• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste keer WC

Bij alle blokken wordt montage materiaal meegeleverd.
Dat is dus gewoon vastmonteren aan jouw moederbord of videokaart.

Wat je verder in jouw behuizing moet monteren, zijn de radiator, pomp en reservoir.
Pomp en reservoir is niet zo moeilijk, montage materiaal is ook meegeleverd.
Radiator is wel wat lastiger, je moet zelf bepalen waar je de radiator het beste kan plaatsen.

Onderhoud is niet vaak nodig, om de zoveel tijd het water aanvullen, dat is het eigenlijk wel :)

Van de Koolance top zijn geen prestaties bekend (ik kan ze nog niet vinden).
De EK geeft minimaal 20% prestatie winst.
 
mooi dus alleen gereedschap benodigd zoals slangknipper, trechter, PSU bridge

verder nog een vraag op het forum staat hier en daar ook wat over door spoelen van radiatoren voor gebruik, is dit nodig?

en het proefdraaien & ontluchten hoe lang duurt dit ongeveer?

en nog een vraagje over de shop wat zijn de levertijden over het algemeen?
 
proefdraaien en ontluchten kan jezelf kiezen, proefdraaien kan je zeggen dat j e het een dag laat lopen, maar een uurtje of 2 kan ook wel, regelmatig alle fittingen etc nakijken.

ontluchten? tjah moet je maar even wachten op freddy's antwoord
 
Ontluchten is een kwestie van luisteren. Als je de bellen of het gegorgel hoort,
vindt het zich meestal plaats bij de radiatoren. Dit los je op door de pc licht
te kantelen in alle richtingen en het kort dichtknijpen met je handen van de
slangen die uit de radiator komen.

Met slangen uit bedoel ik de slang waar de vloeistof weer uit de radiator
komt. Als je dit doet stroomt de radiator helemaal vol, de druk zorgt ervoor dat
de lucht eruit gaat als je de slang weer los laat.

Highflow handhaaft een een live voorraad, als de indicator aangeeft dat het er
is dan is het er. Als je de bestelling doet voor 4 uur 's middags en betaald met
iDeal dan heb je het de volgende dag al in huis.
 
En wat betreft de levertijd, als de producten op voorraad zijn en je hebt besteld+betaald. Heb je het de volgende werkdag binnen ;)

Als het niet op voorraad is, hebben we het meestal binnen 3 werkdagen op voorraad.

Dus in de meeste gevallen is het of 1 werkdag of 4 werkdagen levertijd.
 
ok mooi om te horen.

met wat dingen door gelezen te hebben heb mijn verlanglijstje gemaakt :p

hier nog een aantal vragen bij bepaalde onderdelen

  • Swiftech Apogee GTZ
  • EK-FC4870 X2 CF - Acetal
  • EK-NB ASUS HP - Acetal
  • MIPS RAM Freezer 4
  • 10MM (3/8) Feser Schroeffitting - G1/4 (bestel voldoende + een paar extra 20 stuks lijkt me genoeg)
  • Mesh 120MM Fan Filter Black (6 stuks)
  • Feser One Cooling Fluid - UV RED (3 liter lijkt me voldoende)
  • Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
  • EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
  • TFC Xchanger 360 Triple (2 stuks, schroef ze aan de zijkant van me kast zal er een aantal gaten voor boren)
  • Swiftech MCB-120 Radbox (4 of 6 stuks hoeveel zij nodig om 2 360 rads te mounten?)
  • XSPC Black 5.25 Single Bay Reservoir
  • M20x1.5 to G1/4” Reservoir Fill Cap Adapter (wellicht handig voor vullen van reservoir mocht het reservoir met trechter niet fijn te berijken zijn)
  • Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - RED (5 meter lijk mij wel handig eerste keer WC zal dus hier een daar een foutje maken)
  • EK Thermal Pad Full Cover (is 1 pad voldoende voor 4870x2 full cover block?)
  • Arctic Silver 5 Koelpasta (hoeveel gram heb ik hiervoor nodig en mag deze ook voor geheugen gebruikt worden?)
  • en nog wat tools
  • Slangknipper (10-40MM)
  • PSU Bridging Tool 24 pin
  • Trechter
  • wat andere meuk om de inhoud van mijn kast wat op te leuken
  • Zalman 120MM Fan ZM-F3RL RED 1800RPM (1x voor binnen me kast zit nu een fan in met blauwe led die niet regelbaar is)
  • 120MM Fan Grill LaserCut Biohazard
  • 120MM Noise Absorber - TFC Xvibe - Black
  • 92MM Zalman ZM-F2RL RED 2800RPM (1x voor binnen me kast zit nu een fan in met blauwe led die niet regelbaar is)
  • Tie Wraps / Kabelbinders UV Red
  • Tie Wraps / Kabelbinders 160x2.5mm
  • Tie Wraps / Kabelbinder Mounting Block
  • Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set (hoeveel van die 10cm cathodes heb je nodig om alle uv elementen voldoende op te laten lichten 4 of 6?)
  • Sunbeam Chameleon 5.25 Bay LED Controller Silver (deze is er ook in het zwart kan die ook via de shop gekocht worden?)
enige wat nog moet uitzoeken is 6 goede fans voor op de rads. had eerst Scythe 120MM Ultra Kaze 3000RPM in gedachten maar die zijn:
* breder als andere fans en heb gelezen in andere topics dat dit een probleem is met mounten of de rads.
* niet door alle fancontrollers goed regelbaar en dan niet het maximale rpm halen.
* een sleeve bearing en die gaan naar een paar maand intensief gebruik nog meer kabaal maken.

dus vroeg ik me af welke fans wel goed draaien en fatsoenlijk door fanregelaars te regelen zijn, moeten dus 3 pins stekker hebben geen 3pins+molex, ook moeten ze geen sleeve bearing hebben want die zijn niet duurzaam en maken te veel kabaal, ook moeten ze het standaard formaat hebben 120x120x25. weet iemand fatsoenlijke fans die hieraan voldoen?
 
Dat is een hele mooie set, daarmee hou je de boel ook koel haha.
Alles uit jouw lijstje ook uit voorraad leverbaar :)

Als ik zo snel tel, heb je 16 fittingen nodig, met 20 moet je zeker voldoende hebben.

3 liter is voldoende en ook aan te raden, gezien je twee triple radiatoren hebt.
(gaat veel water in de radiatoren :))

Je hebt per triple radiator 2 radboxes nodig. 3 gaat zelfs niet passen.
Dus totaal 4 is goed.

Fill cap is erg handig. Je kan dat gebruiken met een fillport, kan je dat mooi aan elkaar verbinden.
Je hebt dan nog wel twee fittingen nodig, een fillport, een stukje slang.

Reserve slang is altijd handig, als je knipfouten maakt, wilt uitbreiden, iets wilt veranderen etc. etc.
We merken vaak dat klanten achteraf alsnog een metertje slang bij bestellen.
Dat is natuurlijk zonde van de verzendkosten.

Bij de 4870X2 blok worden thermalpads meegeleverd.
Maar reserve is altijd handig!

Aan 1 tube heb je genoeg.
Voor het geheugen moet je Arctic Ceramique hebben.
Die is niet geleidend en voorkom je dus kortsluiting als je het op de PCB morst.

Je kan voor Noctua fans gaan, die zijn kostbaar, maar je weet wel zeker dat je goede fans hebt.
Verder zijn Scythe S-Flex fans ook erg goed met de door Sony ontwikkelde lagers.
Zalman, Xthermal, NoiseBlocker ook prima en wil je prijs/kwaliteit, kan je gaan voor Yate Loon.
 
Aan 1 tube heb je genoeg.
Voor het geheugen moet je Arctic Ceramique hebben.
Die is niet geleidend en voorkom je dus kortsluiting als je het op de PCB morst.

Je kan voor Noctua fans gaan, die zijn kostbaar, maar je weet wel zeker dat je goede fans hebt.
Verder zijn Scythe S-Flex fans ook erg goed met de door Sony ontwikkelde lagers.
Zalman, Xthermal, NoiseBlocker ook prima en wil je prijs/kwaliteit, kan je gaan voor Yate Loon.
is die artic ceramique ook te gebruiken op cpu?

ga dan denk ik voor Noctua 120MM NF-P12 1300RPM want die outperformen de S-flex op bijna alle fronten, hogere druk, hogere flow en lager dB. alleen jammer dat die noctua zo'n smerig rozig kleurtje hebben :p maar daar kan ik denk ik wel mee leven :icon_hang:

nou als het goed is weet ik nu wat ik moet weten, tnx daarvoor. zal begin januari mijn bestelling plaatsen. tenzij er nog andere waardevolle opmerkingen zijn.
 
zonet de bestelling gezet. Bestelling: #3575

besteld via rembours omdat TNT hier nog wel eens laks omgaat met andermans spullen.

aangezien het om een grotere hoeveelheid onderdelen gaat en niet alles op voorraad was heb ik er geen probleem mee als er een nalevering plaatsvind zolang ik maar weet wat er is verstuurd en hoeveel het gaat kosten.
 
Ik zou twee loops nemen 1 rad bovenop de kast en 1 op de achterkant (of ergens anders kheb geen inzicht in de grootte van je kast ;)).

Loop 1, CPU en GPU:


Loop 2, mobo + ram:

Een TFC 320 kun je effectief 450-500 watt mee wegduwen, een overklockte Quad is al snel 120-150 watt.
En een 4870X2 is minimaal 250 watt, als je 2 loops neemt lijkt het me verstandig om juist deze 2 te splitsen.

Een 240 TFC kan zo'n 300-350 watt wegzetten, en ik betwijfel of je chipset meer dan 100-150 watt aan hitte produceert. Dus dat is een beetje overkill als je toch 2 loops neemt en gewoon niet slim.
Een loop verzadigt binnen no time, en de ander heeft niets te doen.

En RAM watercoolen.. Gewoon goeie airflow, das meer dan voldoende in de meeste gevallen. Je kunt er altijd nog een 120mm op 7 volt over zetten, of neem een heatpipe oplossing voor 2 tientjes.
En elke oplossing om ram te watercoolen is zo restrictive als wat.

Anyways, my 2 cents.
 
Een TFC 320 kun je effectief 450-500 watt mee wegduwen, een overklockte Quad is al snel 120-150 watt.
En een 4870X2 is minimaal 250 watt, als je 2 loops neemt lijkt het me verstandig om juist deze 2 te splitsen.

Een 240 TFC kan zo'n 300-350 watt wegzetten, en ik betwijfel of je chipset meer dan 100-150 watt aan hitte produceert. Dus dat is een beetje overkill als je toch 2 loops neemt en gewoon niet slim.
Een loop verzadigt binnen no time, en de ander heeft niets te doen.

En RAM watercoolen.. Gewoon goeie airflow, das meer dan voldoende in de meeste gevallen. Je kunt er altijd nog een 120mm op 7 volt over zetten, of neem een heatpipe oplossing voor 2 tientjes.
En elke oplossing om ram te watercoolen is zo restrictive als wat.

Anyways, my 2 cents.

het is al besteld en die koeling gaat langer mee als de hardware komt in toekomst andere chipset en 2 gpu's in :p
 
Wat ik zou doen met jij setup is :

Swiftec TEC cooling LGA775 op je cpu, bruut en goede cooling.

Je ram geheugen coolen door Koolance Ram cooling : Deze dus, ziet er bruut uit wegens de kleine koppelingen ertussen :
xoxide_2035_35381618.jpg

En je vga coolen door de mooiste vga koeler die er is, in het zwart, niet de koperen met plexiglas versie.

Dan een Aqaustream Advanced pomp op, die temp sensor, flowsensor alles wat je maar wilt kan, en beinvloedbaar, regelbaar en bewaakbaar via windows.

Fatsoenlijke rads erop, en je vga's aparte loop dan je cpu en ram.
 
Wat ik zou doen met jij setup is :

Swiftec TEC cooling LGA775 op je cpu, bruut en goede cooling.

Je ram geheugen coolen door Koolance Ram cooling : Deze dus, ziet er bruut uit wegens de kleine koppelingen ertussen :
xoxide_2035_35381618.jpg

En je vga coolen door de mooiste vga koeler die er is, in het zwart, niet de koperen met plexiglas versie.

Dan een Aqaustream Advanced pomp op, die temp sensor, flowsensor alles wat je maar wilt kan, en beinvloedbaar, regelbaar en bewaakbaar via windows.

Fatsoenlijke rads erop, en je vga's aparte loop dan je cpu en ram.

idd heb ook voor zwart gekozen maar wil een pomp hebben die gewoon goed pompt en stil is niet een met allemaal dingen die ik toch niet gebruik. als ik een temp/flow meter wil dan neem ik die wel los.

ben voor mips ram freezer 4 gegaan omdat ik die er mooier uit vind zien en deze kan uitgebreid worden tot 6 ram bankies.

en TEC vind ik beetje overdreven.

en aparte loop had ik geen behoefte aan omdat 2 pompen + res nogal wat ruimte innemen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
J Eerste keer H2O Advies Waterkoeling Setup 1
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
J Help voor eerste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
H Antec P182 eerste keer met water spelen Gallery & Build Logs 43
7 Eerste keer Wc Setup Waterkoeling 3
Tomas Eerste keer waterkoeling Waterkoeling 12
Z Eerste keer WK, heb meningen nodig. Advies Waterkoeling Setup 14
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan