• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste keer WK, heb meningen nodig.

Zippit

Junior Member
attachment.php


Ik heb ff en lijstje gemaakt met wat ik ga kopen. (Sorry jongen... niet alles hier... die VGA blocken zijn toch 10tje per stuk goedkoper bij salland. :D)

Alleen dit is me allereerste eerste ervaring OOIT met WK, ik heb het 1 keer eerder in het echt gezien op de HCC beurs. Dus ik moet wat meningen hebben op me eerste loop.

Ik heb veel rondgeneusd en ben op dit uitgekomen. :) Is het goed? Moet ik nog wat hebben dat ik nog ben vergeten?

SysSpecs:
E8400 @ 3,9Ghz
P5N-e SLI moederboard
2x 8800GTS 640mb
2x 2GB OCZ platinum
Antec Sonata III kast (Ik ga de radiator aan de zijkant bevestigen)
CoolerMaster RealPower M 850watt.
 

Bijlagen

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    34 KB · Weergaven: 34
Hoi Zippit, welkom op het forum!
Check onze prijzen nu voor de VGA blokken, tis zelfs iets lager ;)

Je hebt al goed ingelezen zie ik, gezien de samenstelling van jouw bestelling.
Je kan nog een pomp top overwegen voor de MCP655 pomp.
Dan kan je daar ook fittingen in draaien en prestatie gaat (volgens EK) met minimaal 15% omhoog.

En wat voor vloeistof ben je van plan te gebruiken?
 
vind je het niet zonde om voor een oude kaart een blok te kopen die 70 euro kost?

je kan beter voor een TCF radiator gaan. en als je van plan bent te gaan OC-en is het aante raden een NB block te kopen.

verder is het handig wat fittingen extra te bestellen, heb ik zelf ook gedaan.
en 1/2ID slang is eigelijk overdreven. een 3/8 slang is prima die zijn ook makkelijker te buigen ed.

wat wel aan te raden is is een paar stukjes anti knikveer ik heb deze met mijn setup niet bijbesteled en heb hier wel spijt van aangezien knikken snel gebeurd in kleine ruimtes.

het was ook voor mij de eerste keer waterkoeling en ben zelfs nog aan het bouwen met mijn setup. ik weet zeker dat anderen veel meer kunnen helpen maar dit is mijn bijdrage.
 
Dankjewel. :)

Ik ga waarschijnlijk gewoon steriel water gebruiken met wat van dat spul wat je in je aquarium doet tegen algen ect.

Mischien later als ik weer geld heb (Ik ben nog student) ga ik wat koelvloeistof kopen.

EDIT: Mooie prijzen voor die VGA blokken. :D


Waarom ik water ga doen op "oude" VGA kaarten? Omdat ik weinig geld heb en omdat ik alles wat ik speel perfect op mijn 32" HDTV. En ik heb geen zin om nog eens 300~400 euro voor nieuwe kaarten uit te geven.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Zippit, welkom op het forum!
Check onze prijzen nu voor de VGA blokken, tis zelfs iets lager ;)

Je hebt al goed ingelezen zie ik, gezien de samenstelling van jouw bestelling.
Je kan nog een pomp top overwegen voor de MCP655 pomp.
Dan kan je daar ook fittingen in draaien en prestatie gaat (volgens EK) met minimaal 15% omhoog.

En wat voor vloeistof ben je van plan te gebruiken?

Zou je mischien en link kunnen geven?

PS. Me budget ligt rond de 300 euro. Ik ga namenlijk eerst me VGA kaarten koelen en dan later me CPU. Voor me Northbridge heb ik al en active Noctua koeler. :) Ik wil eerst me VGA's doen omdat ik DuOrbs heb gekocht maar die zijn veelste lawaaierig en ik ga ze terug stuuren naar de winkel waar ik ze gekocht heb. Plus als ik game moet ik me kast open zetten vanwegen de slechte airflow omdat dit eigenlijk en HTPC kast is.

En is die andere radiator van TFC echt zoveel maalen beter?
 
Is het verstandig om de t-line af te sluiten met een AA batterij? Ik heb mensen het zien doen maar het lijkt mij dat de batterij dan gaat roesten.

En valt er niet iets van en korting te regelen als je boven en bepaalt bedrag bestelt? :p
 
Zijn loop is compleet koper, dus anti corrosie heeft hij niet nodig, wel een biocide tegen algen.
Raad je af die stealth te kopen, voor een tientje meer heb je een MCR320 die veel beter presteert.

succes.
 
Nouja... bedankt voor alle info.

Ik ga hopenlijk het geld snel bij elkaar schraapen en het zsm bestellen. :) Ik ga de MCR320 voor de rad halen en voor de fillport een stop.


Mischien en beetje feser erbij voor de kleur. :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
J Eerste keer H2O Advies Waterkoeling Setup 1
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
J Help voor eerste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
H Antec P182 eerste keer met water spelen Gallery & Build Logs 43
7 Eerste keer Wc Setup Waterkoeling 3
Tomas Eerste keer waterkoeling Waterkoeling 12
Strict eerste keer WC Advies Waterkoeling Setup 49
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan