• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Build log my own dekstop desk

jaimy

New member
Beste Flowers,

Ik ben afgelopen weekend begonnen aan mijn eigen desk pc.
Graag wil ik hier een verslag over maken omdat het leuk is om andere mensen te inspireren of juist om geïnspireerd te worden.

Mijn build is een build die wellicht mensen eerder hebben gezien van "linustechtips"
Hij heeft het zelfde model gemaakt, alleen vind ik zijn build een snelle en goedkope afwerken.
ook de tijd die hij erin heeft gestoken vind ik minimaal.

Ik wil het een en ander geheel anders doen.
de vorm is inderdaad het zelfde maar het uit eindelijke eind product word heel anders en veel gedetailleerder.

Setup hardware:

- Corsair HX850i 850W ATX24
- D316GB 2400-10 TridentX K4 GSK
- SSD 256GB 330/550 MX100 SA3 CRU
- MSI Z97-GD65 GAMING Z97
- CORSAIR Cooling Hydro Series H115i
- Intel Core i5-4690K 3500 1150 BOX
- Razer Firefly Hard gaming Mousemat
- Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent NA
- MCZ R.A.T. 8 bk 12000pi LAS
- WD 1TB WD10EZEX Blue SA3
- SSD 525GB 510/530 MX300 SA3 CRU
- MSI 8GB D5X GTX 1080 SEA HAWK X
- 2x Corsair Fan ML140 rd LED140x140x25
- Corsair Fan ML140 rd LED120x120x25
- AOC 28 L u2868Pqu UHD 4K

momenteel nog in een case: coolermaster storm trooper window black
IMG_0176- 1.jpg



Ik ben al langere tijd opzoek naar een bureau waarin mijn hardware gebouwd kan worden, zodat ik tijdens het gamen goed mijn hardware kan zien. Een enorme case op je bureau is ook niet alles en ziet er een beetje troeperig uit. Helaas heb ik geen mooi bureau kunnen vinden wat mij echt aanspreekt of ruimte bied voor de hardware van een pc.

Ik vind het leuk om te knutselen dus waarom niet zelf een bureau maken ?
Nou vind ik het moeilijk om een design te tekenen of te ontwerpen, helaas is tekenen echt iets waar ik geen kaas van heb gegeten. vandaar dat ik dus de vorm van linus aanneem omdat deze wel logisch is qua been ruimte en daardoor ook op diverse hoogten te monteren is eventueel op de muur of elders


Mijn build word van mdf 18mm dik, omdat dit goed bewerkbaar "hout" is.
Momenteel heb ik en 1080 seahawk en corsair x115 AIO cpu cooler.
dit wil ik echter ook aanpakken, ik wil een water loop gaan maken.
- 2 of 3 rads ( EK-CoolStream CE 280 Dual )
- 2 pompen ( EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi - Incl. sleeved pump)
- 2 reservoirs ( EK-RES X3 250 Tube Reservoir )
- 1080 waterblock
- cpu waterblock
- ram waterblock 4 stuks

Ik wil hardline tube gaan gebruiken PETG, een heldere buis.
Echter heb ik nog nooit een water cooling loop gebruikt, dus hier zal voor de vorm van de loop nog even moeten uit zoeken wat handig is. wellicht maak ik hem zo: "res 1 > pump 1 > cpu > ram > rad 1 > res 2 pump 2 > gpu > rad 2 > ( rad 3 ?) > retour res 1. (mochten er andere ideeën zijn of tips dan hoor ik dit graag). maar na youtuben en googelen heb ik al veel tips gehad :D

Ik wil een mooie build maken, omdat ik wel iemand ben die van perfectie houdt en geen half werk wil hebben.
half werk staat mij niet omdat het bureau in de woonkamer komt te staan of hangen wil ik dus graag een net en trots eindproduct waar ik nog wat meer op kan gamen.

Ook word deze build een custom cable job
smile.gif

dat is mooi dan kan deze elektricien zich even uitleven in waar hij echt goed in is
shiny.gif

Het sleeven word uiteraard in de kleuren gedaan die veel zichtbaar zijn in de build.
sleeven doe ik geheel zelf

Rood, zwart & grijs.

Tot zover mijn verhaal, ik ga deze weken en of maanden afmaken.
overigens heb ik ook een huis gekocht waarvan ik op 31 mei de sleutel krijg, dus als ik hem daarvoor niet afkrijg ben ik waarschijnlijk 3 tot 4 weken niet bezig met mijn build

+ onderkant ongezaagd.jpg

+ onderkant op de zaag tafel.jpg

+ onderkant na het zagen.jpg

+ buiten randen zagen.jpg

+ opbouw 2.jpg

12.jpg

+ opbouw 10.jpg

+ opbouw 9.jpg

14.jpg

alles word schroef vrij.
 
thx!

materiaal besteld, we zijn weer 1300 lichter.

Ik had nog heel wat liggen voor het sleeven van de bekabeling.
Maar nooit genoeg, ook omdat de voeding zo meteen een stuk uit de buurt komt te zitten moet alles custom zijn of verleng kabels.. Maar ik ga alles custom doen, alles word gesleeved. wellicht zelfs de fans, ik heb hier wel materiaal voor besteld.

Ik twijfel om er een tweede bodem in te maken zodat ik daar heel mooi de bekabeling onder kan verwerken. ook omdat ik vind dat de omheining relatief hoog is. Ik denk dat ik er 2 cm ruimte onder hou en nog een plaat hout van 1,8 cm er bij. deze plaat wil ik (waarschijnlijk nog niet zeker wat ik wil) met carbon folie bekleden. onder de "opvul plaat" wil ik extra led verlichting maken rond om deze opvul plaat blijft dan dus ook een sparing zitten zodat de led verlichting mooi beeld geeft.

dit heb ik onder andere besteld:
de cable sleeve spullen heb ik besteld uit amerika besteld omdat ik hier eerder spullen vandaan had gehaald en ik toch wel de zelfde kleur wil gebruiken als dat ik nu gebruik heb ik van dezelfde website besteld.

Gosumodz Alliance Combs – Color: Red, Style: 24pin × 5 $19.50
Gosumodz Alliance Combs – Color: Red, Style: 4pin × 6 $11.40
Gosumodz Alliance Combs – Color: Red, Style: 6pin × 6 $12.00
Gosumodz Alliance Combs – Color: Red, Style: 8pin × 6 $13.50
Sata Power Crimp Terminal - (5 count) × 6 $1.50
Female Fan Terminal - Molex (Single) × 60 $4.20
Male Fan Terminal - Molex (5 Count) × 6 $1.50
Male ATX Terminal (16AWG) - Molex (5 Count) × 40 $14.00
Female ATX Terminal (16AWG) - 5 Count × 40 $10.00
Female Dupont Terminal - Molex (5 Count) × 4 $1.00
Female 4pin Power Terminal - Molex (5 Count) × 4 $1.00
Male 4pin Power Terminal - (5 Count) × 4 $1.00
MFC Custom 16AWG Wire - Black 25ft × 5 $32.45
MFC Custom 22AWG Wire - Black 1ft × 50 $10.00
1/4" 3:1 Heatshrink - 4ft × 1 $3.99
Coreless Paracord - Imperial Red 25ft × 3 $10.50
Coreless Paracord - Silver Gray 25ft × 3 $10.50
Coreless Paracord - Black 25ft × 3 $10.50
10pin Dupont Connector × 4 $1.00
10pin Female Connector × 1 $0.45
14pin Female Connector × 1 $0.45
24pin ATX Female Connector × 4 $1.80
24pin ATX Male Connector × 4 $1.80
2pin Dupont Connector × 6 $1.50
3pin Fan Female Connector × 10 $2.50
3pin Fan Male Connector × 10 $3.00
4+4pin EPS Female Connector × 3 $1.20
4pin EPS Female Connector × 4 $1.20
4pin EPS Male Connector × 4 $1.20
4pin Fan Female Connector × 15 $4.50
4pin Fan Male Connector × 10 $3.00
4pin Power Female Connector × 4 $1.40
4pin Power Male Connector × 4 $1.40
5pin Single Row Female Connector × 2 $0.70
6+2pin PCI-E Female Connector × 7 $2.80
6pin AUX Female Connector × 5 $1.75
8pin EPS Male Connector × 4 $1.60
6pin PCI-E Female Connector × 6 $2.10
6pin PCI-E Male Connector × 6 $2.10
8pin EPS Female Connector × 6 $2.40
8pin PCI-E Female Connector × 10 $4.00
8pin PCI-E Male Connector × 6 $2.40
Sata Power Crimp Style Connector × 6 $2.40
Sata Power Push-In Style Connector × 4 $1.60
Sata Power Push-In Style End Cap × 7 $2.10
Sata Power Push-In Style Pass-Through Cap × 6 $1.80
SUBTOTAL: $222.69



ook heb ik gelijk 6 fans van corsair besteld, moet er nog 2 bestellen omdat ik een derde radiateur heb besteld op highflow.
ik wil 2x 2fans in hebben. en 3x 2 fans uit hebben die koelen de rads en blazen de warme lucht er onder uit.

een front usb aux etc hub.
een fan controller van corsair die met digital link software werkt.
mijn voeding en momenteel mijn CPU koeler hebben deze digital link. (cpu koeler komt te vervallen) helaas, prima ding en deze is nog geen maand oud.
ik heb ook nog een andere fan controller besteld deze heeft ook temp sensors en deze gaat mijn "case" fans draaiende houden.
een aan/uit knop

m3 standoffs en m3 moeren die in het hout gedraaid kunnen worden zodat ik daar mijn materiaal op kan bevestigen zoals het moederbord, hdd's etc

ik heb de grootste componenten voor de water koeling.
ik ben gegaan voor:

2x EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi - Incl. sleeved pump
2x EK-RES X3 250 Tube Reservoir
3x EK-CoolStream CE 280 Dual

dit heb ik uiteraard besteld op highflown.nl

al met al, aardig wat besteld zodat we het een en ander kunnen gaan voor bereiden.
ook weer een aardig zak centje weg zeg maar :D

en over ander halve maand krijg ik de sleutel van me eerste eigen huis ( koop )
een en ander verbouwen dus dan moet ik op een houtje bijten haha
 
Laatst bewerkt:
zo vandaag 3 doosjes binnen gehad.
nog de helft te gaan.

Bekijk bijlage 21492

hier spullen uit twee pakketjes
pakket 1:
de gatzaag 140mm voor de fans ( niet voor jullie ) ^^
de gatzaaghouder
de frees voor de bovenfrees, ik had al een 6mm frees maar volgens mij was die niet 6mm maar 6,5 of 7 aangezien de deuvels van 6mm er niet echt strak ingingen en bij de frees volgens mij wel.

pakket 2:
de stand offs waar ik volgens mij veel te weinig van heb dus daar moet ik van bij bestellen.
ik heb momenteel
20x de m3 10x6x6
10x de m3 20x6x7

ik denk dat ik alleen de m3 10x6x6 gebruik, alleen het moederbord heeft er al 12 uit mijn hoofd.
als ik dus van alles op hoogte wil monteren dan heb ik er veel meer nodig.
al zullen de pompen, voeding, res, rads etc allemaal direct op de stalen plaat gemonteerd worden.

Bekijk bijlage 21493

ohja over de stalen plaat gesproken, het word dus een stalen plaat van 144 x 74 x 5mm :) die is ook zojuist besteld en word als het goed is morgen opmaat gesneden. vervolgens moet ik er natuurlijk nog een hoop aan slijpen en doen om hem in mijn desktop te krijgen.

ik twijfel of ik de GPU met een pci-e x16 slot extension ga plaatsen of gewoon in het pci-e x16 slot op het mobo.
het nadeel van een extension is dat er altijd een lelijke extension kabel over het mobo loopt.
het voordeel er van althans voordeel het mooie ervan is dat ik dan mijn gpu plat kan leggen waardoor het mooier is met de waterkoeling. ander nadeel is dat mijn aan/reset nog wat switches en buttons en een 2 cijferige code die de staat van je computer aangeven dan niet meer zichtbaar zijn....

meer nadelen dan voordelen dus ook dit word nog even goed nadenken.

overigens is mijn pakketje van highflow ook nog niet verzonden :(
ik had gehoopt dat deze dit weekend binnen kwam zodat ik wat gaten kon maken voor de lucht afvoer.
en de rads alvast kon schuren en spuiten.

mijn pakketje van de fans en overige hardware komt morgen binnen behalve mijn frontpanel die word pas de eerste week van mei geleverd...

maar goed verder met uitpakken

23.jpg
hier is mijn led set !!
eindelijk een keuze kunnen maken, ik heb een controller die ontvangt het signaal van de afstandsbediening die op 2,4ghz werkt ??? WiFi is ook 2,4Ghz wellicht dat deze controller ook met wifi werkt. de afstandbediening is een modernere versie helaas ook iets duurder dan de originele. de originele was er een met 44 knopjes geloof ik.
ik heb 4x 3m led strip RGB zonder wit. ik heb een transformer van 230 -> 12v ik ga kijken of ik via mijn pc voeding een 12v molex kan maken zodat ik geen dikke transformator kwijt hoef in mijn bureau ( opzich niet moeilijk ) de leds trekken toch amper stroom of watt



19.jpg

het uit eindelijke product, alles moet nog verlijmd worden dus alles komt mooi strak en recht te zitten.
eigenlijk wil ik de naden daarna als nog afsmeren zodat ze echt strak glad zijn. voor de afwerking uit eindelijk is nog geen oplossing. wellicht spuiten of wrappen, nadeel van wrappen is dat naden ga krijgen waaraan ik mezelf ga irriteren.
 
we hebben weer als een brave hond voor het raam gewacht tot de postbode langs kwam!!
en jawel mijn fans, en 2x een fan controller is gebracht ook mijn powerbutton is binnen.

dus we hebben ook maar weer even zitten knutselen, mijn vrije dag even benutten.
deze doos hebben we even lek gestoken omdat ik zo lang moest wachten.....
IMG_0710.jpg

op deze foto kun je zien dat de vrouw lekker een tosti aan het maken is (boeiend)
de piramide is binnen
IMG_0713.jpg

de fan controller van corsair. zag er leuk uit en had wat leuke features die me aanspraken.
alleen de digital link aansluiten is anders als de aansluiting die momenteel op mijn psu zit.
aangezien het een modulaire voeding is zal er vast wel een draad bij geleverd zijn die deze kleine digital link aansluiten heeft.
er zijn 4 temp sensors mee geleverd, misschien dat ik iets kan gaan maken dat mijn waterloop op bepaalde punten gemeten word.
deze controller gaat overigens de 6 fans aansturen die de rads gaan koelen.
IMG_0714.jpg

dit is de andere fan controller, deze controller heb ik gelijk aangepakt omdat deze een lelijke 5,25 inch bay geleider heeft waarmee deze controller bevestigd kan worden. deze heb ik gelijk ingekort. ook deze controller heeft 4 temp sensors.
deze controller gaat de 4x case fans aansturen.
IMG_0715.jpg

led verlichting wou ik gaan solderen, blijkt dat ik geen soldeer tin heb liggen haha!
IMG_0717.jpg

hier de controller aan het demonteren.
IMG_0719.jpg

37.jpg

39.jpg

40.jpg

42.jpg
 
Beste heren!! en dames ??,

Het is weekend !! Morgen is koning willem a.k.a. willy jarig wellicht vieren jullie dat ook.
vandaag een pakket binnen gehad en jawel van highflow, dus dit grote kleine kindje was weer even blij.
Tot er overal plastic en karton lag en ik dat op moest ruimen :067:

Jullie houden van foto's heb ik ergens gelezen dus hier een "mooie" foto van een doos met de eigenaar erbij.
IMG_0808.jpg

Hartstikke mooi pakket al zeg ik het zelf, en tof dat er een lolly bij zat, toch weer extra blij.
IMG_0849.jpg

In de tussen tijd ook weer het een en ander aan mijn project gedaan, dat is gebeurd voordat ik deze spullen heb binnen gehad.

43.jpg

De aan/uit knop van de pc en het scherm van de fan controller die de "behuizing" gaat regelen.
IMG_0732.jpg

6x 140mm fan van corsair die het water gaan koelen
IMG_0733.jpg

Hier een oud mobo om even te kijken wat praktische is.
IMG_0734.jpg

Look trough my eyes, de case fan holes
IMG_0736.jpg

De mdf panelen aan het verlijmen, was nogal een klusje omdat ik met deuvels werk en aangezien dat in een geheel verlijmd en geplaatst moest worden was dat wel even lastig. Als je het ene paneel eruit wil halen moeten er 2 panelen mee uitgehaald worden. het ging niet zoals gehoopt aangezien hier en daar nog een klein beetje wou stellen. maar het staat nu goed en haaks.
een mis zaag is vanaf nu geen optie meer.
IMG_0737.jpg

Added after 24 minutes:

gaten afgetekend voor de rads
IMG_0744.jpg

hier me was aan het wassen... of toch niet :021: de gaatjes geboord, de vrouw is goed in wassen.
IMG_0749.jpg

ondertussen even een nieuwe schutting plaatsen, dus iets wat minder tijd gehad.
IMG_0764.jpg

ik had jullie verteld dat ik een bodem wou gaan maken van een stalen plaat.
Ik een vriend van me opgebeld die heeft een bedrijf in het staal, maten door gegeven van de plaat.
mooie prijs afgesproken... kom ik daar komt die aan zetten met een plaat roest haha.
de plaat woog +- 80kg volgens hem, VEEL te zwaar voor wat ik nodig heb.
en de roest erbij deed mij er vanaf zien.

IMG_0770.jpg

de ijzeren bodem word me dus te duur en aangezien ik toch al speciale hout wratten met m3 binnen draad had besteld voor standoff's dacht ik, "weet je wat, ik fix gewoon een houten bodem en die behandel ik dan wel".

hier even aan het solderen ik heb 4 lengtes van elk 3 meter. zodat ik onder mijn dubbele bodem leds kan fixen en boven in mijn bureau. dit is enkel even testen of de controller en de afstandsbediening juist werken. ook heb ik een led controller die op een hertz signaal van 2,4Ghz werkt. 2,4 is dus wifi signaal ik heb een app op mijn telefoon waarmee ik de led controller kan aansturen. (geinig ding)
IMG_0772.jpg

het dak maken waaronder de leds komen te hangen zodat de led je niet direct verblind tijdens het gamen of werken.
IMG_0784.jpg

zo het led afdak is rond, nu komt daar boven op een vurenhouten lat haaks gezaagd om de naden te verbergen.
op de vurenhouten latten komt mijn glas te liggen, ik wil een rand weg vrezen zodat mijn glas mooi weg valt in het vuren hout en gelijk komt te liggen.
IMG_0788.jpg

de dubbele bodem..... tja....
de rads zijn net te groot, de dubbele bodem wat doen we daarmee.
het is de bedoeling dat deze bodem er uit gepakt kan worden zodat ik er onder kan komen om weet ik veel wat aan te passen.
maar als ik dubbele bodem erin leg en vervolgens de rads erop dan krijg ik de bodem er waarschijnlijk nooit meer uit >.<
hier moet ik dus een oplossing voor gaan vinden.
IMG_0851.jpg

tot zover mijn werk!
in deze 4 dagen vrij zullen vast wel wat uurtjes naar mijn project gaan.
fijne Konings dag allemaal!!
 

Bijlagen

  • IMG_0853.jpg
    IMG_0853.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
ik ben opzoek naar tips!!
iemand die mij kan helpen met het goed uit denken van mijn water loop.

een vul poort heb ik al bedacht, een goeie en logische drain om mijn systeem goed leeg te krijgen.

loop.jpg
 
dat is inderdaad wel de bedoeling.

maar is het handig om alle drie de rads in een keer achter elkaar te doen.
ik wil namelijk tussen de cpu en gpu sowieso het water nog een keer door een rad laten gaan om een beetje warmte kwijt te raken.
twijfel of ik 2 rads voor de cpu of voor de gpu moet zetten
 
De volgorde van componenten maakt niet uit. Alleen moet je er voor zorgen dat de pomp niet droog kan draaien door deze direct na de reservoir te plaatsen. Voor alle andere onderdelen is het aan te raden om de makkelijkste weg te kiezen.

Vanwege de snelheid waarmee het water wordt rond gepompt, blijft de temperatuur in het hele systeem gelijk.
De volgorde CPU-RAD-GPU-RAD geeft geen betere temperatuur dan CPU-GPU-RAD-RAD.
 
Zo weer 4 dagen wat geknutseld.
helaas niet 4 dagen die hard geknutseld maar goed toch aardig progressie gemaakt.

dit weekend kreeg ik weer wat spullen binnen.

2 extra fans van corsair ML140 red.
ik heb een na levering gekregen van rampmoeren deze had ik al 2 of 3 weken geleden besteld maar waren niet op voorraad.
rampmoeren zijn busjes die je in hout kan schroeven ( wel even voorboren ) waar vervolgens een tap draad in zit. binnen draad in dit geval m3.

ook een pakketje van highflow binnen gehad, althans eigenlijk meer een berg afval ??
IMG_0892.jpg
ze waren zo aardig om mij deze 3 dingen waar totaal niks in zat mee te sturen...
ik heb in ieder geval mijn spullen binnen en weer een lolly :)

ik heb eindelijk mijn pakket uit amerika binnen gehad voor het sleeven en verlengkabels te maken.
tweede keer dat ik daar besteld goeie service maar elke keer word mijn pakket door de douane doorzocht...
er stond zaterdag ochtend op internet dat mijn pakket nog bij de douane lag. toen de postbode aanbelde en zei dat hij 3 pakketjes had dacht waarvan een onder rembours dacht ik dat wellicht mijn vriendin wat besteld had. tot ik de naam van de leverancier zag en ik ineens inklaringskosten moest betalen. ik had niks gepast liggen dus reed de poste weer weg... 5 minuten later kwam mijn vriendin thuis die toevallig wel gepast had dus toen zijn we snel de post boden gaan zoeken en hebben we alsnog het pakket kunnen innen.

nou genoeg gepraat, laten we even kijken naar wat er allemaal is gebeurd.

hier wat aftimmer latjes gemaakt hierin wil ik de glazen plaat gaan vrezen.
77.jpg

hier de bodem, de deuvels gaan de dubbele bodem dragen.
81.jpg

de dubbele bodem gezaagd
82.jpg

dubbele bodem heb ik bevestigingspuntjes op gemaakt waar de rads aan vast zitten
85.jpg

even gekeken of alles past, het past er heel krap in maar het gaat.
IMG_0873.jpg

even een test gedaan met de controller kijken of alles draait. zo te zien gaat er niks mis.
IMG_0874.jpg

de reservoir beugels gemaakt
IMG_0877.jpg

Added after 20 minutes:

hier de mdf vuller voor de naden al een keer opschuurt alles mooi klad.
vervolgens met een universele vuller nog wat kleine krasjes of niet goed gevulde plekken even gesmeerd om deze vervolgens nog een keer te schuren. 2e keer schuren moet nog gebeuren.
93.jpg

hier een 90graden koppeling met een pushin-style echter heb ik de verkeerde koppelingen besteld.
deze koppeling heeft geen knel functie, het zal ongetwijfeld goed zijn anders worden ze niet op de markt gebracht.
maar voor mijn gevoel zegt toch dat ik deze koppelingen niet moet vertrouwen, ik wil knel koppelingen.
dus ik heb even na gevraagd aan highflow wat hier voor toepassing is in mijn eis.
97.jpg

ik ben bezig met het uitmeten van mijn eigen voeding omdat ik alle bekabeling zelf ga maken wil ik zeker weten welk contactje wat is.

98.jpg

deze heb ik 2x besteld deze gaan mijn 4 case fans afdekken ivbm stof
100.jpg

dit zijn de rampmoeren.
103.jpg

dit komt uit amerika, ik had nog aardig wat spullen liggen maar niet genoeg voor deze build
104.jpg

rampmoer -> standoff -> m3 schroef.
hiermee kan je eventueel een moederbord op hout monteren, je fans in je hout vast zetten etc.
106.jpg

fans gemonteerd aan een zijde om te kijken of mijn rads en reservoirs dan wel passen, helaas past dit niet.
mijn rads zijn net iets te breed, ik ga een heel klein hoekje uit mijn fan weg halen met een dremel.
had ik mijn bureau maar 10cm breder en 5 cm dieper gemaakt, dat is het nadeel van niet uittekenen maar gewoon doen.
uittekenen had overigens geen optie geweest omdat ik niet eens een boom kan tekenen haha.


107.jpg


108.jpg

rad 1 komt zoals je ziet tegen mijn case fan aan.
109.jpg

Added after 21 minutes:

voor het eerst dat ik iets wrap, wel even een handje gevraagd aan mijn vriendin omdat de beschermingsfolie erg krult.
als je goed kijkt denk je dat je lucht ziet onder de folie op sommige plekken, dat zijn de gaten voor de schroeven van de rads en de beugels voor de reservoirs. de overige 6 groten gaten spreken voor zich denk ik.
110.jpg

ik heb geen foto's gemaakt tijdens het het bewerken van de wrap folie. maar het eindresultaat is wel strak ;)
111.jpg

113.jpg

de corsair controller opgemaakt om deze vervolgens op mijn "water board" te monteren zodat deze niet los bungelt.
114.jpg

de schutting zit er ook bijna in dat moest ook nog even af gemaakt worden.
moeten nog wat dingen aan gebeuren maar dat komt nog wel. hier zaten ook weer aardig wat uren in.
115.jpg

cable management gedaan voor de fans, ik heb ook 4 temp sensors geplaatst.
ik wil graag zien:
rad 1: binnen komende water temp.
rad 1: uitgaande water temp
rad 2: uitgaande water temp
rad 3: uitgaande water temp
leuk om te zien wat er met het water gebeurd per radiateur.
en ook om te zien hoeveel graden het water gekoeld word tijdens dit hele proces.
ik kon verder met deze sensors toch niks, dus leek me dit wel leuk.
117.jpg

begonnen met wat kabels maken zoals extentions omdat ik met abnormale lengtes werk die vrijwel niet voorkomen.
118.jpg

extention cable gemaakt voor mijn verste case fans de fans die bij de rads komen te zitten.
niet de fans die op me rads zitten voor de duidelijkheid haha :)
ik heb een controller voor de fans in mijn case gezaagd zoals jullie in het begin hebben gezien.
wat blijkt nou.... deze controller is geen PWM controller en mijn ventilators zijn dus wel allemaal PWM..
controller is al in geslepen en gemodificeerd dus deze kan niet meer terug. ook zal ik deze dus niet kunnen gebruiken......
ik ga op zoek naar een PWM controller die 2 dins is zodat ik mijn niet goeie controller kan vervangen.
119.jpg

op mijn pinout van mijn voeding kun je ziet dat ik 3x een aansluiting heb ( geen idee hoe deze aansluiting benoemd word )
maar deze heeft 4x 12v+ en 4x ground.
ik heb op deze connector een voeding gemaakt voor mijn corsair controller met aan de andere kant een female SATA aansluiting.
ook heb ik een led controller die normaal werkt op een adapter, deze adapter stop je gewoon op je 240v deze transformeert dan gewoon naar 12v dc 3A. echter weet ik niet of mijn voeding op deze contactjes ook tot 3A leveren maar goed ik denk niet dat mijn leds zoveel A trekken. de led controller krijgt dus niet voeding via het stopcontact (wcd) maar via mijn PSU.
122.jpg

het totaal plaatje, deze kabels worden niet zichtbaar en worden weggewerkt in de bodem.
123.jpg

hier het totaalplaatje draaiend en werkend via de PSU

127.jpg

extention cable maken voor de hier bovenbenoemde situatie. deze word wel zichtbaar.
128.jpg

ik moet deze kabel nog wel een beetje trainen om hem in de juiste positie krijgen.
132.jpg

extention voor de usb kabel van de corsair controller
135.jpg

136.jpg

138.jpg

tot zover mijn werk. voor vandaag zal er niet super veel meer gebeuren.
nog even lekker bf1'en
 
Laatst bewerkt:
ahh vandaar freddy, ik had die logica er niet in gevonden.
omdat er ook van dat nette opvul spul inzat.

maar de lolly's ben ik wel super blij mee, daar mag je er wel 2 van mee sturen haha ^^
 
Ik hoop dat je dat mdf paneel waar je de zwarte wrap op hebt zitten wel voorbehandeld hebt om de zuigende werking tegen te gaan, anders wil het nog wel eens gebeuren dat de folie los gaat laten omdat mdf ook de lijm opzuigt.
 
nee deze is niet voorbehandeld maar ik heb aan de achter zijde waar de folie bij elkaar komt netjes afgewerkt en daar vervolgens weer een lap folie over heen geplakt zodat de folie niet los kan laten :)

dus er moet ( als het goed is ) niks kunnen gebeuren met de folie.
 
altijd handig om een voedingstester te hebben zeker als je zelf sleeved, ik meet alles na.


IMG_0939.jpg

2x een fan splitten gemaakt.
IMG_0945.jpg


IMG_0946.jpg

IMG_0947.jpg

de controller die geen PWM sturing heeft even "gemodificeerd" gewoon een hoekje uit de male connector geknipt nu past mijn 4 pins connector erin. en ik kan de fan goed regelen met het paneel. dus ik ga het paneel niet nutteloos laten.
IMG_0968.jpg

tuning 2.0 @ its finest
IMG_0970.jpg

2000 RPM
IMG_0971.jpg

de extention voor het mobo male & female
IMG_0973.jpg

het is moeilijk om het echt strak strak te krijgen maar het lukt aardig.
IMG_0975.jpg



bezig met de psu extention deze bestaat uit female 10 pins en female 14 pins naar male 24 pins
IMG_0976.jpg

zo strak als dat deze gozer ze maakt lukt het helaas niet.
maar ja deze man doet dit al een aantal jaar als beroep. #mainframecustoms op instagram maakt erg mooie builds.
main frame.jpg

eind resultaat 2 extentions. ik moet ze nog wel even trainen ( zoals ze dat noemen )
zorgen dat ze netjes in positie blijven, kost even tijd maar dat maakt het wel af.

in het sleeven van kabels gaat altijd een hoop tijd zitten, maar het is het wel waard.
en voor een echte build zet het wel de puntjes op de I
IMG_0982.jpg
 
Goed bezig geweest weer! Het lijkt erop of de sleeving van jouw kabels aan de dikke kant is.
Heb je de sleeve wel helemaal "uit/strak getrokken" over de kabel?
Dan ziet het er slanker uit en zal het trainen ook wat makkelijker gaan.
 
zo dit weekend niet echt veel gedaan.
ik had wat zwart werk te doen, uiteindelijk toch wat hele kleine dingen gedaan.

mijn front panel dit weekend binnen gekomen. het is een frontpanel van de corsair obisidan 900 ( als ik het goed typ )
deze heeft een
- reset
- on/off
- 3x usb 2.0
- 2x usb 3.0
- aux
- mic

aan/uit ga ik niet gebruiken, hier komt een aparte button voor.
ik wist ook niet dat er op dit paneel een aan/uit zat.
Bekijk bijlage 21649


hier komt het paneel
ik wou hier eigenlijk nog een optical drive maken, helaas is het paneel te breed om er nog een optical naast te maken.
optical word een "probleempje"
IMG_1019.jpg


frees gebruiken om er een mooi gat in te maken
IMG_1022.jpg


IMG_1023.jpg

hoppa, het paneel past maar zit niet helemaal goed omdat deze weg moet vallen in het hout heeft hij weinig tot geen weerstand.
IMG_1036.jpg

een extra rand gezaagd zodat het paneel er niet uitschiet als je bijvoorbeeld op de reset drukt of de audio erin drukt.
IMG_1038.jpg


hier de binnen kant, nog wel het een en ander afplamuren om strakke hoeken te krijgen
de onderkant van het hout wat weg gezaagd is zat gelijmd en heeft wat schade gemaakt met los halen
IMG_1039.jpg


afwerk randen erop aan het maken
IMG_1047.jpg

niet zeggen dat er teveel lijm klemmen zijn, alle lijm moet er uit spuiten :D :)
IMG_1048.jpg

god dammit wat een hoek
IMG_1049.jpg

ook heb ik nog een extention cable voor de 1080 gesleeved
deze sleeve zit echt gigantisch strak vergeleken met de mobo extention.
aldoende leert men ^^
IMG_0984.jpg

hier de case fans en de behuizing.
ik wil in deze behuizing eigenlijk nog iets van een goed stof filter systeem maken zodat ik niet met regel maat de boel moet stoffen.

IMG_0986.jpg

dit is een zijde van de case de andere zijde is ook gedaan ;)
IMG_0987.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan