Beste Flowers,
Ik ben afgelopen weekend begonnen aan mijn eigen desk pc.
Graag wil ik hier een verslag over maken omdat het leuk is om andere mensen te inspireren of juist om geïnspireerd te worden.
Mijn build is een build die wellicht mensen eerder hebben gezien van "linustechtips"
Hij heeft het zelfde model gemaakt, alleen vind ik zijn build een snelle en goedkope afwerken.
ook de tijd die hij erin heeft gestoken vind ik minimaal.
Ik wil het een en ander geheel anders doen.
de vorm is inderdaad het zelfde maar het uit eindelijke eind product word heel anders en veel gedetailleerder.
Setup hardware:
- Corsair HX850i 850W ATX24
- D316GB 2400-10 TridentX K4 GSK
- SSD 256GB 330/550 MX100 SA3 CRU
- MSI Z97-GD65 GAMING Z97
- CORSAIR Cooling Hydro Series H115i
- Intel Core i5-4690K 3500 1150 BOX
- Razer Firefly Hard gaming Mousemat
- Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent NA
- MCZ R.A.T. 8 bk 12000pi LAS
- WD 1TB WD10EZEX Blue SA3
- SSD 525GB 510/530 MX300 SA3 CRU
- MSI 8GB D5X GTX 1080 SEA HAWK X
- 2x Corsair Fan ML140 rd LED140x140x25
- Corsair Fan ML140 rd LED120x120x25
- AOC 28 L u2868Pqu UHD 4K
momenteel nog in een case: coolermaster storm trooper window black
Ik ben al langere tijd opzoek naar een bureau waarin mijn hardware gebouwd kan worden, zodat ik tijdens het gamen goed mijn hardware kan zien. Een enorme case op je bureau is ook niet alles en ziet er een beetje troeperig uit. Helaas heb ik geen mooi bureau kunnen vinden wat mij echt aanspreekt of ruimte bied voor de hardware van een pc.
Ik vind het leuk om te knutselen dus waarom niet zelf een bureau maken ?
Nou vind ik het moeilijk om een design te tekenen of te ontwerpen, helaas is tekenen echt iets waar ik geen kaas van heb gegeten. vandaar dat ik dus de vorm van linus aanneem omdat deze wel logisch is qua been ruimte en daardoor ook op diverse hoogten te monteren is eventueel op de muur of elders
Mijn build word van mdf 18mm dik, omdat dit goed bewerkbaar "hout" is.
Momenteel heb ik en 1080 seahawk en corsair x115 AIO cpu cooler.
dit wil ik echter ook aanpakken, ik wil een water loop gaan maken.
- 2 of 3 rads ( EK-CoolStream CE 280 Dual )
- 2 pompen ( EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi - Incl. sleeved pump)
- 2 reservoirs ( EK-RES X3 250 Tube Reservoir )
- 1080 waterblock
- cpu waterblock
- ram waterblock 4 stuks
Ik wil hardline tube gaan gebruiken PETG, een heldere buis.
Echter heb ik nog nooit een water cooling loop gebruikt, dus hier zal voor de vorm van de loop nog even moeten uit zoeken wat handig is. wellicht maak ik hem zo: "res 1 > pump 1 > cpu > ram > rad 1 > res 2 pump 2 > gpu > rad 2 > ( rad 3 ?) > retour res 1. (mochten er andere ideeën zijn of tips dan hoor ik dit graag). maar na youtuben en googelen heb ik al veel tips gehad
Ik wil een mooie build maken, omdat ik wel iemand ben die van perfectie houdt en geen half werk wil hebben.
half werk staat mij niet omdat het bureau in de woonkamer komt te staan of hangen wil ik dus graag een net en trots eindproduct waar ik nog wat meer op kan gamen.
Ook word deze build een custom cable job
dat is mooi dan kan deze elektricien zich even uitleven in waar hij echt goed in is
Het sleeven word uiteraard in de kleuren gedaan die veel zichtbaar zijn in de build.
sleeven doe ik geheel zelf
Rood, zwart & grijs.
Tot zover mijn verhaal, ik ga deze weken en of maanden afmaken.
overigens heb ik ook een huis gekocht waarvan ik op 31 mei de sleutel krijg, dus als ik hem daarvoor niet afkrijg ben ik waarschijnlijk 3 tot 4 weken niet bezig met mijn build
alles word schroef vrij.
Ik ben afgelopen weekend begonnen aan mijn eigen desk pc.
Graag wil ik hier een verslag over maken omdat het leuk is om andere mensen te inspireren of juist om geïnspireerd te worden.
Mijn build is een build die wellicht mensen eerder hebben gezien van "linustechtips"
Hij heeft het zelfde model gemaakt, alleen vind ik zijn build een snelle en goedkope afwerken.
ook de tijd die hij erin heeft gestoken vind ik minimaal.
Ik wil het een en ander geheel anders doen.
de vorm is inderdaad het zelfde maar het uit eindelijke eind product word heel anders en veel gedetailleerder.
Setup hardware:
- Corsair HX850i 850W ATX24
- D316GB 2400-10 TridentX K4 GSK
- SSD 256GB 330/550 MX100 SA3 CRU
- MSI Z97-GD65 GAMING Z97
- CORSAIR Cooling Hydro Series H115i
- Intel Core i5-4690K 3500 1150 BOX
- Razer Firefly Hard gaming Mousemat
- Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent NA
- MCZ R.A.T. 8 bk 12000pi LAS
- WD 1TB WD10EZEX Blue SA3
- SSD 525GB 510/530 MX300 SA3 CRU
- MSI 8GB D5X GTX 1080 SEA HAWK X
- 2x Corsair Fan ML140 rd LED140x140x25
- Corsair Fan ML140 rd LED120x120x25
- AOC 28 L u2868Pqu UHD 4K
momenteel nog in een case: coolermaster storm trooper window black
Ik ben al langere tijd opzoek naar een bureau waarin mijn hardware gebouwd kan worden, zodat ik tijdens het gamen goed mijn hardware kan zien. Een enorme case op je bureau is ook niet alles en ziet er een beetje troeperig uit. Helaas heb ik geen mooi bureau kunnen vinden wat mij echt aanspreekt of ruimte bied voor de hardware van een pc.
Ik vind het leuk om te knutselen dus waarom niet zelf een bureau maken ?
Nou vind ik het moeilijk om een design te tekenen of te ontwerpen, helaas is tekenen echt iets waar ik geen kaas van heb gegeten. vandaar dat ik dus de vorm van linus aanneem omdat deze wel logisch is qua been ruimte en daardoor ook op diverse hoogten te monteren is eventueel op de muur of elders
Mijn build word van mdf 18mm dik, omdat dit goed bewerkbaar "hout" is.
Momenteel heb ik en 1080 seahawk en corsair x115 AIO cpu cooler.
dit wil ik echter ook aanpakken, ik wil een water loop gaan maken.
- 2 of 3 rads ( EK-CoolStream CE 280 Dual )
- 2 pompen ( EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi - Incl. sleeved pump)
- 2 reservoirs ( EK-RES X3 250 Tube Reservoir )
- 1080 waterblock
- cpu waterblock
- ram waterblock 4 stuks
Ik wil hardline tube gaan gebruiken PETG, een heldere buis.
Echter heb ik nog nooit een water cooling loop gebruikt, dus hier zal voor de vorm van de loop nog even moeten uit zoeken wat handig is. wellicht maak ik hem zo: "res 1 > pump 1 > cpu > ram > rad 1 > res 2 pump 2 > gpu > rad 2 > ( rad 3 ?) > retour res 1. (mochten er andere ideeën zijn of tips dan hoor ik dit graag). maar na youtuben en googelen heb ik al veel tips gehad
Ik wil een mooie build maken, omdat ik wel iemand ben die van perfectie houdt en geen half werk wil hebben.
half werk staat mij niet omdat het bureau in de woonkamer komt te staan of hangen wil ik dus graag een net en trots eindproduct waar ik nog wat meer op kan gamen.
Ook word deze build een custom cable job
dat is mooi dan kan deze elektricien zich even uitleven in waar hij echt goed in is
Het sleeven word uiteraard in de kleuren gedaan die veel zichtbaar zijn in de build.
sleeven doe ik geheel zelf
Rood, zwart & grijs.
Tot zover mijn verhaal, ik ga deze weken en of maanden afmaken.
overigens heb ik ook een huis gekocht waarvan ik op 31 mei de sleutel krijg, dus als ik hem daarvoor niet afkrijg ben ik waarschijnlijk 3 tot 4 weken niet bezig met mijn build
alles word schroef vrij.