• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Goed game systeem?

RRPhantom

HighFlow Moderator
Beste Highflowers,
De laatste tijd zit ik te denken wat ik in mijn toekomstige systeem moet stoppen, hij moet niet al te duur worden en het liefst een beetje 'future-proof', wat ik in gedachte had was dit:
Intel DP45SG

met

OCZ DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit

i.c.m.

Intel Q8300

of

Intel Q9400

of

Intel Q9550

met deze:

ATI 4850

(Aldaniet in CrossFire)

Wat denken jullie er van en hebben jullie nog suggesties, misschien is een C2D beter dan een C2Q?, ik wil deze machine púúr gebruiken voor games.

Omdat het al DDR3 geheugen is hoef ik dat maar eenmalig aan te schaffen, voor als ik hierna een systeem wil bouwen, ik upgrade toch wel een keer, maar het hoeft niet. De GPU('s), wil ik als laatste aanschaffen, nadat ik de andere dingen al draaiend zou hebben, voor als er eventueel een nieuwer/beter model komt.
 
Laatst bewerkt:
Is het verschil groot tussen C2D en C2Q, het gaat vooral om GTA IV/FSX/GRID, kunnen die al goed met C2Q overweg, is het prijsverschil het vermogenverlies waard?, wat vinden jullie?
De C2D van mijn broer was lekker te overclocken op zijn stock koeler, en draait best soepel.
 
ik zou voor een Q6600 gaan, die zijn lekker goedkoop en snel.. die ram kit, is dat niet voor i7? voor de rest ziet het er goed uit:) ik zou alleen die graka niet doen, iets zwaarder zou ik doen.. bijv. een 4870, of een x2 zelfs.. of gtx260..
 
Echt future proof is een s775 natuurlijk niet, helaas is een i7 nog steeds aardig aan de prijs, ik weet niet precies wat voor systeem je nu hebt, maar miss loont het anders even te wachten op wat meer betaalbare socket 1366 mobo's.
 
Ik heb nu alleen een laptop, de rest was zo verouderd dat ik er helemaal niets mee kon, DDR 400 enzo, dus ik begin opnieuw en als ik de bovenstaande onderdelen gebruik dan heb ik na 2x salaris genoeg om alles bij elkaar te krijgen, behalve de GPU dan, dus daarom houd ik het effe bij S775, maar wel DDR3, het is wel een Tri-Kit maar die werkt volgens mij ook gewoon in Dual Channel en ééntje in ''enkel Channel''.
 
ik zie net op informatique dit mobotje :

Intel DX58SO | BOXDX58SO

hier een linkje over dat boardje :

Intel X58 Extreme DX58SO Motherboard Review :: Intel DX58SO BIOS and Overclocking :: Motherboards.org

stukje uit de review

Overclocking on the DX58SO was pretty successful. I was able to overclock the reference board by upping the Base Clock and upping the voltage on the CPU to over 4GHz with the Thermalright CPU cooler and an air system. Note that the Core i7 920 does not have unlocked multipliers so I was unable to change the multiplier to get a more precise overclock. Air cooling using the Intel reference cooler allowed the CPU to overclock to 3.52GHz, not too shabby as the CPU is 10% faster in clock speed than the 965 XE.

weet niet of die site betrouwbaar is.

Intel Core 2 Quad Q9400€ 211,34 vs intel Core i7 920€ 259,95

ik weet niet welk mobo je in gedachten had voor de s775

maar miss is het toch het overwegen waard.
 
Een c2d is zeker beter dan een c2q, of kent iemand een spel die quad cores ondersteunt?
Meestal betaal je voor een c2d die op dezelfde snelheid draait als een quad veel minder en ze presteren voor games gewoon beter.
 
ik zie net op informatique dit mobotje :

Intel DX58SO | BOXDX58SO

hier een linkje over dat boardje :

Intel X58 Extreme DX58SO Motherboard Review :: Intel DX58SO BIOS and Overclocking :: Motherboards.org

stukje uit de review

Overclocking on the DX58SO was pretty successful. I was able to overclock the reference board by upping the Base Clock and upping the voltage on the CPU to over 4GHz with the Thermalright CPU cooler and an air system. Note that the Core i7 920 does not have unlocked multipliers so I was unable to change the multiplier to get a more precise overclock. Air cooling using the Intel reference cooler allowed the CPU to overclock to 3.52GHz, not too shabby as the CPU is 10% faster in clock speed than the 965 XE.

weet niet of die site betrouwbaar is.

Intel Core 2 Quad Q9400€ 211,34 vs intel Core i7 920€ 259,95

ik weet niet welk mobo je in gedachten had voor de s775

maar miss is het toch het overwegen waard.

Het is op zich een goede optie alleen jammer dat er op een i7(die beter met geheugen om kunnen gaan), maar 4 bankjes zitten in plaats van zes, daardoor komt triple-channel minder tot z'n recht, het bord wat ik in gedachte had was de DP45SG die bovenaan mijn post staat, die is 'maar' €160 in plaats van rond de €300 voor een i7 bord, als ik voor een C2D zou gaan zoals hierboven wordt aangeraden dan maakt dat ook nog eens €150 verschil, dan is het voor mij een stuk haalbaarder om niet voor een i7 te gaan, anders ben ik weer 2 maanden verder...
 
Op zich prima optie, ware het niet dat je als je overstapt op i7 niets kan hergebruiken behalve de GPU, anders kan je het geheugen nog gebruiken.
:D P.S. Alvast bedankt voor het meedenken allemaal, ik houd jullie op de hoogte.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Robin 27 inch 1080P een goed idee? Hardware & Software 0
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
J 25euro shop goed in de pocket :) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
A Vervangende ventilator van Noctua koelt niet goed Overige Koeling 10
WiSK Pomp RMA goed afgelopen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
H waterkoeling goed geplaatst ja of nee :P Waterkoeling 40
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
R Pc start niet goed op Overclocking 1
XenoMorpH Naam wordt niet goed weergegeven bij inloogen forum HighFlow Forum 5
M Welke pomp en is mijn setup goed? Waterkoeling 6
joostgvk be quiet! Dark Wings goed voor een rad? Waterkoeling 1
DutchMicro Het gaat nog goed komen ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
X Zeer goed ontvangen HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
E Kleurtoevoeging goed of slecht Waterkoeling 2
F Wat is goed en wat moet ik nemen? Advies Waterkoeling Setup 25
D Is deze set goed genoeg voor mijn 1090T? Advies Waterkoeling Setup 2
S [check] is dit systeem goed en kloppend? Hardware & Software 28
D Wat moet je hebben en kunnen voor een goed forum te bouwen. Algemene Discussies 90
C Welk licht zou goed zijn? Cases en Modding 25
Z Is dit systeem goed? Hardware & Software 10
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
brazen Vervangen fans op TT Frio - stil en goed koelend! Overige Koeling 17
Vissa Resolutie niet goed? Please help! Hardware & Software 5
focus08 Nieuwe hardware beetje goed? Hardware & Software 11
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Sw333t [IN-ACTIVE] Iemand die goed is met het bewerken van Plexiglas Gevonden 3
R Eerste WC setje bij HighFlow besteld en goed bevallen HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
E 3 fans in de boven plaat, goed idee of niet? Overige Koeling 7
P Standaard waterkoeling in CM HAF932? Goed of niet goed? Cases en Modding 24
M Aquastream XT ultra aangesloten, maar het pompt niet? Heb ik het goed aangesloten? Waterkoeling 18
Joren 13e bestelling toch goed gegaan! :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Goed presterende volledig watergekoelde systeem. Waterkoeling 35
P DDR2 1066 (PC8500)of hoger 2x2GB welke zijn goed ? Overclocking 1
Nightrazr 1ste bestelling. Gewoon goed. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S RX360 Triple Rad goed voor i7 en gtx260? Waterkoeling 3
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Robin Radiator goed genoeg om 2 dikke videokaarten te koelen? Waterkoeling 7
C Watercooling cool niet goed genoeg Waterkoeling 21
A Oh, goed dan, iets meer info Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Craven Het blijft goed HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Hoe goed koelen pads? Overige Koeling 18
maomanna Sapphire HD4670 512MB goed genoeg voor HTCP? (Blue Ray afspelen etc.) Hardware & Software 1
C goed of niet goed? Waterkoeling 10
N 3dmark score niet goed? Hardware & Software 6
Quadcore hij is echt goed bezig Nieuws en Sport 2
N Koeling goed genoeg? Overige Koeling 16
vincent ook goed ervaren HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
Freddy [FORUM] Reputatie: goed- of afkeuren! Algemene Discussies 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan