zoals de titel al aangeeft wil ik overgaan op een WC systeem
eerst f wat specs van het pc'tje
kast = coolermaster stacker (oude model maar vind em super !)
mobo = gigabyte x58 ud3r
cpu = i7-930 (atm @3.8 met scythe mugen max temp 67C)
mem = 6 gig corsair
hdd = uhm veel 6 stuks
audio = asus xonar d2x
gpu= gigabyte gtx 460 (1 gig versie @ 800-1600-1800)
psu = coolermaster 700W
om mee te beginnen wil ik alleen starten om mijn Cpu te koelen
ik wil alles intern hebben en dacht zelf aan een 360 rad op de bodem te plaatsen
bodem van de kast is open voor een gedeelte voor koude lucht aanvoer
ik zoek wel een pomp die ik kan blijven gebruiken om later meer te gaan koelen
heb nog liggen een nieuwe Zalman ZM-WB5 Plus waterblock maar mocht dit niet goed genoeg zijn graag een tip/advies wat wel te gebruiken
heb voor de airflow al een 230mm fan gehaald voor in mijn zijpaneel (zit er al in eigenlijk maar door mijn luchtkoeler niet diep genoeg in te bouwen)
dus wat ik zoek is
1 een radiator
2 pomp
3 reservoir
4 ? beter koelblok
5 slangen
6 aansluitnippels ??
als jullie aub tips hebben over wat aan te schaffen
ik vind doorzichtige cpu blocks en reservoirs wel ïnteressant"staan en er mooi uit zien maar wil ook wel performance hebben zeg maar
heb al lopen spitten en zoeken op het forum maar ken niet alle producten zeg maar te weinig ervaring met de huidige waterkoeling systemen (laatste was 6 jaar terug )
was bezig met wat over te nemen van een ander hier op highflow maar dat vlot helaas niet zo erg
alle hulp en advies is welkom en kan ik het misschien nog in huis hebben voor aankomend weekend
alvast bedankt !!!
eerst f wat specs van het pc'tje
kast = coolermaster stacker (oude model maar vind em super !)
mobo = gigabyte x58 ud3r
cpu = i7-930 (atm @3.8 met scythe mugen max temp 67C)
mem = 6 gig corsair
hdd = uhm veel 6 stuks
audio = asus xonar d2x
gpu= gigabyte gtx 460 (1 gig versie @ 800-1600-1800)
psu = coolermaster 700W
om mee te beginnen wil ik alleen starten om mijn Cpu te koelen
ik wil alles intern hebben en dacht zelf aan een 360 rad op de bodem te plaatsen
bodem van de kast is open voor een gedeelte voor koude lucht aanvoer
ik zoek wel een pomp die ik kan blijven gebruiken om later meer te gaan koelen
heb nog liggen een nieuwe Zalman ZM-WB5 Plus waterblock maar mocht dit niet goed genoeg zijn graag een tip/advies wat wel te gebruiken
heb voor de airflow al een 230mm fan gehaald voor in mijn zijpaneel (zit er al in eigenlijk maar door mijn luchtkoeler niet diep genoeg in te bouwen)
dus wat ik zoek is
1 een radiator
2 pomp
3 reservoir
4 ? beter koelblok
5 slangen
6 aansluitnippels ??
als jullie aub tips hebben over wat aan te schaffen
ik vind doorzichtige cpu blocks en reservoirs wel ïnteressant"staan en er mooi uit zien maar wil ook wel performance hebben zeg maar
heb al lopen spitten en zoeken op het forum maar ken niet alle producten zeg maar te weinig ervaring met de huidige waterkoeling systemen (laatste was 6 jaar terug )
was bezig met wat over te nemen van een ander hier op highflow maar dat vlot helaas niet zo erg
alle hulp en advies is welkom en kan ik het misschien nog in huis hebben voor aankomend weekend
alvast bedankt !!!