• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke Pomp/Reservoir

W

wessel145

Guest
Hey allemaal!

Ik ben van plan een nieuwe build te maken in de Thermaltake Core P5, In amerika heeft thermaltake hier ook een mooie pomp/reservoir combo voor (thermaltake pt 40). Deze is in nederland helaas niet te verkrijgen.
Mijn enige gelijkwaardige alternatief zou (naar mijn weten) zijn de XSPC D5 Photon 270 Reservoir/Pump Combo, maar deze komt met een pwm pomp, en op mijn Aquaero 5 lt heb ik maar 1 pwm poort, die ik liever gebruik voor mijn 4 fans op m'n radiator.

Nu weet ik dat je ook een D5 pomp kan kopen met een top en daarboven dan een reservoir, echter is het zo dat er dan een stukje buis (hardline) tussen moet komen. Dit vind ik niet zo mooi dus wil ik liever niet (of ik heb het 'top' principe verkeerd begrepen)

Hebben jullie een advies voor mij?
 
Je kan een PWM splitter gebruiken, waarbij de pomp en de fans allemaal gereguleerd worden door de Aquaero.

Dat is nietecht ideaal, aangezien ik relatief stille fans ga gebruiken en zo'n pomp snel geluid gaat maken, dat wil ik uitstellen tot dat ik het met fans niet meer red.
Tevens kan de aquaero 5 lt niet 4 fans + pomp op 1 pwm poort aan, vandaar dat ik zit te denken om de chip uit de 6 te halen en die te gebruiken (wel duurder).

Als ik een d5 pump van alphacool koop (Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top)
en een eisbecher van alphacool (Alphacool Eisbecher D5 250mm Plexi)

Wat moet ik hier allemaal bij kopen om dit werkend te krijgen? qua ringen etc? daar kan ik nergens een duidelijke uitleg over vinden. Dat zou een mooie oplossing zijn (nog goedkoper ook)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
P Welke Dual bay reservoir met pomp? Advies Waterkoeling Setup 5
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
R Welke pomp Waterkoeling 7
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
Sw333t Welke pomp / pompen (stil doch krachtig) Waterkoeling 5
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
DeKentering Luxe probleem! Welke pomp? Waterkoeling 9
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
S Welke pomp zou de stilste setup geven: MCP655, MCP35X or MCP35X2 ? Waterkoeling 5
M Welke pomp en is mijn setup goed? Waterkoeling 6
K Advies gevraagd: Welke Pomp en hoeveel Advies Waterkoeling Setup 5
E Welke pomp adviseren jullie? Waterkoeling 11
N Welke pomp? Waterkoeling 3
Sw333t DDC 10 Watt, welke pomp is dat dan? Waterkoeling 3
playboy4u2nv MCP655 vs MCP355: Welke pomp is beter? Waterkoeling 5
S Welke pomp? Waterkoeling 5
Thierry welke pomp top is beter Waterkoeling 13
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan