• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies eerste WC setup

rberbers

New member
Al vaker heb ik mijn eigen PC's in elkaar geknutseld, maar nooit eerder heb ik een watergekoeld systeem gemaakt. Dat wil ik nu gaan proberen bij mijn nieuw te bestellen gaming rig, maar ik denk dat ik nog wel wat advies kan gebruiken. Vandaar deze post, mocht er iets onlogisch zijn of beter kunnen dan hoor ik dat graag!

Mijn setup is als volgt, de hardware:
CPU: Intel Core i7 930
MEM: OCZ Platinum OCZ3P1600C6LV6GK
MB: Asus P6X58D-E
GFX SLI: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 1GD5/OC
HDD1: Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB
HDD2: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
DVD: Samsung SH-S223L
Case: Cooler Master CM-690 II Advanced Black
Power: Seasonic X-750
TFT: Iiyama ProLite E2407HDS-1
Keyboard: Logitech G110
Mouse: Razer Mamba

En dan nu het WC en mod gedeelte:
Window: Cooler Master CM690 II Transparent Side Window RA-692-KWN1
Pomp + resevoir: XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay
RAD1: Black Ice GT Stealth 240 black - XFlow
RAD2: Black Ice GT Xtreme Lite 240
FANS 4x: Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear+Blue LED 1350RPM
CPU: EK-Supreme HF - Acetal + Nickel
GPU: EK-FC460 GTX - Acetal + Nickel
Tube: Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
Liquid: PrimoChill Pure Performance Coolant (32 oz.) - Black/UV Blue
Fitting: 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting - G1/4 Black
Light: Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 30cm
Light: LED 5mm Ultra Helder UV (voor in XSPC X20)

Enkele vragen:
1. Heb ik aan 750 Watt voldoende met deze CPU + SLI + WC setup?
2. Is de XSPC pomp sterk genoeg om dit systeem te koelen? Hoe groot is het voordeel als ik een tweede loop creëer?
3. Er bestaan kant en klare SLI tussenstukjes, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit makkelijker of juist lastiger tijdens de installatie (tov 2 fittingen met een stukje slang er tussen).
4. Zonder SLI tussenstuk tel ik 10 fittingen. Klopt toch? Of mis ik nog iets?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Freddy

Administrator
Forumleiding
Je hebt al goed voorbereid zie ik, goed werk! :)
Vette setup!

Wat betreft jouw vragen, de voeding is sterk genoeg.
De pomp is ook voldoende voor jouw setup.

Je zal waarschijnlijk wel iets betere prestaties behalen met een sterkere pomp, omdat de pomp door redelijk veel componenten moet pompen.
Je kan bijvoorbeeld de MCP355 + XSPC DDCBAYONE nemen.

Kant en klare SLI fittingen zie hier:
SLI / Crossfire
Bijvoorbeeld met deze zit je zeker goed:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

10 fittingen is correct (exclusief de SLI fitting).

Verder kan je nog een aftappunt overwegen, dat is ook belangrijk als je later iets wilt aanpassen.
Zie voor inspiratie hier:
http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/


En de volgende benodigdheden zijn aan te raden:
Trechter
Spuitfles - 1000ML
Slangknipper (10-40MM)
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-3 Koelpasta (4g)

Je hebt overigens 3 meter slang nodig en 2 flessen vloeistof.


Controleer ook of het videokaart blok past op jouw videokaart, kan je hier checken:
CoolingConfigurator.com
 

rberbers

New member
Bedankt voor de info!

Ik had al gecontroleerd of de GPU koeler paste via die website. Eerder had ik een Gigabyte kaartje uitgezocht, maar die bleek een afwijkende PCB te hebben, dus uitgeweken naar de iets duurdere MSI.

Dat SLI tussenstukje ziet er prima uit. Heb het al toegevoegd aan mijn winkelwagen :D
Ben nog even aan het kijken hoe ik op een mooie manier een aftap punt in kan bouwen...

Nog een nieuwe vraag die ik heb:
Koper en aluminium moet je niet samen in de loop stoppen, want dat veroorzaakt corrosie. Nu staat niet bij ieder product van welk materiaal het gemaakt is. Van welk materiaal zijn de radiatoren, de fittingen en bijvoorbeeld de pomp in de XSPC X20 gemaakt? Zijn er naast koper en aluminium nog andere "minder goede" combinaties?

EDIT:
Iets beter leeswerk wijst uit dat de fittingen (brass) en de radiatoren koper bevatten. Ik kan me voorstellen dat de pomp aluminium onderdelen bevat (heb niet kunnen vinden of dat zo is), kan dit een probleem geven?
 

rberbers

New member
Heb wat meer onderzoek gedaan naar het maken van een aftap punt.

Ik zat er aan te denken een T stuk direct op de uitgang van de processor koeler te plaatsen, vanaf dit punt dan een aftakking te maken naar een van de twee "waterkoeling" gaten die bovenin de CM 690 Advanced II zitten. Dit punt zit dan als hoogste in de loop, wat voor een aftap punt natuurlijk niet slim is. Maar ik dacht dat ik op deze manier dit punt eventueel kan gebruiken voor ontluchting. Plus als ik de kast op zijn kont zet is dit punt wel het laagste punt van de loop. Het mooie is ook dat als de kast op zijn kont staat het reservoir helemaal leeg kan lopen aangezien de openingen dan naar onderen staan.

Ik heb alleen even twijfels of het geen heiligschennis is om een t stuk direct op de processor koeler te plaatsen. Kan me voorstellen dat dit niet slim is. Maar goed, mocht het gebruikelijk zijn en geen kwaad kunnen dan lijkt me dat een mooiere oplossing dan het T stuk "los" in de kast te hangen.

Wat is jullie advies?
 

coolfris

Moderator
Forumleiding
Om te kunnen aftappen moeten er twee punten in de loop open staan. Dat is dus het aftappunt en de 2e opening is in de meeste gevallen het reservoir. Het beste voor het leeglopen van de set is wanneer dat 2e open punt het hoogst gelegen is.
Misschien kan je ergens een derde opening creëren bv op het hoogste punt als de kast op z'n kop staat. Als het grakablok dan het hoogste punt is, zou je die stopfitting van dit blok kunnen opendraaien voor een derde opening. Dan loopt de set via het reservoir en/of via die T-fitting bij de CPU leeg.

Een T-fitting op je CPU blok is geen probleem. Tijdens het vullen en ontluchten zal het idd wel handig zijn om er een extra opening tussen te hebben.
Een T-stukje ergens anders in de kast lijkt mij overigens mooier staan, maar dat is mijn smaak.
Via de onderkant van het graka blok zou je ook een aptappunt kunnen zetten of er eentje vanaf daar laten lopen. Dan hoef je geen T-stuk te gebruiken.
Je zou er bv een QDC male in kunnen draaien en als je dat niet mooi vind het aftappunt verlengen met een slang en uit het zicht brengen.
Of komt je radiator op d bodem van de kast te staan? In dat geval is de bovenstaande optie niet het beste aftappunt meer.


Maar ik weet niet precies hoe je de onderdelen plaatsten gaat (Reservoir en rad) Dus ik noem eigenlijk maar wat opties. :D Ging me vooral om je even te wijzen op die voorwaarde van twee openingen in de loop om te kunnen aftappen.
 

rberbers

New member
Hey coolfris, bedankt voor je opmerkingen!

Als tweede opening gebruik ik idd het reservoir. In mijn geval zit die in de drivebay. De opening zit vooraan, dus als ik de kast op zijn gat zet zit die opening op het hoogste punt van het geheel. Lijkt mij dus een ideale manier. Kast kantelen en de twee punten zijn het laagste en hoogste punt in de loop.

Mijn rads komen aan de onderkant en aan de bovenkant. Beetje dit idee:
img1927a.jpg

De enige plek waar ik een aftap punt kan maken is dus eigenlijk de achterkant. Of ik moet het aan de bovenkant stoppen, maar dan moet ik door een stuk kast heen boren waar ik eventueel een sata schijf kan koppelen. Die optie wil ik open houden, dus de bovenkant valt ook al af.

Wat ik mij trouwens ook afvraag, in hoeverre vernaggel je je flow door een T stuk? Zo'n stuk verhoogd namelijk de weerstand in de loop, maar ik ben geen natuurkundige, dus weet niet of dit verwaarloosbaar is of dat dit misschien toch iets is om rekening mee te houden.

Zo'n QDC oplossing is op zich wel mooi. Maar als je een male en female moet kopen ben je al gauw 20 euro verder. Het jammere vind ik ook dat je zo'n stuk niet direct ergens in kan schroeven. Je zal er een stuk slang tussen moeten doen om het te bevestigen... of mis ik nu iets?
 

coolfris

Moderator
Forumleiding
Er zijn ook QDC's met een G1/4 schroefdraad eraan. (klik) Als je een aansluiting van het onderste GPU blok overhoudt, dan zou je die direct in dat blok kunnen schroeven.
Maar ik denk dat je beter eerst een slang route kan gaan plannen en dan pas kijken waar het aftappunt het beste kan komen. Het kan of via het CPU blok, of via het GPU blok. Beiden liggen denk ik ongeveer op het laagste punt met de kast op zijn gat. (Ik had je eerdere post trouwens verkeerd gelezen. Je schreef "de kast op z'n kont zetten" en ik las "de kast op z'n kop zetten".
9ql3xl.jpg
. Vandaar dat het me nog niet helemaal duidelijk was. )


Over de invloed van een T stukje op de flow hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal niet veel meer zijn dan een normale fitting. Het water gaat er gewoon rechtdoor doorheen.



Mocht je van plan zijn die slangroute van die foto te gaan imiteren, dan is dat met je SLI opstelling zelfs ook mogenlijk wanneer je de kaarten parallel aansluit:
2zgi838.jpg


Hier iets meer info en linken naar nog meer info over dat parallel aansluiten van de graka's.
Misschien dat dit je iets meer mogelijkheden geeft met het bedenken van een mooie slangenroute met een goed aftappunt. Het idee van de kast een slag draaien vind ik in ieder geval al een heel goed idee van je. :023: Die zal ik zeker onthouden. :)
 

rberbers

New member
Ik denk trouwens dat ik niet de ruimte heb om zo'n QDC stukje aan de onderkant van de onderste graka te hangen. Dan zit ie al te dichtbij de voeding om er nog iets mee te kunnen doen.

Qua slangroutering ben ik er al redelijk uit (op het aftap punt na dan). Die gaat namelijk van de pomp/res -> CPU -> linkerkant van kleine X flow rad boven, rechts er weer uit -> GPU boven -> GPU onder -> grote rad beneden -> pomp/res

Nieuw aftappunt idee:
Ik schroef een T stuk in de linkerkant van de rad boven. De derde uitgang kan dan op dat punt meteen naar buiten via de waterkoeling gaten in de kast.

Over het parallel schakelen van de graka's... blijkbaar is het gevoel wat ik heb onterecht, maar het voelt bij mij als iets wat minder efficiënt is dan in serie schakelen. Puur vanwege de flow die je ermee beïnvloed. Ik moet wel zeggen dat twee (ipv 1) van die SLI verbindingsstukken er wel ontzettend vet uitziet. Zag ook dat er speciale SLI blokken voor zijn, weet alleen niet of die ook op het EK blokje passen die ik had uitgezocht.

Iets anders wat ik me inmiddels alweer aan het afvragen was (ik blijf bezig :p):
Ik had voor de gein even gekeken wat het verschil in prijs is als ik alle EK onderdelen (CPU, 2x GPU, fittingen) vervang door Koolance producten. Dat kost me ongeveer 90 euro meer. Maar leveren die extra euro's meer op dan bragging rights en een (naar mijn mening) zeer kleine esthetische meerwaarde?
 

coolfris

Moderator
Forumleiding
Een aftappunt bij het bovenste rad is denk ik ook de beste optie. Dat punt ligt nog lager dan de CPU en GPU en als het een beetje past, valt het ook nog het minste op.

Hoop wel dat er genoeg ruimte is om een T-fitting daar te steken.

Een Bp rotary Q zou daar denk ik nog de meest geschikte fitting zijn wat zijn formaat betreft. Grootste voordeel van deze fitting voor dit doeleinde op die plaats, is dat i draaibaar is. Met een normale T-fitting of ander T koppelstuk moet je nog maar afwachten waar het uiteinde van de T terecht komt als de fitting vastgedraaid is.
Voor die Q heb je dan nog wel een stopfitting nodig om het derde gat de dichten. Alhoewel je daar later of nu eventueel ook bv een tempsensor in zou kunnen steken.

hieronder nog een plaatje van een T-fitting, een DD Delrin Tee en die Bp Q fitting:

2pt199u.jpg



(In die DD Tee Zit nog een G1/4 naar G1/4 koppelstukje. )


Die rotary Q is 34mm lang (zonder schroefdraad, dus ingedraaid.) Het hart van die opening komt dan ongeveer op 20mm.


Die EK FC Bridge voor SLI aansluiting van je GPU blokken past ook op jouw koelblokken.
Hier bij EK kan je even kijken wat je nodig hebt en dat kan je dan hier als productsuggestie aan Freddy@HighFlow voorstellen, want volgens mij staan die nog niet in de shop.

rberbers zei:
Over het parallel schakelen van de graka's... blijkbaar is het gevoel wat ik heb onterecht, maar het voelt bij mij als iets wat minder efficiënt is dan in serie schakelen. Puur vanwege de flow die je ermee beïnvloed.

Dat vind ik één van de "leukste" dingen van waterkoeling, dat veel aannames door goed testen weerlegd kunnen worden.

Wat dat betreft misschien wel leuk om eens door te lezen:

Watercooling Myths Exposed

Common Cooling Misconceptions

Al wat oudere artikelen, maar nog steeds vrij aktueel wat betreft veel "instinkers" van het waterkoelen. ;)



Koolance is over het algemeen duurder dan EK, maar beiden leveren goede produkten. Het is maar net hoe je wilt dat je kast/wc set eruit komt te zien.
 
Laatst bewerkt:

rberbers

New member
Thanks coolfris! Super info dit! Kan ik weer een paar uurtjes mee vooruit ;)

Ben pas net in het WC wereldje gedoken (hmm klinkt een beetje ranzig als je het zo opschrijft), maar voor zover ik het zie is Koolance het top merk en EK een goede middenmoot die qua kwaliteit niet veel onder doet voor de rest. Puur voor het uiterlijk zou ik niet eens kiezen voor de Koolance producten. Die EK producten zijn mooi zwart, net als mijn PCB's, case en slangen (dmv de zwarte vloeistof, zolang de UV uit staat). Koolance heeft niet eens zwarte (net zo zwart als de EK) fittingen... Verder heeft mijn MB blauwe koelblokken op de nodige plekken en dat past dan weer mooi bij de blauwe leds in de yale fans en de blauw oplichtende UV vloeistof. Wou misschien ook nog zwarte SATA kabels erbij stoppen die blauw oplichten met UV. De Koolance GPU koeler heeft wel een mooi blauw randje wat erbij zou passen, maar de koeler zelf is mij dan weer net iets te licht zilver. Denk dat de zwarte EK koeler mooier staat.

Ik ga eens kijken of ik aan de precieze maten kan komen van de kast en de radiator, zodat ik een keuze kan maken qua aftap punt. En daarna het leesvoer dat je voorgeschoteld hebt maar eens doorspitten!
 

coolfris

Moderator
Forumleiding
Zelf heb ik EK hoger zitten dan koolance, maar dat komt denk ik omdat ik me iets langer met deze hobby bezig hou en nog wat dingen uit het verleden met me meesleep. Aantal jaren geleden was koolance onder de waterkoelcracks zeg één van de mindere merken. Vooral omdat bijna al hun producten van aluminium waren.

EK is zeker geen middenmoter. Met hun Supreme CPU block serie zitten ze wat prestatie bereft al vrij lang in het topsegment.

Met het meeste waterkoespul zijn de prestatieverschillen erg klein. In bouwkwaliteit en afwerking zijn er wel wat verschillen, maar over het algemeen zijn die ook niet groot. Als je per onderdeel een aantal top notch merken zou moeten aanwijzen:
fittingen: Bitspower en enzotech
koelblokjes: Watercool, Aquacomputer en MIPS
radiatoren: HW labs SR -1
pompen: Iwaki, Laing

Maar nogmaals de verschillen zowel op prestatie als op bouwkwaliteit zijn bij bijna alle waterkoelprodukten erg klein (uitgezonderd kant en klaar merken als thermaltake en andere speelfgoedfabrikanten ;))

Laat je op de forums dus niet teveel afleiden door mensen die dwingend vertellen dat het ene product veel beter is dan het andere. Wat imho veel belangrijker is van het waterkoelen van je PC is de fun ervan. Het uitzoeken, keuzes maken, installeren en daarna genieten van de lekkere temps en het eventueel mooie uiterlijk van je PC. :023:
 

rberbers

New member
Heb even gezocht en gelukkig past zo'n SLI bridge ook op de EK-FC460 GTX! Was even bang dat ik moest upgraden naar twee 470's ;) Maar las op de product pagina van EKWB zelf dat stiekem de EK-FC Link R48X0/58X0 stukjes (die eigenlijk voor de ATi's zijn) op dit blok passen. Komt er dan dus op neer dat ik het volgende nodig heb:
- EK-FC Bridge DUAL Serial (toch serial, haha!)
- EK-FC Link R48X0/R58X0 x 2

Bijkomend voordeel is dat deze bridge ook een uitgang naar rechts heeft, scheelt me weer een L stuk en ziet er ook nog eens veel beter uit!

Zal de producten eens op het suggestie forum gooien...
 

rberbers

New member
Heb me even verdiept in de fans, ball bearing vs sleeve barring. Heb momenteel de Yate Loons van 120mm in mijn configuratie zitten, maar kwam in de weekdeal de NorthQ 120MM Silent Tornado tegen. De Yate loon heeft een hogere CFM dan de NorthQ. Had de 74.2 M3/h omgerekend en kom dan op ongeveer 43 CFM uit. Dat is toch een tikkie meer dan de 38 CFM van de NorthQ, maar de NorthQ is op zijn beurt weer een heel stuk stiller (19 dBA tov 28 dBA voor de yate). Verder las ik ook dat over het algemeen de sleeve bearing stiller zijn, maar harder slijten en minder efficiënt zijn in horizontale positie. Alhoewel in deze vergelijking de NorthQ met ball bearing stiller is dan de yate...

De yate heeft meer CFM en de northq is wat stiller, als beide even duur waren geweest, welke hadden jullie dan gekozen? En mocht dat de NorthQ zijn, is die de 6 euro meer waard of niet?

EDIT:
In hoeverre zijn dit soort noise absorers nog nuttig op deze toch al redelijk stille fans?
 

Calimero

Banned
Alles boven de 20 dBA is voor mij een grote "no go" dus zelfs nu de NQ 2x zo duur is (ongeveer) ....

Als ik het inmiddels begrepen heb kun je 8 NQ's laten draaien om weer op 28dBA te komen !!
(elke verdubbeling in herrie is 3dB extra)
Die 9dB verschil is dus nogal enorm ;)
 

rberbers

New member
Hmm ok, die Yate Loon's werden op de highflow webshop ergens als een van de betere keuzes naar voren geschoven. Dus goedgelovig als ik ben meteen maar toegevoegd aan mijn winkelwagen ;)

Misschien toch de shop nog maar eens door spitten.
Heb je misschien een advies?
 

Radak

New member
Toevallig vorige week die NorthQ 120MM besteld en is echt geweldig stil. Maar zoals je zelf ook al aangaf is de luchtverplaatsing niet zijn sterkste punt (Het aluminium frame is ook wel erg mooi en stuk beter dan z plastic ding).

Maar als je voor stil wil gaan zou ik je wel die NQ aanraden.
 

Calimero

Banned
2x NQ is nog steeds stiller dan die Yate Loon dus op een rad zou je dan ook
nog "push-pull" kunnen overwegen.
Dat is 1 fan richting rad laten blazen en de ander aan de andere kant van de
rad laten zuigen. De rad dus tussen de fan's, dusdanig dat de fan's elkaar helpen.

*edit*
Ik zie in post 7 een foto waar Skythe Gentle Typhoons gebruikt zijn.
Ik heb hier wel eens ergens gelezen dat die het ook erg goed doen op een rad.

Had je ook dit topic gevonden ?
http://forum.highflow.nl/f6/beste-combo-van-kwaliteit-en-stilte-7759/

Daar draagt Coolfris een enorm mooi steentje bij m.b.t. fan's .
 

rberbers

New member
Push-pull is wel een dure oplossing, plus dat het bij mijn onderste rad (het grootste rad) waarschijnlijk ook niet gaat passen. Zal eens kijken naar de alternatieven... die NQ's zien er iig best interessant uit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
O advies eerste wc setup Advies Waterkoeling Setup 2
toosgrandioos Advies eerste wc setup Advies Waterkoeling Setup 13
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
R Advies eerste WC setup nodig. Advies Waterkoeling Setup 2
S Mn eerste wc setup advies/hulp Waterkoeling 4
I Eerste W.C setup advies. Waterkoeling 9
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
I eerste wc advies nodig Advies Waterkoeling Setup 11
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
C Advies eerste wc-build Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies over eerste WC build. Advies Waterkoeling Setup 11
S Advies Corsair 600T - Eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies bij eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
P eerste build advies Advies Waterkoeling Setup 21
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
N Advies eerste waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 15
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
D Eerste watercooling setje - advies Advies Waterkoeling Setup 1
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 19
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan