• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[check] is dit systeem goed en kloppend?

Skooootje

New member
Hallo HighFlowers,

Ik vroeg me af of dit systeem goed is voor die prijs en of het kloppend is. Mijn eisen zijn vooral om te kunnen gamen, en zo heel af en toe films te downloaden.
De behuizing staat vast omdat ik hem heel erg mooi vind en de videokaart staat vast omdat ik deze gratis krijg.

Winkelmandje

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Bij voorbaat dank,

Tim.
 
Ga je met de pc overclocken aangezien je een 2500K hebt? Zo ja, dan kom je niet ver met een moederbord met een H67 chipset. Je hebt dan in ieder geval eentje nodig met een P67 chipset.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga hem waarschijnlijk wel overclocken, dus dan ga ik vanmiddag even kijken voor een moederbord.
En als ik een Z68 moederbord heb dan is hij goed en kloppend?

Bij voorbaat dank,

Tim.
 
het verschil tussen de P67 en Z68 is dat de Z68 SSD caching ondersteund en gebruik kan maken van de interne GPU in de sandybridge CPUs. De p67 levert iets betere prestaties.
 
Hij heeft een externe videokaart en geen SSD dus die functies hebben geen nut verder het lijkt me dat een P67 met dezelfde prestaties als een Z68 iets goedkoper zou moeten zijn?
 
Dat klopt, maar dan nog lijkt mij de Z68 een betere keuze. Een Z68 zal bijvoorbeeld bij gewone 2D taken overschakelen naar de onboard gpu in de cpu. Scheelt weer wat op de energierekening.

Of denk ik hiermee juist weer te groen?

Maar, ik laat de keuze over aan Tim. Voordat dit weer een welles-nietes verhaal gaat worden.
 
Waar haal jij vandaan dat de P67 beter presteert in overclocken?

gelezen op een forum. En het lijkt me logisch dat als ze beide evenveel kosten, er dus bij de productie van de Z68 geld in die extra functies is gestoken ipv in andere dingen zoals hogere kwaliteit componenten voor de OC.

Maar ik zou t best mis kunnen hebben hoor ::101:
 
gelezen op een forum. En het lijkt me logisch dat als ze beide evenveel kosten, er dus bij de productie van de Z68 geld in die extra functies is gestoken ipv in andere dingen zoals hogere kwaliteit componenten voor de OC.

Maar ik zou t best mis kunnen hebben hoor ::101:

Dat maakt echt niet uit hoor, anders was er geen SSD cache, en lucid virtix chip aan boord. ;)
En Intel is zo'n bedrijf wat dingen alleen maar verbeterd, n niet verslechterd.
En als ze dan die combo wouden maken (H67/P67) dan moeten ze ook niet de overclock functie verslechteren, want dan willen de meeste mensen toch nog een P67 als het op overklokken komt, en dan zou het een slechte investering zijn geweest door Intel. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
Ja het overclock deel zal niet slechter zijn bij de Z68 maar de chip zelf is wel iets duurder. Kijk maar is naar mobo's met dezelfde naam die alleen verchillen op P68/Z68 op tweakers. Zoals hier:
Socket 1155 moederborden | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
2 x 2 dezelfde borden (oke de Z's hebben 1 poort extra maar toch) de 1 is Z68 de anderP67 met een verschil van ongeveer 15 euro. De 15 euro betaal je dus puur voor die 2 extra functies en als je ze dan toch niet gebruikt... :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
C Componenten check Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies en final check Waterkoeling 5
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
MrGiorgio Animo check TP 12 Lan Party 28
Johnny Zack Snyder Announces BATMAN/SUPERMAN; Check Out The Official Logo Films / Movies 0
P Laatste check CPU Loop Advies Waterkoeling Setup 8
J Water loop check Waterkoeling 4
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
T Winkelwagen check/ fittings check/mogelijkheden check Advies Waterkoeling Setup 5
X-Tripiot Interesse Check Phase koelers. Verkocht 172
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
K Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI Advies Waterkoeling Setup 12
P Laatste check op waterkoelingsetup Advies Waterkoeling Setup 8
M Laatste check, Advies Waterkoeling Setup 5
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
T [check] 1155 systeempje Hardware & Software 8
Wally1987 [VERKOCHT] EK X58 fullcover? blokken [animo-check] EK suppreme HF Verkocht 11
Sw333t [INACTIVE] VOLTCRAFT Energy Check 3000 Verkocht 10
Vissa [VERKOCHT] Volledig Highend WC Set met evt GTX480! Check it out! Verkocht 20
D Lan Party Zeeland vernieuwd! Check snel! Lan Party 6
Sanders [VERKOCHT] 2x Asus HD 5850 animo check Verkocht 16
bundymania [INACTIVE] Bundymania Big Special Sale Thread - check it out now ! Updates Verkocht 18
B 3pin fan cable + connector to check fanspeed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
K Check mijn lijst watercooling - suggestie - advies Advies Waterkoeling Setup 26
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
E Advies en check gevraagd - waterkoeling setup Waterkoeling 7
Nerd1979 Waterkoeling check gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 4
D loop check Waterkoeling 13
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
wijthoef Laatste Check Hardware & Software 32
MrGiorgio Mobo check Hardware & Software 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Dit weekend 15% korting op Singularity Computers! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Singularity Computers 20% kortingsactie dit weekend! HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Nieuwkomer op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan