• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ?

Terwijl ik wacht op levering van oa moederbord(je), CPU, RAM,...
...ben ik verder aan't onderzoeken/uitvogelen welke andere componenten in mijn systeem moeten komen.

zo moet er alleszins nog gekozen worden voor een 1x 120mm- radiator voor in het frontje (elite 130, dus zeker geen 240 of zelfs 360-blok :) )

Maar hoe kan je best kiezen uit de vele mogelijkheden?
Dikte alleszins uit de 40mm-marge (EKWB -PE120 als voorbeeld, al is deze met een ruime kist vermoedelijk net wringen ipv plaatsen in mijn kast(je)

kom bvb bij Alphacool voor dezelfde maat ipv 130 een knappe 124 tegen (en dus wat extra speling om makkelijker geplaatst te krijgen).

Is er ondanks google weinig resultaat bied ergens een mogelijkheid om radiators te vergelijken qua afmetingen en koelcapaciteiten?
kan afmetingen ook telkens, radiator na radiator gaan bekijken, maar heeft dit ook effect op koeling?

Ik vermoed (met uitzondering van opening tussen koelvinnen) niet gezien kern vrijwel gelijk is, maar kom liever even hier informeren bij meer ervaren mensen (Ik heb wel kennis van mechanica enz, maar waterkoeling op een pc is niet iets dat ik regelmatig doe ;-) )
 
Er zijn helaas geen goede websites meer met goede testen en vergelijkingen.
Maar beknopt moet je voor jezelf bepalen wat je wilt:
- Wat past er in jouw behuizing
- maximale koelvermogen -> dikke en zo grote radiator nemen met hoge RPM fans
- maximale stilte -> dunne en zo grote radiator nemen met lage/medium RPM fans
- gulden middenweg -> medium dikte radiator met medium of hoge RPM fans
Fan controller is altijd aan te raden voor stilte (als je niet aan het gamen of andere zware programma's draait).
 
Ok, dan blijven we werken met enkel onze basisregel "zo groot mogelijk maar wel deftig passend"

Zullen eens hele webshop nazien welke binnen maten blijven en welke al wegvallen.
Zal tijd duren maar daarna hopelijk slechts enkele om uit te kiezen (en event. reviews opzoeken).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin dikte radiatoren webshop details. HighFlow Webshop 5
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Freddy Tijdelijke probleempjes met webshop (error 404, pagina niet gevonden) HighFlow Webshop 1
M Ervaring webshop op gsm HighFlow Webshop 5
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy Dinsdag 10 - Zondag 15 mei webshop gesloten i.v.m. update! HighFlow Computer Cooling Shop 13
Freddy Testers voor onze nieuwe webshop gezocht HighFlow Webshop 10
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
Viepert Niet te vinden op webshop, tang voor voedingkabels HighFlow Webshop 8
N Super webshop! HighFlow Webshop 0
P Super webshop HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
C Webshop kortingpunten HighFlow Webshop 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
Freddy Feedback Webshop 2.0 HighFlow Webshop 32
Freddy Na flinke update, Webshop weer open! Bugs melden aub HighFlow Webshop 26
Freddy Contest: Nieuwe header voor de webshop! HighFlow Webshop 67
MaartenvdE Prijs op een webshop verkeerd (erg laag), moeten zij leveren als ik bestel en betaal? Hardware & Software 6
Freddy Storing webshop en forum afgelopen weekend HighFlow Computer Cooling Shop 0
Quadcore Forum traag , maar webshop is oke HighFlow Forum 9
Exeon LET OP! Webshop 4AllClients is failliet Algemene Discussies 2
A Webshop paginas springen steeds naar laagste punt HighFlow Webshop 10
aadje93 Beste koelpasta in webshop Overclocking 7
Freddy Webshop Waardepunten Systeem, ideaal voor vaste klanten! HighFlow Webshop 123
Freddy Webshop bereikbaar? HighFlow Webshop 0
Robin Amperés info bij fans in de webshop HighFlow Webshop 11
Freddy Webshop Bug List HighFlow Webshop 92
Freddy Webshop SEO functionaliteit HighFlow Webshop 20
Wouter Probleem met winkelmandje webshop. HighFlow Webshop 2
Freddy HighFlow Webshop Forum HighFlow Webshop 5
D toon die netwerkstats !!! Algemene Discussies 4
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan