Beste leden,
Ik wil mijn eerste PC bouwen met waterkoeling en heb nog wat informatie nodig voor dat ik alles bestel.
Ik heb nu alle onderdelen gevonden welke ik in mijn systeem wil en zelf heb ik al veel zitten bekijken en gevonden, maar toch zijn er enkele dingen waar ik niet echt zeker van ben.
Meeste Hardware en kast heb ik al gekocht. Alles draait ook momenteel, alleen dan zonder de waterkoeling gedeelte.
Wat heb ik:
Thermaltake The Tower 900 Snow Edition
RTX 2080TI AORUS Xtreme
Asus Maximus XII Formula
Intel Core i9-10900K
2x Samsung Evo M2 Plus
4x Corsair Vengeance Pro RGB 64GB Ram
Corsair RM850X White Voeding
Stuk of 10 Fans van Corsair White LED
Hardtube Bendingkit van Thermaltake
2x Corsair Blue Coolant
Wat wil ik kopen:
EK-Classic Pump Reservoir 260 SPC PWM D-RGB
EK-Quantum Momentum VRM Bridge ROG Maximus XII Formula
EK-CoolStream SE 480 Slim Quad + 4 Fans
EK-Quantum Torque 6-Pack HTC 16
EK-Velocity D-RGB - Nickel + Plexi
EK-AF Extender 50mm M-F G1/4
EK-AF Extender 30mm M-F G1/4
EK-AF Angled 45° Classic (Nickel)
EK-AF Angled 90° Classic (Black Nickel)
EK-AF Ball Valve (10mm) G1/4 - Nickel
EK-Cable Splitter 4-Fan PWM Extended
EK-CSQ Plug G1/4 (Nickel)
EK-HD PETG Tube 12/16mm 1000mm - 2pcs
EK-HD PETG Tube 12/16mm 500mm - 2pcs
BarrowCH G1/4 Digital 40mm OLED Display Flow Meter with RPM Rotor
Waar twijfel ik over:
Er zijn 2 type radiatoren van EK met 4 fans. Eentje Slim editie en de normale dikkere versie met ongv. 50 euro verschil tussen.
Welke zou ik het beste kunnen nemen? Zou de slimme editie een stuk minder zijn met koeling?
Ook bij de pomp combo, heb je 2 soorten. De EK-Classic Pump Reservoir 260 SPC PWM D-RGB of de EK-Quantum Kinetic TBE 300 D5 PWM D-RGB - Plexi.
De 2e is iets langer, kost ook wel 100 euro meer, dus zelf heb ik geen review of info kunnen vinden over de prestaties van deze 2 pompjes en van de radiator hoe ze in de praktijk zijn. Als de 100 euro variant goed is, vind ik die gewoon prima. En als er natuurlijk andere of betere opties zijn, of tips van de ervaren bouwers, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de info en jullie tijd.
Kast ziet er momenteel zo uit:
Ik wil mijn eerste PC bouwen met waterkoeling en heb nog wat informatie nodig voor dat ik alles bestel.
Ik heb nu alle onderdelen gevonden welke ik in mijn systeem wil en zelf heb ik al veel zitten bekijken en gevonden, maar toch zijn er enkele dingen waar ik niet echt zeker van ben.
Meeste Hardware en kast heb ik al gekocht. Alles draait ook momenteel, alleen dan zonder de waterkoeling gedeelte.
Wat heb ik:
Thermaltake The Tower 900 Snow Edition
RTX 2080TI AORUS Xtreme
Asus Maximus XII Formula
Intel Core i9-10900K
2x Samsung Evo M2 Plus
4x Corsair Vengeance Pro RGB 64GB Ram
Corsair RM850X White Voeding
Stuk of 10 Fans van Corsair White LED
Hardtube Bendingkit van Thermaltake
2x Corsair Blue Coolant
Wat wil ik kopen:
EK-Classic Pump Reservoir 260 SPC PWM D-RGB
EK-Quantum Momentum VRM Bridge ROG Maximus XII Formula
EK-CoolStream SE 480 Slim Quad + 4 Fans
EK-Quantum Torque 6-Pack HTC 16
EK-Velocity D-RGB - Nickel + Plexi
EK-AF Extender 50mm M-F G1/4
EK-AF Extender 30mm M-F G1/4
EK-AF Angled 45° Classic (Nickel)
EK-AF Angled 90° Classic (Black Nickel)
EK-AF Ball Valve (10mm) G1/4 - Nickel
EK-Cable Splitter 4-Fan PWM Extended
EK-CSQ Plug G1/4 (Nickel)
EK-HD PETG Tube 12/16mm 1000mm - 2pcs
EK-HD PETG Tube 12/16mm 500mm - 2pcs
BarrowCH G1/4 Digital 40mm OLED Display Flow Meter with RPM Rotor
Waar twijfel ik over:
Er zijn 2 type radiatoren van EK met 4 fans. Eentje Slim editie en de normale dikkere versie met ongv. 50 euro verschil tussen.
Welke zou ik het beste kunnen nemen? Zou de slimme editie een stuk minder zijn met koeling?
Ook bij de pomp combo, heb je 2 soorten. De EK-Classic Pump Reservoir 260 SPC PWM D-RGB of de EK-Quantum Kinetic TBE 300 D5 PWM D-RGB - Plexi.
De 2e is iets langer, kost ook wel 100 euro meer, dus zelf heb ik geen review of info kunnen vinden over de prestaties van deze 2 pompjes en van de radiator hoe ze in de praktijk zijn. Als de 100 euro variant goed is, vind ik die gewoon prima. En als er natuurlijk andere of betere opties zijn, of tips van de ervaren bouwers, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de info en jullie tijd.
Kast ziet er momenteel zo uit: