dit weekend weinig gedaan.
ik had weinig zin om iets te doen, ik heb even wat kabeltjes gemaakt en gesleeved en het moederbord gedeelte voor bereid.
ook heb ik wat naden afgesmeerd, ik moet uit eindelijk alles netjes glad schuren zodat er geen lelijke naden ontstaan.
psu -> originele kabel extention. ik denk dat mijn originele kabels veel te lang worden onder de mobo gedeelte.
dus wellicht ga ik daar de kabels nog op maat maken, de extentions zijn gewoon 1 op 1 het zelfde maar de originele kabel wil nog wel is een contact overslaan en een ander contact dubbel bedraad hebben. vandaar de extention cabels en niet direct van psu tot component.
alleen met mijn ssd's hdd's en cpu kan dit
een dupont connector gemaakt 2 pins die op het mobo punt "pwr led"
aangezien deze drukknop een aparte 12v voeding nodig heeft krijgt ik hier 2 keer een dupont aan.
1 voor de 12v voeding + en -
1 voor de ?v sturing om de mobo aan te schakelen.
hier de dupont, ik heb ook een dupont gemaakt voor de sturing van de zelfde lengte als de "pwr led"
deze is hier niet te zien. eigenlijk wil ik ze nog sleeven maar aangezien deze aders maar 0,24mm² zijn is dat lastig en weet ik nog niet wat mooi is.
dan maar wat meer foto's aangezien er weinig gedaan is :$
mobo bodem hier komt dus op jawel,
het moederbord.
de voeding.
rampmoeren erin ( zeker ramp.. omdat ze nogal snel scheef willen gaan ) waardoor je standoff ook snel scheef komt te staan.
heeft even geduurd maar ze zitten redelijk goed t.o.v. de schroefgaten van het moederbord.
standoffs er allemaal in
voorbeeldje, dit is een stuk mobo.
blijkbaar ooit een pin van de socket gebogen raar want hij heeft het altijd goed gedaan en ineens was mijn pc stuk.
ik kon het probleem niet vinden vervolgens terug gebracht naar alternate ( alles los besteld en zelf in elkaar gezet ) hun hebben toen de diagnose gebogen socket pin gegeven ?? apart, maar helaas.
de standoff's zodat er ruimte tussen de bodem en het bureau zit hieronder komen de kabels en leds
dit word hem, hij is onderin wat kort omdat daar nog mijn frontpanel en fan controller komt.
de led controller past er niet onder.
dit even weg frezen / vrezen ? een van de twee ^^
en dan valt hij mooi weg onder de dubbele bodem.