• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Build: CM Stryker met TT Kandalf lcs onderdelen.

Blue

New member
Moi,

Na een jaar of 5,5 met een TT kandalf lcs, was het tijd voor iets nieuws een CM Stryker!
De kandalf heeft perfect gelopen qwa waterkoeling(+-12000 uur) en sinds de build van die kast in 2007 nooit geen leks gehad en ook heb ik niets vervangen aan de waterkoeling, uiteraard wel eens bijvullen.
Verder heb ik wel hardware vervangen in die tijd maar nooit iets hoefen doen aan de koeling.
Kwa case ging het iets minder, de laatste 1.5 jaar heb ik het gedaan zonder usb poorten aan de voorkant en dat was toch wel een beetje irritant.
Al met al is de Kandalf mij goed bevallen.
Eerst nog ff een paar pics van mijn Kandalf:

de doos
s8000572.jpg


running
s8000607.jpg


tt koelblok
s8000599.jpg


tja trieste aanblik..afgeschreven
dsc-0053.jpg



Maar nu de nieuwe build een CM Stryker

Ik wou graag een nieuwe kast en heb gekozen voor de coolermaster stryker, ik heb nog even getwijfeld of ik zou wachten tot de Thermaltake overseer snow edition beschikbaar zou worden, maar toch uiteindelijk gekozen voor de stryker.
Voor de build had ik al besloten om te proberen de waterkoeling van de kandalf over te zetten, gewoon lekker goedkoop en betrouwbaar.
Hier bij highflow wat spullen besteld o.a slangen, koppelingen, flow meter, temperatuur spul, pasta, fans, uv water.
Super snelle service btw, thx highflow!

Ik ben begonnen met de kandalf uit elkaar te halen en man man wat een zooi zat er achter de fans in de deur(waar de rad stond) in 5.5 jaar nooit schoon gemaakt :p
Alles schoon gemaakt en tis weer als nieuw.
De onderdelen die ik van de kandalf weer hergebruik zijn:
de radiator
het cpu koelblok
de P500 pomp ..jajaja ik weet et + 12000 uur gedraaid maar hij loopt nog zo lekker en stil, dus ik gebruik em gewoon.
het orginele reservoir

De radiator van de kandalf is een flinke, 3 x 120 fans kunnen der op en het was een hele uitdaging om die netjes in de kast te krijgen.
Ik moest o.a in de kast zagen voor een groter gat, want de stryker support tot 240mm rads, en de mijne is zon 41 cm totaal.
Maar met nog 1 centimeter te gaan tot aan de frontpanel connector is het gelukt.
Wel moest ik de slangen ook van de voorkant weghalen want andersom erin was niet te doen, dan moesten de slangen veels te krap de bocht om.
De rad hangt aan 6 schroefen lekker vast en via de orginele gaten in de stryker.
De pomp+reservoir kon ik mooi onderin kwijt net naast de psu en met voldoende ruimte.

de foto's:

de doos
dsc-0017.jpg


let the games begin!
dsc-0016.jpg


Passen en meten (nog met de oude fans, heb nu nieuwe uv fans via highflow) o.a om te zien of het geheugen voldoende ruimte krijgt van de fans en of het mb uberhaupt past onder de rad.
het gaat allemaal maar net, want de sabertooth heeft veel hoge armor bij het l/0 panel.
later kwam ik er achter dat ik nog maar net de cpu stekker erop kon krijgen, de eerste fan van het rad zat erg in de weg, maar tis gelukt.
Ook kun je zien dat de slangen niet via de achterkant konden, veel te weinig ruimte aangezien de aansluitingen op de rad in het verlengde ligt van de rad.
dsc-0025.jpg


ik ben vergeten verdere foto's te maken van de build maar hier is het eind resultaat
dsc-0034.jpg

dsc-0036.jpg

dsc-0037.jpg


Hier is goed te zien dat het allemaal mooi gaat met de slangen die van voren komen.
dsc-0039.jpg


Wat een weelde... kabel management..wat een ruimte.. dat had de kandalf niet.
bijna geen kabel in het zicht.
dsc-0043.jpg


Ik zit er nog aan te denken om onderin ook ff een uv lampie te plaatsen, die fans verlichten bovin goed, maar onder de grafische kaart is het maar minimaal. trouwens komt de echte looks niet goed over op de foto, zal wel aant uv licht liggen.
dsc-0042.jpg



De temperaturen (non overclock):

Heel mooi resultaat in idle
dsc-0046.jpg


De bijbehorende fan speeds, de 3 chassis fans zijn de fans op de radiator, op zo'n 30% snelheid.
de assist fans zijn 2 kleine fans op het mb.
dsc-0048.jpg


De linkermeter is water temp, de rechter lucht temp.
dsc-0050.jpg



Specs:

MB: asus sabertooth z77
CPU: i7 3770k
geheugen: Corsair Vengeance DDR3 16GB kit of 4
schijven: 6 st met 1 ssd van OCZ
grafisch: GTX480
voeding: CM 1000w gold
keybord: logitech G15
Mouse: CM storm sentinel


Al met al viel mij deze build reuze mee, der waren wel wat problemen om de spullen van de kandalf over te zetten maar niets wat niet op te lossen was, het past allemaal.
De stryker is lekker stil, een leuke ruime kast.
Nog te doen is een GPU koelblok die ik gewoon aan dezelfde loop hang.

Blue
 
Respect dat jij al vanaf 2007 een Thermaltake setje draaien heb!

Dat is nog nooit voorgekomen denk ik haha!

En hij draaid nog steeds :p
Ik heb mensen wel eens horen klagen over de p500 pomp die standaard met de kandalf mee kwam, maar voor mij ist een goeie.
Ik heb gisteren ff wat zware games gespeeld, en alles blijft lekker koel, cpu zon 34-38 graden met hier en daar wat puntjes op het mb dat dankzij de grafische kaart net over de 40 graden graden komt.
Nu maar es ff zoeken naar een koelblok voor met gtx 480.
 
Ah good old Kandalf. Ik ben er ook ooit mee begonnen.
Maar in tegenstelling tot jou, kon ik de olympische gedachte (citius, altius, fortius) al gauw niet onderdrukken.
Heb je nou die radiator uit de deur gelepeld?

Je nieuwe kast zal wel een stuk lichter zijn dan je oude? :112:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan