Hey allemaal,
Sinds een 1,5 jaar heb ik mijn Corsair 600T en pruts ik constant met nieuwe dingen toe te voegen. Ik zit al een tijdje te kijken naar watercooling en ik zou graag de eerste stap zetten. Nu wou ik hierbij wel wat hulp.
Ik zal misschien eerst wat verklaren wat de bedoeling is. Ik zou de komende maanden stap voor stap de benodigde onderdelen aankopen om zo de kost te spreiden. Ondertussen kan ik mij nog meer verdiepen en lezen zodat ik zeker niets fout doe.
- Wat is jouw budget?
Aangezien ik in stapjes werk niet echt een budget, maar zou toch niet over de 600 Euro willen
- Wat is jouw hardware?
Current:
Corsair AX750w
MSI Z77-GD65
Intel 3570k
Corsair h100i
2x Sapphire HD7870
Samsung 128gb SSD
2x HDD's
16GB Corsair Vengeance low profile ram (white)
- Welke behuizing heb je?
Corsair 600T
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Starten met de cpu en later de gpu
Ik ben van plan om volgend jaar over te schakelen naar 1 gpu, bv indien nu een GTX780.
- Waarom wil je gaan waterkoelen?
Optisch (volledig acrylen paneel), voor de fun. Momenteel overclock ik nog niet maar ga dit zeker doen.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
In de case, niet in een 5,25 bay want daar zitten mijn HDD's + fancontroller.
Dit wil dus zeggen dat alle removable hdd trays verwijderd zijn uit mijn 600T
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Nog even meegeven dat ik van plan ben om bij de volgende generatie intel (volgend jaar) mijn mobo en cpu ga vervangen. Waarschijnlijk een Asus sabertooth en een i7 processor.
De gpu's worden ook vervangen dan door 1 sterkere gpu.
Liefst zou ik zo weinig mogelijk aan de case zelf willen veranderen aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb en niet echt te nodige tools.
Ik had al even wat opgezocht wat ik zou nemen.
1. Kies jouw Radiator:
XSPC RS240 met fan aan de buitenkant want de 600t heeft niet veel plaats ivm mobo/ram
Phobya Xtreme 200 V2 in push/pull
2. Kies jouw Fans:
120mm => Corsair SP120's
200mm => Bitfenix Spectre Pro
3a. Kies jouw CPU block
EK-Supremacy Clean CSQ
4. Kies jouw Reservoir
Bitspower Water Tank Z, grote weet ik niet echt
5a. Kies jouw Pomp
Laing D5-MCP655
5b. Kies jouw Pomp Top
Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 Acrylic
6. Kies jouw Koelvloeistof
Mayhems Pastel - Ice White
7. Kies jouw Slang/Tube
Primochill, maat weet ik nog niet 3/8 wrs
Weet ook nog niet of ik acryl zou nemen ivm bending
8. Kies jouw Fittingen
Bitfenix in ieder geval
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Dat zien we wel nog
Graag had ik nog wat meer info gehad omtrent verschillende radiators. Ook de diameter van de slangen. Maakt het reservoir veel uit en hoe kies je hoe groot deze moet zijn?
De kleuren zullen voornamelijk zwart met wit zijn met een hint van blauw (mijn kabels zijn momenteel zo gesleeved).
Hopelijk heb ik alles vermeld, indien niet vraag maar
Sinds een 1,5 jaar heb ik mijn Corsair 600T en pruts ik constant met nieuwe dingen toe te voegen. Ik zit al een tijdje te kijken naar watercooling en ik zou graag de eerste stap zetten. Nu wou ik hierbij wel wat hulp.
Ik zal misschien eerst wat verklaren wat de bedoeling is. Ik zou de komende maanden stap voor stap de benodigde onderdelen aankopen om zo de kost te spreiden. Ondertussen kan ik mij nog meer verdiepen en lezen zodat ik zeker niets fout doe.
- Wat is jouw budget?
Aangezien ik in stapjes werk niet echt een budget, maar zou toch niet over de 600 Euro willen
- Wat is jouw hardware?
Current:
Corsair AX750w
MSI Z77-GD65
Intel 3570k
Corsair h100i
2x Sapphire HD7870
Samsung 128gb SSD
2x HDD's
16GB Corsair Vengeance low profile ram (white)
- Welke behuizing heb je?
Corsair 600T
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Starten met de cpu en later de gpu
Ik ben van plan om volgend jaar over te schakelen naar 1 gpu, bv indien nu een GTX780.
- Waarom wil je gaan waterkoelen?
Optisch (volledig acrylen paneel), voor de fun. Momenteel overclock ik nog niet maar ga dit zeker doen.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
In de case, niet in een 5,25 bay want daar zitten mijn HDD's + fancontroller.
Dit wil dus zeggen dat alle removable hdd trays verwijderd zijn uit mijn 600T
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Nog even meegeven dat ik van plan ben om bij de volgende generatie intel (volgend jaar) mijn mobo en cpu ga vervangen. Waarschijnlijk een Asus sabertooth en een i7 processor.
De gpu's worden ook vervangen dan door 1 sterkere gpu.
Liefst zou ik zo weinig mogelijk aan de case zelf willen veranderen aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb en niet echt te nodige tools.
Ik had al even wat opgezocht wat ik zou nemen.
1. Kies jouw Radiator:
XSPC RS240 met fan aan de buitenkant want de 600t heeft niet veel plaats ivm mobo/ram
Phobya Xtreme 200 V2 in push/pull
2. Kies jouw Fans:
120mm => Corsair SP120's
200mm => Bitfenix Spectre Pro
3a. Kies jouw CPU block
EK-Supremacy Clean CSQ
4. Kies jouw Reservoir
Bitspower Water Tank Z, grote weet ik niet echt
5a. Kies jouw Pomp
Laing D5-MCP655
5b. Kies jouw Pomp Top
Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 Acrylic
6. Kies jouw Koelvloeistof
Mayhems Pastel - Ice White
7. Kies jouw Slang/Tube
Primochill, maat weet ik nog niet 3/8 wrs
Weet ook nog niet of ik acryl zou nemen ivm bending
8. Kies jouw Fittingen
Bitfenix in ieder geval
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Dat zien we wel nog
Graag had ik nog wat meer info gehad omtrent verschillende radiators. Ook de diameter van de slangen. Maakt het reservoir veel uit en hoe kies je hoe groot deze moet zijn?
De kleuren zullen voornamelijk zwart met wit zijn met een hint van blauw (mijn kabels zijn momenteel zo gesleeved).
Hopelijk heb ik alles vermeld, indien niet vraag maar