• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies en of hulp voor nieuwe WC setup

dsp

Member
zoals de titel al aangeeft wil ik overgaan op een WC systeem

eerst f wat specs van het pc'tje

kast = coolermaster stacker (oude model maar vind em super !)
mobo = gigabyte x58 ud3r
cpu = i7-930 (atm @3.8 met scythe mugen max temp 67C)
mem = 6 gig corsair
hdd = uhm veel :p 6 stuks
audio = asus xonar d2x
gpu= gigabyte gtx 460 (1 gig versie @ 800-1600-1800)
psu = coolermaster 700W

om mee te beginnen wil ik alleen starten om mijn Cpu te koelen
ik wil alles intern hebben en dacht zelf aan een 360 rad op de bodem te plaatsen
bodem van de kast is open voor een gedeelte voor koude lucht aanvoer

ik zoek wel een pomp die ik kan blijven gebruiken om later meer te gaan koelen

heb nog liggen een nieuwe Zalman ZM-WB5 Plus waterblock maar mocht dit niet goed genoeg zijn graag een tip/advies wat wel te gebruiken

heb voor de airflow al een 230mm fan gehaald voor in mijn zijpaneel (zit er al in eigenlijk maar door mijn luchtkoeler niet diep genoeg in te bouwen)
dus wat ik zoek is

1 een radiator
2 pomp
3 reservoir
4 ? beter koelblok
5 slangen
6 aansluitnippels ??

als jullie aub tips hebben over wat aan te schaffen

ik vind doorzichtige cpu blocks en reservoirs wel ïnteressant"staan :p en er mooi uit zien maar wil ook wel performance hebben zeg maar

heb al lopen spitten en zoeken op het forum maar ken niet alle producten zeg maar te weinig ervaring met de huidige waterkoeling systemen (laatste was 6 jaar terug )

was bezig met wat over te nemen van een ander hier op highflow maar dat vlot helaas niet zo erg


alle hulp en advies is welkom en kan ik het misschien nog in huis hebben voor aankomend weekend

alvast bedankt !!!
 
Voor radiator zit je met een 360 op ruim voldoende oppervlak voor de CPU.
Daar heb je dus al ruimte om later nog onderdelen bij te zetten :)
Een erg goede radiator is de XSPC RX360, maar ook andere radiators uit de shop zullen prima zijn.
Een aantal radiatoren die je moet vermijden zijn: XSPC RS360 en Black Ice GT stealth, omdat dit dunne radiatoren zijn en gewoon een stuk minder goed koelen. En de Black Ice GT Xtreme, omdat deze pas goed koelt bij fanspeeds van 2000+ rpm. Een echt herriemonstertje wordt het dan dus.

Als pomp zou een MCP350 al voldoen, ook nog wel als je later wat zaken bij wilt plaatsen.
Ben je van plan om later volledig watercooled te gaan draaien (CPU, (2x) GPU, mobo, mem) is het misschien slim om nu al voor een sterkere pomp te gaan zoals de MCP355.
Dat is voor een CPU loop redelijk overkill, maar zo behoudt je wel de potentie.

Een reservoir heeft werkelijk 0 invloed op de prestaties, je kan dus nemen wat je wilt. Ga gewoon voor de looks.
Let wel even op dat je geen reservoir neemt met ingebouwde pomp, dit zou je makkelijk moeten kunnen zien.

De Zalman ZM-WB5 heeft volgens tests wel een 7/8 graden winst ten opzichte van zijn voorganger de WB4, maar als je voor een blokje met plexiglas erin wilt gaan is er eigenlijk maar één keus: EK Supreme HF
Dit blokje staat aan de top qua prestaties, en past denk ik wel bij wat je zoekt.
 
errug levend forum merk ik alweer :p

alvast bedankt sanders !!

dacht als 1e idd aan die black ice dus ben heel blij dat je dat even vermelde

stilte is wel aangenaam in mijn systeem want het staat in mijn huiskamer op een 52"scherm
 
koeling zal zich bij mij beperken tot maximaal de cpu en gpu

mijn gpu maakt totaal geen lawaai in idle en ik gebruik afterburner voor fan control

maar mijzelf kennende zal ik waarschijnlijk niet meer kunnen stoppen met bouwen als ik eenmaal begonnen ben

memory koelen zie ik eerlijk gezegt geen nut in zou alleen voor de looks zijn

voorlopig word het de cpu (misschien gpu) eyecandy en performance en niet te duur..:p (andere hobby's zoals big scale auto's vrouw en kids kosten ook genoeg hahaha)
 
Slangen en fittingen is een persoonlijke smaak :)

Je hebt schroeffittingen en normale 'nipple' fittingen :D
Welke van deze twee je kiest moet je zelf weten, dat is dus persoonlijk.

Daarnaast heb je slangmaten van 3/8 of de dikkere versie: 1/2
Het maakt niet veel uit welke je kiest, qua prestaties. Kies dus was je zelf mooi vind.
Als je hier wat buildlogs doorspit zie je al snel het verschil in dikte en looks.

Let er dan alleen nog op, dat wanneer je een 3/8 slang maat gebruikt, je ook 3/8 fittingen moet nemen!
De Highflow shop heeft hier menuutjes voor, selecteer je gewoon "3/8 fittingen" en dan is dat in ieder geval al passend :)

Ik raad je aan om 2 of nog liever 3 meter slang te bestellen, dat is in principe veels te veel voor een CPU loop, maar dan heb je altijd wat extra liggen, en een beetje marge voor als je je ergens verknipt of verkeerd meet.
 
@ sander ..... aangezien jij nog wakker bent :p

dat setje wat ik poste is dat wat omdat ik nu wel een stuk hoger ga uitkomen dan die complete setprijs vraag ik mij af of dat niet beter zou zijn ?
of zijn de prestaties daarvan niet gelijkwaardig te noemen ?

schroeffittingen zien er wel mooi uit neem aan dat ik wat rechte en haakse nodig heb.. ?

want ik zie dat er bij geen enkel product fittingen bijgeleverd worden ?

%$%^ wat een vragen ik weet et sorry !! :D
 
Dat setje is sowieso maar een 240 rad, en volgens mij ook nog een slim versie :hmm maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dat een dergelijk setje zeker het werk zal doen, maar het is een feit dat de eerder genoemde set het beter doet.

Je zou ook naar de Highflow Heavy set kunnen kijken, waarbij je waarschijnlijk iets meer grip op de prijs hebt
 
volgens de grafiek scheelt het idd nauwelijks iets maar in de euro des te meer :D

meer suggesties zijn welkom mensen graag zelfs

crap 00.13 hier gaat f slapen lees morgen verder hoop dat jullie nog wat kunnen adviseren

misschien nog een alternatief voor het koelblok om de prijs te drukken ?
----------------------------------------------------------------
keuze tot nu toe \/

Laing DDC-1 MCP350 12V
Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK
EK-Supreme HF Nickel CPU Block (zou een koperen niet beter werken voor warmte afvoer ?)
Swiftech MCR320 360 Radiator
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLUE

zou iemand kunnen aangeven welke en hoeveel fittingen ik nodig heb

gn8 all....
 
Laatst bewerkt:
EK-Supreme HF Nickel CPU Block (zou een koperen niet beter werken voor warmte afvoer ?)

Is een perfect blok, De uitvoering maakt in weze niks uit, ookal was hij pimpelpaars met een goud randje.

Je kan ook een gewone supreme nemen of zelf een LT. Die voldoen allemaal eigenlijk wel, vaker is het gewoon budget gebonden.

En je heb 6 fittingen nodig van 3/8e.(omdat je pomp al 2 pilaren heeft.

Moet je zelf aleen kiezen wat voor Type jij wil, pilaar of schroeffittinge, Ook hierbij telt weer Kijk naar je budget en kies daar je fittingen op uit, fittingen van de juiste afmeting hebben GEEN invloed op koelprastaties :)

Schoeffittingen (knelt je slang vast) http://www.highflow.nl/aansluitinge...0mm-3-8-schroeffitting-g1-4-black-nickel.html

Pilaarfittingen (zelf slang vastmaken met een daarvoor bestemde slangenklem of een TIE-WRAP) http://www.highflow.nl/aansluitinge...m-od-/10mm-3-8-ek-high-flow-fitting-g3-8.html

Slangen klemmen sectie voor de 3/8e slang; http://www.highflow.nl/aansluitingen/slang-klemmen/3-8-slang-13mm-od-/

Ik zouw persoonlijk gewoon tie-wraps nemen ;)
 
Klopt, maar je moet het ook met me eens zijn dat de Black Ice GT Stealth en de XSPC toch een stuk minder koelen.

De GT Stealth is in mijn ogen een stuk vuilnis (hopelijk beledig ik niet iemands loop hiermee). Niet eens omdat hij zo slecht koelt, maar omdat HWLabs blijkbaar niet de moeite heeft genomen uit te leggen hoe erg slecht hij is. Hierdoor zie ik hier en daar dagelijks mensen langs komen die deze radiator in hun loop willen zetten.
Ik zit nu nog even de review te zoeken waarin het allemaal uitgelegd word, maar de GTS heeft een zeer hoge fpi (25-30 fpi volgens mij). Als je dan bedenkt dat de GT Extreme 20 fpi heeft, snap je wel dat deze radiator eigenlijk alleen goed presteert bij 2500RPM+. Daarbij komt ook nog dat het qua flow restrictie een van de meest restrictieve radiatoren is die er zijn. Ik snap dus ook niet dat deze nog steeds aan mensen aangeraden wordt ;).

Daarbij heb ik al de stelling 'dikte zeg wat over de prestaties' ontkracht door met de MCR als tegenvoorbeeld te komen. Het feit dat de XSPC RS en de GTS slecht presteren zegt weinig, omdat er namelijk in ieder geval dus 1 radiator is die dun is, maar ook goed presteert :).
 
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G1/4
CODE: 996022

heb 6 van deze fittingen uitgezocht dit past op alles wat ik aan gaat schaffen met betrekking tot het schroefdraad en de slang?

twijfel nog even over het koelblok aangezien ik dat zalman blok heb liggen nieuw in doos :S

kwam dit nog tegen op de site mbt de pomp
http://highflow.nl/sale/laing-ddc-1-mcp350--top-actie.html

welke moet ik hebben zoals die op de afbeelding staat (top ?) en de prijs die er staat is dan zoals afgebeeld compleet ?
en...zucht... moet ik hier dan ook 2 fittingen voor kopen ?

sta op punt van bestellen :D wie helpt nog even ...

Mvg.
 
Laatst bewerkt:
Alu + koper schijnt wel te kunnen, maar dan moet je zeker maatregelen nemen heb ik begrepen.
Maar waarom het gevaar (van verstopping) opzoeken ?

Die actie is zo als het er staat maar je zal inderdaad wel 2 extra fittingen mee moeten bestellen.
Als je wil weten welke top te kiezen kun je beter het antwoord van een ander afwachten ...
 
wat ik in het begin van het topic al aangaf vind het wel leuk/mooi als je de vloeistof kan zien
volgens mij die acrylic top moet wel kunnen

als ik daar zekerheid op heb kan ik (afgezien van de twijfel welk cpu koelblok) gaan bestellen

en dan kan het grote gevecht voor de inbouw gaan beginnen :D

(opeens vind je je kast toch te klein worden .....:=)

WC neemt meer ruimte in dan je lief is hahaha

(edit) heeft iemand hier ooit het koelblok gezien voor een gtx460 van gigabyte de 1 gig versie met de dubbele fans ?

BESTELD WISH ME LUCK :p
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
S Mn eerste wc setup advies/hulp Waterkoeling 4
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan