• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies/hulp met creëren loop

Pascalx

New member
crossdesk.jpg

Ik ga binnenkort m'n Crossdesk (eindelijk) inrichten en ben van plan m'n huidige systeem (E-ATX) van links naar rechts te doen in het bureau. Op die manier kan ik de Aquaero 5 via dat systeem van stroom voorzien, omdat de Aquaero anders niet te gebruiken is door de te overbruggen lengte.
Nu heb ik alle componenten op de (dual) pomp na in de afbeelding gezet, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit het beste aan elkaar kan linken. Wellicht dat jullie nog ideetjes hebben en die uit willen painten :p?
Ben van plan gebruik te maken van acryl/hard tubing voor strakke lijnen, heb de tools hiervoor al in huis.

Mocht ik iets vergeten zijn... let me know :)

Pascalx

New member
Haha zeker waar is heel lang geleden. Heb toen tijdje weinig geld gehad en besloten op lucht te draaien. Nu wordt het tijd dat bureau eens recht te doen. Ik ga straks als ik thuis ben even verder kijken haha.

Waar zou ik m'n Dual pump het beste plaatsen denk jij?

En een gokje aan hoeveelheid koelvloeistof :p? 3-4l?

Added after 28 minutes:

Als ik goed geteld heb, heb ik in totaal dus 32 fittingen nodig, 15 onderdelen in de tekening + Dual pump top = 16*2
Evenals 10 fill ports en ik moet nog even kijken hoe ik het makkelijkst een aftappunt/fillpoint kan maken - iemand een tip?

Ga denk ik voor zwarte ek hdc fittingen, en eventueel bij de reservoirs voor 90 graden fittingen van een ander merk.
Koelvloeistof wordt dan Mayhems-pastel ice white en zal wel zien als het bijna aangesloten is hoe ik de aquaero ga reguleren. Heb ik hiervoor nog poweradjusts 3 van aquaero voor nodig of waar dienen die voor? Werd niet echt wijs uit de description.

Is het wellicht nog handig om afsluitpunten te maken in de loop bij bijvoorbeeld de Gpu aangezien deze misschien nog wel eens vervangen wordt?
Of gewoon één algemeen aftappunt en dan altijd volledig leeghalen?

Zijn twee https://www.highflow.nl/pompen/laing-swiftech/pompen/alphacool-d5-vpp655-single-edition-no-top.html icm een https://www.highflow.nl/pompen/lain...cp655-dual-top-bp-2d5topp-bk-pom-version.html voldoende power?

Laatst bewerkt:
Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
S Mn eerste wc setup advies/hulp Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
P advies clear red coolant non-uv Waterkoeling 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
Alan8K Advies HARDTUBE Bitspower Enhance 16mm Waterkoeling 2
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
M Advies i.v.m. 90º koppeling en flowmetertje in loop. Waterkoeling 5
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
Y Advies over te bestellingen slangen en koppelingen Advies Waterkoeling Setup 16
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
R onderdelen advies Advies Waterkoeling Setup 4
Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan