Beste Mensen,
Ik ben bezig een dubbele loop waterkoeling te maken voor mijn 2x GTX 470's.
Deze wil ik graag koelen met 2x Corsair H70 (omdat ik geen respect voor mijn portefeuille heb & graag buitengewoon wil doen).
Ik heb redelijk wat kennis en ervaring met het bouwen van pc's en pc zelve. Echter bij de waterkoeling schiet ik aan kennis te kort en is mijn zelfvertrouwen er in dus laag.
De reden voor mij om te koelen is voornamelijk:
- Decibels naar beneden te brengen.
- Daarna de temperaturen want ze worden te warm.
- De looks zijn als volgt in de rangorde voor belangrijk voor mij.
- Overclocken is het minst belangrijk, dit doe ik pas al de hardware te oud word en ik alles er doorheen wil knallen om een nieuwe pc te gaan maken)
- Budget is niet zo zeer van belang.
Hardware lijst:
I7-920, gekoeld met een Scythe Mugen 2 rev b.
6GB 1600 Mhz RAM Kingston HyperX (3x2)
2x GTX 470
Asrock x58 Extreme 3
NZXT Lexa S case (4 case fans)
3 HDD's, 1 SSD, Dvd brander.
Coolermaster Silent Pro Gold 1000W
3x 5.25" front bays vrij
1x 3,5" front bay vrij
Ik wil graag de radiatoren buiten de kast plaatsen want binnen is het al vol. 1 Boven de CPU, en 1 achter de CPU positie
Wat ik denk dat ik verder nog nodig heb is:
1x FrozenQ Liquid Fusion Dual Bay - Black Acetal - Blue Helix
1x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM
1x Thermalright 140mm TY-141 Fan PWM - 1300RPM
8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver
2x 120MM Fan Grill Black
1x Revoltec Ultra Bright Cold BLUE Light - 30cm TWIN set
1x PSU Bridging Tool 20 pin
1x Trechter
1x BitFenix Recon Fan Controller 5-channels 10w - Black
1x Liter Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
Wat ik al heb is:
2x GTX 470 (koel doel).
2x Corsair H70 (zorgt voor: koel element van koper, pomp, 120mm radiator van aluminium)
3 Meter Tygon R3603 - 6.4MM ID - 9.6MM OD - Clear
Het doel is 1 loop te creëren.
Wat mijn vragen dus zijn:
- Heb ik alles?
- Heb ik genoeg klemmen/ slang/ en koelvloeistof?
- Ik heb een redelijk uitgebreide modulaire PSU (Coolemaster Silent Pro Gold 1000W), ik ga er van uit dat het genoeg stroom aansluitingen zal hebben?
- Kunnen jullie mij iets adviseren wat een goede extra zou zijn evt.?
- Is het niet gevaarlijk voor de rest van mijn GTX 470's voor oververhitting, aangezien het koel element alleen de GPU zelf raakt?
Ik zou het heel erg waarderen als jullie deze tijd voor mij zou willen nemen om dit even door te nemen.
Alvast reuze bedankt,
Mipje.
Updates:
Ik heb niet alleen hier maar op meerdere forums advies gevraagd, ik zal dan ook dusdanig op elk forum mijn opgemaakte kennis en keuzes, etc. gelijk aanpassen.
Update 1:
- Ik ben overgestapt van een Dual loop system naar een enkele, naar verluid is er een betere flow als je 2 pompen achter elkaar schakelt dan wanner je 2 aparte systemen laat lopen. Ik maakte mij een klein beetje zorgen of de pompen wel de flow kunnen leveren in een verlengd circuit aangezien ze gemaakt zijn voor een kleine (voor gefabriceerde) loop.
- Hiermee kan ik dus kiezen voor een andere (bay) reservoir voor een single loop setting, en ik zal dus zo snel mogelijk een nieuwe voorstellen.
- Verder vragen veel mensen zich af of het mogelijk is om een Corsair H70 aan te sluiten op een GTX470, wat eigenlijk vrij simpel is.
- Dus vandaar bijgevoegde foto's, voor bewijs:
Update 2:
- Nieuwe bayreservoir gekozen. De keuze is op een FrozenQ Liquid Fusion Dual Bay - Black Acetal - Blue Helix gevallen, want mooi.
- PSU bridging tool 20 pins toegevoegd aan wenslijst.
- Ik zal wanneer het af is foto's toevoegen op deze topic om het eindresultaat te laten zien.
- Kosten zijn nu ongeveer: €177,-
Update 3
Ik heb blijkbaar nog fittingen nodig om mijn slangen aan het reservoir te kunnen sluiten.
Kan iemand mij adviseren welk soort en formaat het beste hiervoor is?
Daarnaast heb ik 8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver, weet iemand een esthetisch verantwoord alternatief hiervoor?
Verder komen mijn fans bovenop de kast, en zullen ze naar boven blazen.
Ik zet er dus fangrills op, maakt het qua geluid en (koel) prestaties uit welke ik gebruik?
bijvoorbeeld:
120MM Fan Grill Black
vs
120MM Fan Grill LaserCut Biohazard
vs
Lian Li PT-AF12-1B Top 120mm Mesh Grill - Black
Het lijkt me namelijk dat de ene meer lucht doorlaat dan de andere, en dat er dus ook verschil in kan zitten voor het geluid door de wind die er door heen raast?
Ik ben bezig een dubbele loop waterkoeling te maken voor mijn 2x GTX 470's.
Deze wil ik graag koelen met 2x Corsair H70 (omdat ik geen respect voor mijn portefeuille heb & graag buitengewoon wil doen).
Ik heb redelijk wat kennis en ervaring met het bouwen van pc's en pc zelve. Echter bij de waterkoeling schiet ik aan kennis te kort en is mijn zelfvertrouwen er in dus laag.
De reden voor mij om te koelen is voornamelijk:
- Decibels naar beneden te brengen.
- Daarna de temperaturen want ze worden te warm.
- De looks zijn als volgt in de rangorde voor belangrijk voor mij.
- Overclocken is het minst belangrijk, dit doe ik pas al de hardware te oud word en ik alles er doorheen wil knallen om een nieuwe pc te gaan maken)
- Budget is niet zo zeer van belang.
Hardware lijst:
I7-920, gekoeld met een Scythe Mugen 2 rev b.
6GB 1600 Mhz RAM Kingston HyperX (3x2)
2x GTX 470
Asrock x58 Extreme 3
NZXT Lexa S case (4 case fans)
3 HDD's, 1 SSD, Dvd brander.
Coolermaster Silent Pro Gold 1000W
3x 5.25" front bays vrij
1x 3,5" front bay vrij
Ik wil graag de radiatoren buiten de kast plaatsen want binnen is het al vol. 1 Boven de CPU, en 1 achter de CPU positie
Wat ik denk dat ik verder nog nodig heb is:
1x FrozenQ Liquid Fusion Dual Bay - Black Acetal - Blue Helix
1x Thermalright 140mm TY-141 Fan PWM - 1300RPM
8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver
2x 120MM Fan Grill Black
1x Revoltec Ultra Bright Cold BLUE Light - 30cm TWIN set
1x PSU Bridging Tool 20 pin
1x Trechter
1x BitFenix Recon Fan Controller 5-channels 10w - Black
Wat ik al heb is:
2x GTX 470 (koel doel).
2x Corsair H70 (zorgt voor: koel element van koper, pomp, 120mm radiator van aluminium)
3 Meter Tygon R3603 - 6.4MM ID - 9.6MM OD - Clear
Het doel is 1 loop te creëren.
Wat mijn vragen dus zijn:
- Heb ik alles?
- Heb ik genoeg klemmen/ slang/ en koelvloeistof?
- Ik heb een redelijk uitgebreide modulaire PSU (Coolemaster Silent Pro Gold 1000W), ik ga er van uit dat het genoeg stroom aansluitingen zal hebben?
- Kunnen jullie mij iets adviseren wat een goede extra zou zijn evt.?
- Is het niet gevaarlijk voor de rest van mijn GTX 470's voor oververhitting, aangezien het koel element alleen de GPU zelf raakt?
Ik zou het heel erg waarderen als jullie deze tijd voor mij zou willen nemen om dit even door te nemen.
Alvast reuze bedankt,
Mipje.
Updates:
Ik heb niet alleen hier maar op meerdere forums advies gevraagd, ik zal dan ook dusdanig op elk forum mijn opgemaakte kennis en keuzes, etc. gelijk aanpassen.
Update 1:
- Ik ben overgestapt van een Dual loop system naar een enkele, naar verluid is er een betere flow als je 2 pompen achter elkaar schakelt dan wanner je 2 aparte systemen laat lopen. Ik maakte mij een klein beetje zorgen of de pompen wel de flow kunnen leveren in een verlengd circuit aangezien ze gemaakt zijn voor een kleine (voor gefabriceerde) loop.
- Hiermee kan ik dus kiezen voor een andere (bay) reservoir voor een single loop setting, en ik zal dus zo snel mogelijk een nieuwe voorstellen.
- Verder vragen veel mensen zich af of het mogelijk is om een Corsair H70 aan te sluiten op een GTX470, wat eigenlijk vrij simpel is.
- Dus vandaar bijgevoegde foto's, voor bewijs:
Update 2:
- Nieuwe bayreservoir gekozen. De keuze is op een FrozenQ Liquid Fusion Dual Bay - Black Acetal - Blue Helix gevallen, want mooi.
- PSU bridging tool 20 pins toegevoegd aan wenslijst.
- Ik zal wanneer het af is foto's toevoegen op deze topic om het eindresultaat te laten zien.
- Kosten zijn nu ongeveer: €177,-
Update 3
Ik heb blijkbaar nog fittingen nodig om mijn slangen aan het reservoir te kunnen sluiten.
Kan iemand mij adviseren welk soort en formaat het beste hiervoor is?
Daarnaast heb ik 8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver, weet iemand een esthetisch verantwoord alternatief hiervoor?
Verder komen mijn fans bovenop de kast, en zullen ze naar boven blazen.
Ik zet er dus fangrills op, maakt het qua geluid en (koel) prestaties uit welke ik gebruik?
bijvoorbeeld:
120MM Fan Grill Black
vs
120MM Fan Grill LaserCut Biohazard
vs
Lian Li PT-AF12-1B Top 120mm Mesh Grill - Black
Het lijkt me namelijk dat de ene meer lucht doorlaat dan de andere, en dat er dus ook verschil in kan zitten voor het geluid door de wind die er door heen raast?
Laatst bewerkt: