• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] Antec P193 Rev. 2.00

Ter verduidelijking even twee foto's geschoten met telefoon:
Hier steek je de controller in en normaal zou je hem dan aan de zijkant vastmaken:
03092010055.jpg


Maaaaar, Antec heeft het 3.5inch in een 5.25inch ding gedaan die aan beide kanten waar je normaal schroeft gesloten is, waardoor je dus op geen enkele manier iets vast kan zetten, lol:
03092010056.jpg


Ik snap er niks van. :p
Wie het weet mag het zeggen.


edit:
Zit trouwens ook even te klooien met die fans, weet niet meer hoe het zit met intake/outtake, lol, moet ze ff aansluiten op voeding, geloof dat als je holle kant ziet, dat het dan intake is.
 
Nou das ook weer opgelost. :p
Even een beetje knutselen me twee railtjes voor harde schijven, ik doe de controller wel intern, aangezien ik hem niet gekocht hebt om de snelheid van de fans te regelen maar omdat ik geen zin heb om alle 3pins naar 4pin molex om te zetten en daardoor dus veel kabels bij me voeding moet pakken, hier sluit ik dan gewoon 4x 3pin fan op aan. :p Kostte maar 9 euro dus vandaar.:D

Men neemt een schaar en dubbelzijdig tape + twee railtjes.

3min later:
03092010061.jpg


03092010062.jpg


03092010063.jpg


03092010065.jpg
 
Heb zojuist alles overgezet van de Fractal naar de Antec. Verliep allemaal niet heel soepel:
- 5.25inch oplossing van Antec P193 zuigt hard icm. Scythe Himuro, dat heeft me zeker 30min gekost. :p Waarom niet gewoon railtjes, Antec?!
- H70 is gemonteerd aan de achterzijde, ik had gehoopt dat het ging passen icm. met de 200mm fan, maar natuurlijk is dit NIET het geval, kast gaat met geen mogelijkheid dicht. Gaat alleen dicht als ik de hele behuizing van de 200mm eraf haal en vervolgens het gat aan de buitenkant afdicht met een 200mm fan filter (zie foto).
- Een Window zoals ik in gedachte had (TJ07 window) zou helemaal perfect zijn geweest, dan zie ik 1) de binnenkant, wat ik wil en 2) gaat de kast dicht omdat ik dan net genoeg speling heb (window zit aan de buitenkant erop, en het gat is groter dan het huidige).

Foto's:
HPIM2286.JPG


HPIM2287.JPG


HPIM2288.JPG


Nieuwe voeten die ik binnenkort beter ga vastzetten :D
HPIM2290.JPG


HPIM2295.JPG


HPIM2298.JPG


Totale chaos in Fractal case: :icon_super:
HPIM2299.JPG


HPIM2300.JPG


HPIM2301.JPG


HPIM2302.JPG


Kabeltjes in onderste gedeelte zijn inmiddels weg hoor, moest even wat fans op werking testen: :icon_biggrin:
HPIM2303.JPG


Dit ging ook niet werken, AAAAAAH:
HPIM2304.JPG


HPIM2305.JPG


Custom window? :D
HPIM2306.JPG


Dan maar zo: :p
HPIM2307.JPG


Zoals je kan zien sluit het paneel nu alsnog niet goed, er moet dus een oplossing voor komen, het liefst natuurlijk een window, alleen als Kenny daar als problemen mee heeft dan weet ik het ook niet meer. :p Ideeën zijn welkom. Kan de H70 natuurlijk naar boven verplaatsen, maar daar heb ik nu geen zin in. :p
 
Laatst bewerkt:
Hee Raoul,

Ik zie dat je alweer druk aan de slag bent geweest met de P193 en ik gelezen had dat je wat problemen met dat 3,5 inch slot had, maar als het goed is zitten er railtjes bij voor dat 3,5 inch slot. Die brede rails zijn voor de 5,25 inch en dan moeten er ook nog die smalle bij zitten die je gewoon aan de zijkant van de fancontroller kan vast schroeven en dan erin klikken.

Wat de fans zelf betreft is het heel gemakkelijk om te zien welke kant aanzuigt en welke blaast namelijk de kant waar de kabeltjes lopen is altijd de kant waar ie blaast, en dus net die bolle kant wat je zelf zei is de aanzuig kant. Dus zeg maar die kant waar het motortje op zit gemonteerd met die spijltjes moet je dus naar binnen richten bij de intakes, en net bij de outtakes naar buiten toe richten.

Van het zij paneel had ik je wel al vantevoren kunnen zeggen dat die H70 nooit zal gaan passen met de zij fan erop, want ook met de H50 kon je geen push/pull monteren. Bij de H70 heb je sowieso al een dubbeldik rad en dan nog eens push/pull dus dat steekt veel te ver de kast in waarmee ik toen dus ook al aan het klooien ben geweest. Enigste wat je kan doen is de H70 op de middenfan zetten aan de middelste cage en dat ie dan de lucht in trekt van de voorste intakefan, want op die manier heb ik de H50 ook een tijd lang gehad.

Ik snap trouwens niet helemaal wat er met het venster mis gegaan is buiten dan die krasjes wat ik zag zitten van het zagen maar ik vond het er anders toch niet verkeerd uit zien. Die zaagrand zou je mooi kunnen afwerken met een rubberen rand erop te lijmen en dan heb je ook meteen dat probleem met die H70 opgelost en dan stukje plexiglas erachter plakken met dubbelzijdige plaktape van Scotch bv.

In elk geval ben ik wel benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat word en natuurlijk veel succes gewenst.

Groetjes van Roel.

P.s.,

Dat je de zijwand niet helemaal dicht krijgt komt omdat de schroefjes waarmee je de H70 vast gezet hebt op de achterkant net tegen die hoek van de zijwand aan komt, en ik dat had opgelost door die haakse hoek opeen de plaatsen van de schroeven ietwat te laten bollen. Of wat je ook kan doen is met de Dremel even op de plaatsen van die schroeven een stukje eruit slijpen en dan zal je zien dat de zijwand weer past.
 
Hee Raoul,

Ik zie dat je alweer druk aan de slag bent geweest met de P193 en ik gelezen had dat je wat problemen met dat 3,5 inch slot had, maar als het goed is zitten er railtjes bij voor dat 3,5 inch slot. Die brede rails zijn voor de 5,25 inch en dan moeten er ook nog die smalle bij zitten die je gewoon aan de zijkant van de fancontroller kan vast schroeven en dan erin klikken.

Wat de fans zelf betreft is het heel gemakkelijk om te zien welke kant aanzuigt en welke blaast namelijk de kant waar de kabeltjes lopen is altijd de kant waar ie blaast, en dus net die bolle kant wat je zelf zei is de aanzuig kant. Dus zeg maar die kant waar het motortje op zit gemonteerd met die spijltjes moet je dus naar binnen richten bij de intakes, en net bij de outtakes naar buiten toe richten.

Van het zij paneel had ik je wel al vantevoren kunnen zeggen dat die H70 nooit zal gaan passen met de zij fan erop, want ook met de H50 kon je geen push/pull monteren. Bij de H70 heb je sowieso al een dubbeldik rad en dan nog eens push/pull dus dat steekt veel te ver de kast in waarmee ik toen dus ook al aan het klooien ben geweest. Enigste wat je kan doen is de H70 op de middenfan zetten aan de middelste cage en dat ie dan de lucht in trekt van de voorste intakefan, want op die manier heb ik de H50 ook een tijd lang gehad.

Ik snap trouwens niet helemaal wat er met het venster mis gegaan is buiten dan die krasjes wat ik zag zitten van het zagen maar ik vond het er anders toch niet verkeerd uit zien. Die zaagrand zou je mooi kunnen afwerken met een rubberen rand erop te lijmen en dan heb je ook meteen dat probleem met die H70 opgelost en dan stukje plexiglas erachter plakken met dubbelzijdige plaktape van Scotch bv.

In elk geval ben ik wel benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat word en natuurlijk veel succes gewenst.

Groetjes van Roel.

P.s.,

Dat je de zijwand niet helemaal dicht krijgt komt omdat de schroefjes waarmee je de H70 vast gezet hebt op de achterkant net tegen die hoek van de zijwand aan komt, en ik dat had opgelost door die haakse hoek opeen de plaatsen van de schroeven ietwat te laten bollen. Of wat je ook kan doen is met de Dremel even op de plaatsen van die schroeven een stukje eruit slijpen en dan zal je zien dat de zijwand weer past.


Hey!

Thanks voor je berichtje, ah die railtjes zijn daar dus voor! :p

Fans was goed gegaan, front alles intake, andere outtake.

Ik had eigenlijk zelf ook wel verwacht dat de H70 niet zou passen, maar ik kom hem voor een leuk prijsje overnemen van een Tweaker, dus maar gedaan.

Zelf wil ik echt graag zo'n window, misschien toch nog maar is overleggen met kenny. :p

Enigste wat je kan doen is de H70 op de middenfan zetten aan de middelste cage en dat ie dan de lucht in trekt van de voorste intakefan, want op die manier heb ik de H50 ook een tijd lang gehad.

Hoe had je hem hier aan vast gezet dan, en de H70 is wel push/pull en breder, maar zou kijken of dat werkt, zou ideaal zijn. :D
 
Hey!
Hoe had je hem hier aan vast gezet dan, en de H70 is wel push/pull en breder, maar zou kijken of dat werkt, zou ideaal zijn. :D

Je hebt als het goed is nog ergens bij de kast 2 van die stangetjes en die kan je vastklikken aan die middencage waarmee je een fan kan vastklemmen. Het was wel een beetje priegelwerk maar ik had dus die fan erop geklemt en daarna het rad weer vastgeschroeft op die fan. Vervolgens kan je dan aan de andere kant weer de pull fan vastschroeven maar nu weet ik alleen niet of je het met de slangen van die H70 haalt omdat die dacht ik iets korter zijn.
 
Je hebt als het goed is nog ergens bij de kast 2 van die stangetjes en die kan je vastklikken aan die middencage waarmee je een fan kan vastklemmen. Het was wel een beetje priegelwerk maar ik had dus die fan erop geklemt en daarna het rad weer vastgeschroeft op die fan. Vervolgens kan je dan aan de andere kant weer de pull fan vastschroeven maar nu weet ik alleen niet of je het met de slangen van die H70 haalt omdat die dacht ik iets korter zijn.

De slangen zijn heel kort, denk niet dat het gaat lukken, kijk maar eens naar deze foto:
http://dl.dropbox.com/u/2237610/BuildLOG/u2/HPIM2301.JPG
 
De slangen zijn heel kort, denk niet dat het gaat lukken, kijk maar eens naar deze foto:
http://dl.dropbox.com/u/2237610/BuildLOG/u2/HPIM2301.JPG

Dat gaat inderdaad echt niet lukken want die slangen zijn idd een stuk korter als bij de H50, maar ik zou als ik jou was gewoon even aan die achterkant van de zij-plaat voorzichtig met een tang uitsparingen maken. Netste is natuurlijk als je met de Dremel 2 uitsparingen maakt op de plaatsen waar die koppen van de schroeven zitten, en dan kan je de kast gewoon dicht doen.

Datzelfde had ik namelijk ook al ontdekt met de H50 toen ik die achter gemonteerd had en dacht ik eerst ook van verrek hoe kan dat nou dat die niet dicht gaat. Enfin ik zag dus ook jou temperaturen met die H70 en heb ik uiteindelijk toch ook maar besloten een H70 aan te schaffen bij Freddy. Alleen zit ik nog te twijfelen of ik de standaard fans gebruik of dat ik 2 Noctua's erop zet vanwege het lawaai van die standaard fans.
 
Dat gaat inderdaad echt niet lukken want die slangen zijn idd een stuk korter als bij de H50, maar ik zou als ik jou was gewoon even aan die achterkant van de zij-plaat voorzichtig met een tang uitsparingen maken. Netste is natuurlijk als je met de Dremel 2 uitsparingen maakt op de plaatsen waar die koppen van de schroeven zitten, en dan kan je de kast gewoon dicht doen.

Datzelfde had ik namelijk ook al ontdekt met de H50 toen ik die achter gemonteerd had en dacht ik eerst ook van verrek hoe kan dat nou dat die niet dicht gaat. Enfin ik zag dus ook jou temperaturen met die H70 en heb ik uiteindelijk toch ook maar besloten een H70 aan te schaffen bij Freddy. Alleen zit ik nog te twijfelen of ik de standaard fans gebruik of dat ik 2 Noctua's erop zet vanwege het lawaai van die standaard fans.

Ik zal van het weekend eens gaan kijken wat ik ga doen. :)
En welke noctua's heb je? Die P12 1300RPM? Die zou ik dan zeer zeker gebruiken ipv de standaard corsair fans, die gebruik ik zelf ook niet.
 
Ik heb 1 1300 rpm nog liggen van Noctua maar die ligt lager qua CFM dan die 1200 rpm Flex of hoe het type ook alweer heet, maar dat komt denk ik omdat die fanblades daarvan anders gevormd zijn. Denk dus dat ik ook toch maar die Noctua's erop ga zetten want ik hoef geen straaljager in mijn pc te hebben, en die Noctua's ben ik zeer tevreden mee. In de hele kast heb ik trouwens alleen nog Noctua casefans zitten met dan een Scythe fancontroller waarmee ik de casefans nu op 800 rpm heb draaien.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Antec Veris Premier Verkocht 7
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
Stephan---pro [IN-ACTIVE] antec veris premier Verkocht 5
S Antec HCP-1000 Platinum HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
WillyMatGlas Antec DF-10 Gallery & Build Logs 3
Stephan---pro Antec P478 B/WGB Gallery & Build Logs 3
S Antec 600 fan control Overige Koeling 3
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
XenoMorpH [IN-ACTIVE] ANTEC twelvehundred Verkocht 0
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
B bas91jansen antec twelve hundred v3 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Antec H2o 620 schroef formaat Waterkoeling 1
B [Watercooling] €1000 socket 1155 , 2xgtx580 antec darkfleet df-85 Advies Waterkoeling Setup 12
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
Stephan---pro Antec Kuhler h20 920 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Corsair Hydro H60 of Antec H2O 620 Gevonden 2
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1
P Antec Performance One P280 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K Antec 620 (andere fan) Overige Koeling 4
S Antec 620 Cases en Modding 4
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - GTX560Ti Backplate Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - Case Window Mod Cases en Modding 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan