• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Build Log: Umbra

Titel420-05-10.jpg


Goede avond allemaal,

Inleiding:

Bij deze een nieuwe update, zoals jullie misschien al gezien hadden had ik wat problemen met mijn hardware leverancier. Maar we zijn eruit, vandaag heb ik mijn kast en voeding opgehaald, mijn nieuwe hardware besteld, en mijn waterkoeling besteld.

Stand van zaken:

Wat hebben we nu binnen :icon_razz:

Corsair800DHX850W.jpg


Ik heb mijn Corsair 800D opgehaald, en mijn HX850W, er komt z.s.m. een review van beide producten, maar hier alvast 2 foto's ik ben zeker wel tevreden met de kast, enigste puntje wat mij wat tegen viel is geen wieltjes voor onder de 800D achteraf zou dat toch wel handig zijn maargoed dat los ik nog wel op.

Corsair 800D:
800D.jpg


HX850W:
CorsairHX850Wbox1.jpg


Goed zover over de binnengekomen hardware, verder de bestelling, ik heb na lang nadenken het volgende bij 4launch besteld.

  • Rampage 3 Extreme
  • Intel i7 920
  • Corsair Dominator 6Gb 1600Mhz 8-8-8-24
  • Point of view GTX480

Dus geen SSD voor nu, ik vind de dingen toch nog belachelijk duur eigenlijk en ik heb liever een stevigere ondergrond, die SSD komt later nog wel. met het aanpassen van deze bestelling bespaarde ik 100 euro, en kan ik mijn complete waterkoeling afstemmen op EK.

Die waterkoeling heb ik dus ook al besteld en bevat:

  • EK Supreme HF Full Nickel (een plaatje van een CPU block)
  • EK FB RE3 Acetal Nickel (ik vond de standaard nickel met transperante top echt lelijk)
  • EK FB 480 GTX Acetal Nickel
  • EK FB 480 GTX Nickel (weet nog niet welke dat het mooiste is)
  • EK FB 480 GTX Backplate black (mooie touch, en beter voor de videokaart)
  • EK Coolstream XT 360 (top radiator)
  • EK Coolstream XT 120 (rear radiator)
  • EK DCP 4.0 (12v DC pump)
  • EK Reservoir combo 4.0
  • EK DCP mounting plate KIT

Dat was het wel voor vandaag, er komen vlug 2 reviews van de voeding en de kast, ik zal dan hier een linkje posten. Hopelijk gaat er vlug ook een bestelling naar Highflow voor de rest van de waterkoeling componenten, en ook een bestelling naar MDPC voor sleeves.

Gegroet iedereen, en tot de volgende

PS: geen mATX meer in grote kast :icon_lol: hoop dat ik daar ook wat mensen mee blij maak
 
4Launch heeft de processor al liggen, het geheugen en de videokaart komt deze week/ begin volgende week, en het moederboard komt 28mei bij de groothandel binnen en dan zal die de 31ste wel bij hun zijn, gok ik zo.
 
Heb eigenlijk een korte vraag, hoe kan ik 2 8-pin CPU connectors op de Rampage 3 Extreme aansluiten? mijn voeding heeft maar 1 8-Pin connector :S. ik weet dat het niet perse nodig is maartoch.
 
Voor zover ik weet is het niet nodig, maar te gebruiken voor extreme setup's zodat het bord meer stroom krijgt. Met een enkele 8pin zal het bord gewoon functioneren.
Zal ook wel in de manual staan neem ik aan.

De Manual is Hier van de Asus website te downloaden.
 
Der bestaan verloopstukjes voor als ik me niet vergis.

ff snel Google: Pentium 4 12V ATX Adapter, to use a non-P4 ready power supply for a P4 mobo, cpcp-Best Computer Online Store Houston Buy Discount Prices Texas-Directron.com => zo 2 stuks passen er ook in normaal.

Of zoiets: Thermaltake 20-to-24-Pin and 4-to-8-Pin PSU Adapter Kit at Xoxide!

Uiteindelijk kan je dat zelf ook wel fixen, je moet gewoon 12V draadjes ernaar toe brengen. Dus als je zo'n 8 pin stekkertje zoekt/koopt en je legt ff zelf draden van/naar je PSU dan kan het ook.
 
Bedankt, ik wist al wel dat het ook met 1 8-pin zou werken, maargoed was maar een vraagje ik had al gekeken maar de 8-pin connectors bedoeld voor de GPU zijn niet hetzelfde voor de CPU vandaar dat ik het me afvroeg hoe ik het dan kon regelen. We wachten het wel eventjes af
 
Mini Update:

Jep deze keer even geen intro plaatje, ik moet er namelijk nog wat maken en 1tje zelfs veranderen aangezien het Gene moederboard niet meer gebruikt gaat worden.

Maar de update is de volgende:

Linkje naar Review van de Corsair HX850W

http://www.highflow.nl/forum/f18/corsair-hx850w-6353/

De review van de Corsair Obsidian 800D volgt vlug, samen met de review van de Logitech Quickcam Pro 9000 die ik ook al lange tijd geleden had beloofd :hmm

Orde van de dag:

Verder heb ik nog wat kleine dingentjes gedaan aangezien ik moet wachten op hardware en koeling. Ik ben gaan zoeken naar een suitable pomp/reservoir mounting mechanisme.

Het idee was om ze in de 3.5'' drive bays te stoppen maargoed ze moeten dan ergens op, bedacht me dat ik nog een oude Sony DVD speler had liggen dus die heb ik even gesloopt.

IMG_0517.jpg


IMG_0520.jpg


IMG_0527.jpg


Natuurlijk ziet dit er niet uit dus er moet nog wat aan gedaan worden, stickers eraf, inkorten zodat hij in de kast past zonder dat ik de cover moet verwijderen, zwart spuiten etc. Hij komt in de 4 bay, zo kan ik mijn DVD brander er nog onder plaatsen en dit is ook prima want de hoogte van het reservoir past er mooi onder.

Er gaan gewoon schroefjes in btw, ik ben een beetje allergies voor de toolles drive-bays.

Dit is de spuitbus die ik ga gebruiken om de mounting plate zwart te maken.

IMG_0529.jpg


Dat was hem voor vandaag weer

Prettig pinkster weekend allemaal.
 
Vandaag niet zo heel erg veel nieuws, heb wat gerommeld met Windows Movie Maker.

Zie hier het resultaat:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=cvMkRLaeACA]YouTube - Umbra project movie.wmv[/ame]

Is niet heel top maargoed.

Nu weer verder met school dingen en kijken of ik nog een review afkrijg voor vanavond.
 
Daar zijn we weer :D,

Zonet stopte er een mooi wit busje met GLS erop voor mijn duur met dit:

IMG_0534.jpg


Jaja het pakketje van EK, met een paar dingetjes die in de build gaan. Dit is maar even een vluggertje want ik ga eerst nog even (als het een beetje wil lukken) unboxxing videos maken. en dan komen er nog reviews per blok en ook indepth pictures.

Geniet nu maar even van deze Pics:

IMG_0535.jpg

IMG_0543.jpg

IMG_0544.jpg

IMG_0547.jpg

IMG_0545.jpg

IMG_0538.jpg

IMG_0541.jpg

IMG_0542.jpg

IMG_0546.jpg


IMG_0553.jpg
 
Het wordt allemaal inelkaar gezet zodra ik mijn hardware zelf binnen heb, en dat allemaal eerst buiten de kast heb getest. Als het meezit komt mijn hardware maandag allemaal binnen, videokaart, ssd en processor zijn er al. Ga ik binnenkort al ophalen.

Over de pomp: ik heb een DD pomp gehad voorheen, en dat was de grootste toen dertijd, deze is groter dan die ik toen had, en ik heb wat reviews gelezen en hij schijnt het toch niet heel slecht te doen eigenlijk. We komen er wel achter.

Bedankt allemaal

Groeten Maarten

PS: er komen reviews en nog meer fotos in het review forum en misschien wat Pics hier.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
vincent Cinewall build Overige Builds 24
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan