• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

be quiet! Dark Wings goed voor een rad?

joostgvk

New member
Ik vroeg me af of er al iemand is die "be quiet! Dark Wings " op zn rad heeft gemonteerd en of het allemaal goed aansluit/werkt ?? Ik zoek namelijk fans die zo still mogelijk zijn maar wel goed koelen en die goed op een rad passen natuurlijk
 
Kan niet uit ervaring spreken over gebruik op een rad gezien ik enkel de Be Quiet silent wings gebruik achteraan de case.
Deze zijn wel zeer stil en verplaatsen toch nog redelijk wat lucht voor een 1000 RPM fan.

De Dark Wings lijken mij echter wel geschikt voor een rad in 120mm formaat gezien zij een statische druk hebben van 1.63mmH2O.
De Be Quiet Silent Wings USC zouden echter normaal beter moeten zijn voor op een rad gezien deze een statische druk hebben van 2mmH2O.
Meen ergens gelezen te hebben dat je zeker meer dan 1.5mmH2O druk moet hebben voor radiators.

Een even belangrijke vraag lijkt mij echter voor welke rad je deze wil gebruiken ?
De ene rad laat lucht makkelijker door dan andere.
Uit de tientallen tests die ik al gelezen heb, denk ik dat deze zeker goed zouden werken op bvb een Black Ice SR1 of een XSPC RX vermits deze vrij veel opening hebben tussen de lamellen van de radiator.

Ben zelf ook op zoek naar een andere fan voor op de radiator en denk dat ik uiteindelijk ga gaan voor de Be Quiet Silent Wings USC 120 ofwel de Enermax Apollish Vegas Blue. Deze laatste maken een pak meer lawaai dan de Be Quiet fans maar hebben hele leuke LED verlichting.
Ik ga echter eerst experimenteren met mijn rad en fan controller op welke snelheid de fans best draaien qua temperaturen. Indien ik 1000RPM of minder kan aanhouden dan neem ik de Enermax voor de leds. Krijg ik veel beter koeling boven de 1000RPM dan ga ik voor de Be Quiet.
Zelf heb ik momenteel trouwens de Cougar Vortex fans die ook heel goed zijn. Enigste probleem is dat ze oranje fan bladen hebben en ik wil voor een blauwe build gaan met blauwe verlichting :004:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S be quiet! Dark Base 900 Glazen zijpaneel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S be quiet! Dark Base Pro 900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
iSP Be Quiet! Dark Rock TF HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
soppy [VERKOCHT] Be Quiet Dark Power Pro 1000W Verkocht 3
vincent Be Quiet Dark Power Pro P8 1000 W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit Twin Pack, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Sleeve kleur Be Quiet! Silent Base 800 Cases en Modding 4
Sw333t [VERKOCHT] 2x be quiet! Shadow Wings 120mm Mid-Speed Verkocht 2
Sw333t [CANCELLED] Corsair AF140 Quiet Edition Gevonden 1
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
P [VERKOCHT] Corsair SP120 Quiet Edition High Static Pressure Fan Verkocht 10
P [VERKOCHT] be quiet! Silent Wings 2 140mm (2x) Verkocht 2
l3p [VERKOCHT] 2x CM Turbine Master Mach 1.8 120mm + 2x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 2
l3p [IN-ACTIVE] 2 x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 0
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Z Be Quiet! STRAIGHT POWER E7 700W: Modulair? Hardware & Software 2
bundymania [VERKOCHT] Be quiet Straight Power PCGH-Edition 600W ATX 2.3 Verkocht 1
animal baars [VOEDING] Corsair HX850W Of Be Quiet DPP P8 900W Hardware & Software 1
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
Mobomonster Mobo's Peace 'nd Quiet - HTPC Gallery & Build Logs 97
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
J [2012] Batman: The Dark Knights Risses Films / Movies 4
E Dark Angel Gallery & Build Logs 110
dark viper zwolle Dark viper - darkness hell Gallery & Build Logs 54
N EAH4870 Dark Knight + Accelero s1 Overige Koeling 7
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Johnny [2011] Transformers 3: Dark of the Moon Films / Movies 36
LightStar - LightStar - Stefan - PC/Project The Dark Li Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan