• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Radiator goed genoeg om 2 dikke videokaarten te koelen?

Robin

Member
Ik ben er nog even voor gaan zitten om te kijken hoe ik de waterkoeling in me pc kan krijgen. Helaas kan er geen radiator op de bodem aangezien me voeding er al zit en ook de ruimte hebt om daar 2 pompen te kunnen plaatsen.

Ik zit te denken om 2 loops te nemen omdat het ten eerste beter presteerd dan een enkele loop, en ook de flow is dan ook sterker omdat de loops dan zeg maar korter zijn.

De HAF932 behuizing is nogal moeilijk om er een goede 2de rad erbij te zetten.
Ik zit zoiezo te denken om bovenin de fill port te gebruiken of die fillport dik ik te verplaatsen. Daarnaast komt bovenin een triple radiator (waarom weet ik niet precies) Maar ik denk ermee nog lagere temperaturen te kunnen krijgen voor de core i7 920 processor.

Wat ik denk te doen is 2 reservoirs aan de voorkant van de kast te plaatsen (want zoveel HDD ruimte ga ik van ze leven niet gebruiken dus is voor mij alleen maar zinloze ruimte verspilling. Ik maak aan de onderkant bestaande 5,25 slots nog ruimte waar 2x 3,5 nog in kwijt zou kunnen voor twee oude schijven.
Dus dan heb ik genoeg ruimte voor de reservoirs die dan ook nog eens heerlijk in de wind staan van de voorste grootste fan.

Achter de reservoirs komen dan nog pompen die ik denk ik ook ga koelen met de bodemplaat fan waarmee ik ook meteen een frisse wind de kast ik blaast.

Uiteraard hou ik dan nog genoeg ruimte over de voeding voor verschillende lengtes.

Alleen waarmee ik zit is waar laat ik de tweede radiator voor de videokaarten en overige kaarten.

In de eerste loop wil ik het mobo, PWN, processor koeling, eventueel nog andere onderdelen.

In de tweede loop alleen de kaarten.

Nou heb ik dus weinig ruimte voor de tweede loop.

Zou ik meer dan genoeg hebben aan zo`n radiator:

Black Ice GT Xtreme 140

Ik kan er i.i.g geen 240 of 280 meer kwijt.
 
die opstelling heeft niet veel nut zoals ik het zie, op dat moment koel je je loop, komt het water in de res, koelt het nogmeer, gaat het door de pomp word het iets warmer, gaat het weer door een rad die het weer koelt en dan ga je je loop opbranden...

Ik zou dan zo en zo gaan voor

res/pump > cpu > PWM > NB > gfx > 360 rad > 140 rad > res/pump

( met pwm ga ik vanuit dat je je chipset bedoelt )

zo verdeel je je loop nog een beetje en haal je de meeste warmte weg als je je res weer ingaat. en laat je je res het laatste doen. hoewel het de vraag is of dat netjes word.

2 loops zorgt trouwens voor meer doorstroming, waardoor je dus meer performance uit je loops haalt, misschien iets om over na te denken, aangezien je met weinig koeling zit zou ik alle performance willen hebben die ik kan. In de hoop dat het voldoende is.
 
Laatst bewerkt:
waarom geen radiator op je deur???
neem je dan gewoon wat langere slangen (veel flow is niet echt nodig voor graka's) of je neemt er een stel quick disconnects (en weer veel flow is niet echt nodig voor graka's) ;)
 
die opstelling heeft niet veel nut zoals ik het zie, op dat moment koel je je loop, komt het water in de res, koelt het nogmeer, gaat het door de pomp word het iets warmer, gaat het weer door een rad die het weer koelt en dan ga je je loop opbranden...

Ik zou dan zo en zo gaan voor

res/pump > cpu > PWM > NB > gfx > 360 rad > 140 rad > res/pump

( met pwm ga ik vanuit dat je je chipset bedoelt )

zo verdeel je je loop nog een beetje en haal je de meeste warmte weg als je je res weer ingaat. en laat je je res het laatste doen. hoewel het de vraag is of dat netjes word.

2 loops zorgt trouwens voor meer doorstroming, waardoor je dus meer performance uit je loops haalt, misschien iets om over na te denken, aangezien je met weinig koeling zit zou ik alle performance willen hebben die ik kan. In de hoop dat het voldoende is.

Volgens mij kan ik het dan beter zo doen:


res/pump >140 rad> cpu > PWM > NB > gfx > 360 rad > res/pump

Waarom? Omdat als de 140rad achter het 360 rad zet je er ook niet veel er mee gaat opschieten en dat 140rad er eigenlijk voor niks zet.

Als je de 140 rad voor de res/pump zet dan koelt ie in iedergeval al de hitte van de pomp / radiator weg en komt er koele vloeistof uit de radiator die direct naar de hete cpu toe gaat..

PWM bedoel ik de voltage regelaars mee.

waarom geen radiator op je deur???
neem je dan gewoon wat langere slangen (veel flow is niet echt nodig voor graka's) of je neemt er een stel quick disconnects (en weer veel flow is niet echt nodig voor graka's) ;)

Omdat het naar mij mening niet lekker werkt als er een radiator aan de deur hangt, daarnaast heb ik plannen om daar gewoon een window in te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
C Inlet outlet radiator hw nemesis 360gts Waterkoeling 4
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 gezocht 480 mm x 60 mm radiator Gevonden 0
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
volcom HW Labs GT Stealth 240 of Magicool slim 240 radiator Waterkoeling 0
S Template gaten 120mm voor radiator Cases en Modding 4
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
sir serial [GEVONDEN] 240 mm dunne/slim radiator Gevonden 1
Michel EK-CoolStream PE radiator extenders Waterkoeling 4
I Welke fan voor radiator? Overige Koeling 15
W radiator hergebruiken/vervangen Waterkoeling 11
Aequitis [VERKOCHT]2x Quad Radiator met leuke deal voor de snelle beslisser! Verkocht 1
Freddy HighFlow Radiator Grill / Logo - Limited Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
Coldius [Waterkoeling] i5-4690k / asus directcuII gtx 770 / radiator - € 2000 Advies Waterkoeling Setup 7
Pharlap [IN-ACTIVE] 240mm Radiator van H100 + 2x G1/4 fitting Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan