• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor toekomst

Brutus

Senior Member
Beste mensen, ik wil over maand of drie á vier een Core i7 systeem aanschaffen

maar wilde wat anders moet me kast wat andere nog niet gedaan hebben volgens mij het is namelijk het volgende

ik wil twee van deze jongens aan de voorkant in me drive bays weg werken 100 ml variant
image.php


en dan deze in een plaatje erboven om de res te vullen zonder open te maken
image.php


en wilde het met deze pomp aansturen wil namelijk alles gaan coolen met 2 singel 12 cm rads en tripple 12cm
image.php


mijn vraag kan dat wel met die 2 res wil namelijk ook 1/2 inch tubes gaan gebruiken maar kan je dan wel uv vloeistof gebruiken op de site van liang staat dat je dan je garantie verliest ben geen hoogwaardige overclocker wil natuurlijk wel wat meer dan stock eruit peuteren maar tot hoever is dat haalbaar met deze tot nu toe geselecteerde spullen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de reservoirs op dezelfde hoogte zijn, kan dat wel.,
Dan kan je ze met elkaar verbinden met een T-stuk (1 boven, 1 beneden).
De UV vloeistof van TFC bijvoorbeeld kan geen kwaad voor de pomp hoor, dit doet zowat iedereen.

Maar je hebt dus in totaal drie radiatoren?
1) 1x 120
2) 1x 120
3) 3x 120

Zo ja, dan kan je wel een leuke overclock halen :)
 
Ja precies dat bedoelde ik eigenlijk ook zodat je zeg je maar soort invoer tube en afvoer tube krijgt.
Alleen kan je wel Feser UV green gebruiken?
Daar heb ik namelijk nu nog 2 flessen van staan en dat spul bevalt me erg goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beste mensen weer een paar vraagjes heb van martinlab het excel bestand gevonden waar je je loop op kwaliteit kan testen en evt flow
ik had het volgende ingevuld

slangen: 3 meter 1/2" (waarschijnlijk teveel ben van het gemiddelde uitgegaan)

koelblokken: D-Tek Fuzion V2 - EK-FC9800 GTX SLI - EK NB-S-Max - EK NB-S-Max - EK Mosfet Asus 3a - EK Mosfet Asus 3a

Rads: XSPC RS120 - XSPC RS120 - XSPC RS360

pomp: Laing D5 Vario, Setting 5

en dan zegt ie dat me flowrate poor en echt dus heel slecht scoort hoe kan dit met zo een krachtige pomp en zulke grote slangen wat voor pomp zou ik dan moeten nemen is heel erg verwarrend dit
 
Dat is niet zo vreemd, want er zijn maar liefst 9 componenten waar die door heen moet pompen.
Dat is erg veel.

Maar "slecht is een relatief begrip".
Want je zal nog steeds wel nette temperaturen halen, ondanks dat de flow lager is dan gemiddeld door de vele blokken.

Als je een hogere flowrate wilt, zal je de loop moeten splitsen naar 2 loops.
Of nog een extra pomp er tussen zetten.

2 Loops kan bijvoorbeeld dit zijn:
Loop 1: Pomp - Rad360 - CPU - NB - Mosfets - Res
Loop 2: Pomp - Rad120 - GPU - SB - Rad120 - Res


Bij twee pompen kan je twee MCP655's in serie zetten of parralel met een Y-stuk.
Of je kan twee MCP355 pompen nemen en in de volgende top zetten:
EK-DDC Dual Turbo Top
image.php
 
maar jij hebt die nieuwe koolance top waar heel goed over gesproken wordt op verschillende fora daarmee zou je zelfs 3/8" tubes kunnen gebruiken maar dat verminderd de pomp zeker in prestaties want 1/2" vind ik eigenlijk best wel heel erg groot heb nu 3/8" en die bevallen me wel qua dikte
 
3/8" is flexibeler.
En heel flow vermindering valt reuze mee, het verschil is erg klein.
Dus als je liever 3/8" wilt, moet je gewoon 3/8" nemen.

Voordeel van zo'n top is dat je elke fitting met G1/4" schroefdraad met de MCP655 kan gebruiken.
Dus je kan dan zelfs 6mm slang gaan gebruiken :D

--- update ---
Het kan trouwens ook met de Top van EK:
EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
 
Je gaat de pomp met de top aan de voorkant richting de kijker plaatsen bedoel je?

De EK top is wel iets groter dan die van Koolance, vanaf de voorkant zal je dan de modkit idd iets minder goed zien.

Als je de pomp met de achterkant of zijkant richting de kijker plaatst, zal het niet veel uitmaken:
image.php
 
wil het met het symbool van bitspower naar de kijker toe plaatsen alleen lees ik dat dan de costum tops niet pas op de bitspower en standaard bevestigings plaats klopt dit freddy vind namelijk die achterkant echt uber mooi en omdat ik zo min mogelijk knikken wil vind ik de koolance top beter

omdat ik de pomp gewoon zoals het plaatje wil monteren zie anders namelijk geen optie in me kast maar kan ook te kort komingen zijn in mijn fantasie wil ze namelijk op de plaats van de bodem 12cm fan in de cosmos s monteren

of heb jij misschien beter iedee zat zelf al te denken om ze naast de mobo te bouwen maar zit dan weer te rotzooien met een res en ben bang dat me kast ook gaat doorbuigen
 
Ooww nu snap ik wat je bedoeld!
Ik had een andere "bovenkant" in mijn hoofd :)

En volgens mij moet het gewoon passen.
Want de modkit heeft een ring dat je op de top moet schroeven.
De custom tops hebben dezelfde schroefdraad als de standaard top.

Als je de pomp op een fan wilt monteren, is de de ideale oplossing:
image.php

(UN)Designs Z-Bracket (Fits 120mm fans)

Voorbeeld:
image.php



En dat dus i.c.m. een andere UNdesigns bracket:

(UN)Designs Absolute Pump Bracket Rev.2 CODE: absoluteR2


(UN)Designs 3G Pump Bracket CODE: 3gbracket


Nog een voorbeeld:
image.php
 
het zou eerder de laatste montage zijn maar dan 2 naast elkaar maar weet niet echt of dat moelijk is ik dat de d5 9 cm breed zijn

dus ze zouden 6 cm uitsteken

en anders me fan onder maar op offeren
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan