mensen posten vaak batch-
nummers zodat men weet welke batch goed overclocked. Wellicht dat de
jouwe erbij staat en dan kan je zien wat men er mee bereikt.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan en anders hoor ik het wel.

1 trapjes hoger dan aangeraden maar in mijn geval noodzakelijk om het stabiel
te krijgen.

Dat het rood is en de Bios het aangeeft is puur indicatief, vaak ook maar een
aanduiding van wat je nu begaat te doen is volledig op eigen risico. Maar dat
is overclocken en watercoolen ook hihi

Bedankt voor de tips en uitleg Xelation! Ik zal vanavond (of anders zo snel mogelijk) eens kijken of het bij mij werkt op deze manier.
Waar is die CPU Differential Amplitude precies voor? Wat doet het?

Graag gedaan :047:

Quick Review

This is an Intel Core i7-specific BIOS option. It allows you to increase the amplitude of the differential clock signals to increase their noise immunity.

As clock speed increases, so does the noise level. If the noise level is high enough to be mistaken for a proper clock signal, this results in errors in the data transmitted. Thus, it is important for the differential clocks to generate a clock signal with sufficient amplitude (voltage difference) to avoid noise from introducing errors.

When set to Auto, the CPU will use the default differential amplitude of 610 mV.

When set to 700mV, the CPU will use an increased differential amplitude of 700 mV.

When set to 800mV, the CPU will use an increased differential amplitude of 800 mV.

When set to 900mV, the CPU will use an increased differential amplitude of 900 mV.

When set to 1000mV, the CPU will use an increased differential amplitude of 1000 mV.

Increasing the CPU differential amplitude increases the noise immunity of the processor's reference clocks and indirectly increases the overclockability of the processor. Thus, if you face problems overclocking the processor, try increasing the CPU differential amplitude.

en gooi even cpu spread spectrum uit(stabieleren oc ) :)

edit :

xela waarom sta jou cpu pll op 1.97 dat is nergens voor nodig op 4ghz en dat is ook nog is slecht voor je cpu.
4ghz doet hij bij jou en bij mij zo ie zo slapend

ps : lekker groot beeldscherm heb je daar :D

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan