Beste,
Ik ben op zoek naar advies voor waterkoeling voor een servertje die wil gaan opbouwen.
Onlangs heb ik de volgende onderdelen gekregen:
- 3 x Aquacomputer HDD 5.25" koelblokken
- Zalman Reserator 1 v2 (zonder toebehoren)
Deze wil ik gaan gebruiken voor het opbouwen van een nieuwe server.
Hiervoor heb ik een Intel i5 2500 CPU op een Intel DZ77 moederbord met 16GB ram gekocht.
De computer case waar ik over zit te denken om te kopen is de Lian Li PC-7FN.
De volgende vragen heb ik over het opbouwen:
-Welke CPU cooler raden jullie aan?
-Welke maat slangen raden jullie aan? 10mm of 13mm?
-Helaas mis ik de fittingen die op de Aquacomputer HDD koelblokken horen. De aansluiting is een 3/8" (9.5mm). Is het een goed idee om daar een 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Schroeffitting - G1/4 op te zetten?
-Helaas mis ik de klik-fittingen op de Zalman ook. Zal ik daar ook de 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Schroeffitting - G1/4 opzetten?
-Welk soort "water" is een aanrader?
Het doel van de server is dat deze met zo min mogelijk ventilators uit te rusten. Op deze machine zal o.a. een webserver draaien, eigen cloud server en voor te downloaden (Torrents) gebruikt worden.
Ik lees graag jullie reacties!
Ik ben op zoek naar advies voor waterkoeling voor een servertje die wil gaan opbouwen.
Onlangs heb ik de volgende onderdelen gekregen:
- 3 x Aquacomputer HDD 5.25" koelblokken
- Zalman Reserator 1 v2 (zonder toebehoren)
Deze wil ik gaan gebruiken voor het opbouwen van een nieuwe server.
Hiervoor heb ik een Intel i5 2500 CPU op een Intel DZ77 moederbord met 16GB ram gekocht.
De computer case waar ik over zit te denken om te kopen is de Lian Li PC-7FN.
De volgende vragen heb ik over het opbouwen:
-Welke CPU cooler raden jullie aan?
-Welke maat slangen raden jullie aan? 10mm of 13mm?
-Helaas mis ik de fittingen die op de Aquacomputer HDD koelblokken horen. De aansluiting is een 3/8" (9.5mm). Is het een goed idee om daar een 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Schroeffitting - G1/4 op te zetten?
-Helaas mis ik de klik-fittingen op de Zalman ook. Zal ik daar ook de 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Schroeffitting - G1/4 opzetten?
-Welk soort "water" is een aanrader?
Het doel van de server is dat deze met zo min mogelijk ventilators uit te rusten. Op deze machine zal o.a. een webserver draaien, eigen cloud server en voor te downloaden (Torrents) gebruikt worden.
Ik lees graag jullie reacties!