• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke rad zal ik nemen?

Daniello

New member
Ik wil binnenkort mijn H150ipro van Corsair de deur uit doen en de costumloop zijn entree willen laten maken.
Ik heb het meeste al genoteerd wat ik wil gaan aanschaffen, alleen ben ik er nog niet overuit welke radiator ik wil gaan nemen.
-EK-Coolstream Classic PE 360 45mm dik (FPI-13)
-EK-Coolstream PE 360 (triple) 38mm dik (FPI-19 (split fin)

Welke zou het beste zijn om mijn 9900K het koelst mogelijk te houden?
Qua fans maak ik gebruik van de Corsair LL120 rgb fans (2200rpm)

Met de huidige cooling (h150ipro) wordt de cpu met een stress test van 2 uur met realbench 85c max, tijdens het gamen met BFV 75/78c en met call of duty mw 68.
Dit zijn de temps wintersdag, maar als het zomersdag is lopen de temps behoorlijk op, ik woon namelijk in een appartement (boven in) met een platdak en het wordt hier in de woning dan 29graden.

Ook ben ik benieuw hoeveel graden het zou gaan schelen met de AIO.

De pomp en cpu block staan hier onder die ik wil gaan gebruiken.
-EK-Quantum Kinetic TBE 200 D5 PWM D-RGB - Acetal
-EK-Velocity - Copper + Acetal of EK-Velocity - Nickel + Acetal
 
Laatst bewerkt:
Excuses, ik bedoel die van 38mm dik.

Die van 45mm dik zitten de lamellen/vinnen wat verder uit elkaar, als een stil systeem een belangrijke factor is, dan zou je beter voor de Classic kunnen gaan.
Want die koelt waarschijnlijk beter met fans die op een lagere toerental draaien.
 
Excuses, ik bedoel die van 38mm dik.

Die van 45mm dik zitten de lamellen/vinnen wat verder uit elkaar, als een stil systeem een belangrijke factor is, dan zou je beter voor de Classic kunnen gaan.
Want die koelt waarschijnlijk beter met fans die op een lagere toerental draaien.

Dank u, zelf heb ik ook een fout gemaakt de 120mm fans draaien op max 1500rpm volgens de site van Corsair, dus dan zou ik beter af zijn met de 38mm? of zou in dit geval de 45mm ook nog kunnen?
 
qua dikte komt er een 45mm 360 rad in die enkel bedoeld was voor mijn 9900K, alleen twijvel ik om mijn 2080ti mee te gaan pakken in de loop. Echter denk ik dan dat de temp waardes hoger uitkomen dan dat ik enkel draai met mijn cpu.

Pushpull zou bij mij geen optie zijn aangezien de pomp/res combo aan de rad gemonteerd wordt en ik dus qua ruimte gebrek dan zit.
 
Dan word een 360 45mm push/pull idd lastig .

Toch zou ik de gpu ook in de loop meenemen ,zoveel scheelt het echt niet wat temperatuur betreft ,een 360 rad kan wel wat warmte wegwerken .
 
Dan word een 360 45mm push/pull idd lastig .

Toch zou ik de gpu ook in de loop meenemen ,zoveel scheelt het echt niet wat temperatuur betreft ,een 360 rad kan wel wat warmte wegwerken .
Ja? zou je denken dat dit beide goed te koelen is? qua fans heb ik wel de ll120 van corsair. de bedoeling is om ook beide te gaan ocen! dan vraag ik me af of ik niet beter uit ben van nog een 120rad erbij, dan zou ik 1 fan moeten vervangen voor de 140mm achterop.
 
Ja dat zou kunnen ,kijk dan eerst wat het systeem zonder OC doet ,hieronder een link naar een vergelijkbare set-up :


Mijn mening is dat een OC niet zoveel meer brengt t.ov stock speeds wanneer je beseft dat er zoveel meer stroom er doorheen geduwd moet worden .
Leuk voor de benchmarks ,maar wat dagelijks gebruik betreft vind ik het weinig zinvol .
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A welke rad pas in de Phanteks enthoo primo Handleidingen en Installatie Tips 1
volcom Welke fans best op Magicool 240 slim rad? Waterkoeling 11
D3T0X Welke rad voor low noise bij OC prestaties Waterkoeling 13
N Welke 120MM rad? Waterkoeling 7
B Welke setup (met name Rad) voor CM Stacker STC-01 Advies Waterkoeling Setup 17
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan