• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] xxxEuro, 2x GTX470. Icm: 2x Corsair H70

Mipje

New member
Beste Mensen,

Ik ben bezig een dubbele loop waterkoeling te maken voor mijn 2x GTX 470's.
Deze wil ik graag koelen met 2x Corsair H70 (omdat ik geen respect voor mijn portefeuille heb & graag buitengewoon wil doen).
Ik heb redelijk wat kennis en ervaring met het bouwen van pc's en pc zelve. Echter bij de waterkoeling schiet ik aan kennis te kort en is mijn zelfvertrouwen er in dus laag.
De reden voor mij om te koelen is voornamelijk:
- Decibels naar beneden te brengen.
- Daarna de temperaturen want ze worden te warm.
- De looks zijn als volgt in de rangorde voor belangrijk voor mij.
- Overclocken is het minst belangrijk, dit doe ik pas al de hardware te oud word en ik alles er doorheen wil knallen om een nieuwe pc te gaan maken)
- Budget is niet zo zeer van belang.

Hardware lijst:
I7-920, gekoeld met een Scythe Mugen 2 rev b.
6GB 1600 Mhz RAM Kingston HyperX (3x2)
2x GTX 470
Asrock x58 Extreme 3
NZXT Lexa S case (4 case fans)
3 HDD's, 1 SSD, Dvd brander.
Coolermaster Silent Pro Gold 1000W
3x 5.25" front bays vrij
1x 3,5" front bay vrij

Ik wil graag de radiatoren buiten de kast plaatsen want binnen is het al vol. 1 Boven de CPU, en 1 achter de CPU positie

Wat ik denk dat ik verder nog nodig heb is:

1x FrozenQ Liquid Fusion Dual Bay - Black Acetal - Blue Helix
1x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM
1x Thermalright 140mm TY-141 Fan PWM - 1300RPM
8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver
2x 120MM Fan Grill Black
1x Revoltec Ultra Bright Cold BLUE Light - 30cm TWIN set
1x PSU Bridging Tool 20 pin
1x Trechter
1x BitFenix Recon Fan Controller 5-channels 10w - Black
1x Liter Feser One Cooling Fluid - UV BLUE

Wat ik al heb is:
2x GTX 470 (koel doel).
2x Corsair H70 (zorgt voor: koel element van koper, pomp, 120mm radiator van aluminium)
1x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM
1x Liter Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
3 Meter Tygon R3603 - 6.4MM ID - 9.6MM OD - Clear
Het doel is 1 loop te creëren.

Wat mijn vragen dus zijn:
- Heb ik alles?
- Heb ik genoeg klemmen/ slang/ en koelvloeistof?
- Ik heb een redelijk uitgebreide modulaire PSU (Coolemaster Silent Pro Gold 1000W), ik ga er van uit dat het genoeg stroom aansluitingen zal hebben?
- Kunnen jullie mij iets adviseren wat een goede extra zou zijn evt.?
- Is het niet gevaarlijk voor de rest van mijn GTX 470's voor oververhitting, aangezien het koel element alleen de GPU zelf raakt?

Ik zou het heel erg waarderen als jullie deze tijd voor mij zou willen nemen om dit even door te nemen.

Alvast reuze bedankt,

Mipje.

Updates:
Ik heb niet alleen hier maar op meerdere forums advies gevraagd, ik zal dan ook dusdanig op elk forum mijn opgemaakte kennis en keuzes, etc. gelijk aanpassen.

Update 1:
- Ik ben overgestapt van een Dual loop system naar een enkele, naar verluid is er een betere flow als je 2 pompen achter elkaar schakelt dan wanner je 2 aparte systemen laat lopen. Ik maakte mij een klein beetje zorgen of de pompen wel de flow kunnen leveren in een verlengd circuit aangezien ze gemaakt zijn voor een kleine (voor gefabriceerde) loop.
- Hiermee kan ik dus kiezen voor een andere (bay) reservoir voor een single loop setting, en ik zal dus zo snel mogelijk een nieuwe voorstellen.
- Verder vragen veel mensen zich af of het mogelijk is om een Corsair H70 aan te sluiten op een GTX470, wat eigenlijk vrij simpel is.
- Dus vandaar bijgevoegde foto's, voor bewijs:

8kruxmoandbk1z09iot7o1w.jpg
eitxnkliadbdnx8zzdrpttk.jpg
HQ5t6sRMf4H7T4irckyQYDouqkDTMy9gGqEo4KctwVg.jpg
kj3arfelpjfxnncocsn5npg.jpg

Update 2:
- Nieuwe bayreservoir gekozen. De keuze is op een FrozenQ Liquid Fusion Dual Bay - Black Acetal - Blue Helix gevallen, want mooi.
- PSU bridging tool 20 pins toegevoegd aan wenslijst.
- Ik zal wanneer het af is foto's toevoegen op deze topic om het eindresultaat te laten zien.
- Kosten zijn nu ongeveer: €177,-

Update 3

Ik heb blijkbaar nog fittingen nodig om mijn slangen aan het reservoir te kunnen sluiten.
Kan iemand mij adviseren welk soort en formaat het beste hiervoor is?
Daarnaast heb ik 8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver, weet iemand een esthetisch verantwoord alternatief hiervoor?
Verder komen mijn fans bovenop de kast, en zullen ze naar boven blazen.
Ik zet er dus fangrills op, maakt het qua geluid en (koel) prestaties uit welke ik gebruik?
bijvoorbeeld:
120MM Fan Grill Black
vs
120MM Fan Grill LaserCut Biohazard
vs
Lian Li PT-AF12-1B Top 120mm Mesh Grill - Black

Het lijkt me namelijk dat de ene meer lucht doorlaat dan de andere, en dat er dus ook verschil in kan zitten voor het geluid door de wind die er door heen raast?
 
Laatst bewerkt:
Aan gezien een h70 alleen de gpu zal koelen is het verstandig om op de vrm's en ram chips wat heatsinks te zetten, anders krijgen deze geen koeling meer.

Het reservoir dat je gekozen hebt kan je alleen gebruiken als je daarin 2 laing dcc pompen zet.
Beter kies je voor een ander dual res, ek heeft er wat... Bijvoorbeeld deze EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal

Je psu heeft power genoeg dus daar hoef je niet overin te zitten.

Met een dualloop krijg je wel veel slangen door je pc heen lopen, je zou er ook voor kunnen kiezen om de 2 pompen/blokken van de h70 is serie te zetten en op die manier de boel wat netter te krijgen.
 
is het niet.zo dan dat als je 2 pompen achter elkaar zet dat je dan minder flow efficienty krijgt omdat de pomp tegen de andere aan pompt?
en als.ik voor een enkele loop gaat kan ik toch ook net zo goed.een andere bay kiezen?
dit is vanaf mijn telefoon excuses.voor de spelfouten en excessieve interpunctie
 
oke, wauw. dat ging tegen mijn logische verwachting in.
dan stap ik over op een.single loop. betere flow is koeler is.beter is stiller.
ik zal het.later in mijn post aanpassen.
 
Ik heb er al 1 gemonteerd. en ik heb er nog 1 actief in de pc was een beetje zagen en boren maar die ligt er strak op. ik zak later wel een foto bijvoegen hoe het resultaat er dan uit ziet.

Added after 39 minutes:

Betere flow is niet altijd koeler, en dus ook niet stiller.

o jee. het word alweer meoilijker.
ik kom nu best wel onvoorbereid over. maar ik heb er wel vrij veel tijd en aandacht aan besteed. dit is gewoon iets wat niet in mijn hoofd blijft haken.
maargoed. zou je willen toelichten waarom dot niet zo is?
 
Laatst bewerkt:
Ik was vergeten dat op de GTX470 al een heatsink op de pcb zit, zelf heb ook een keer tijdelijk een waterblokje op een GTxX470 gezet en toen de heatsink laten zitten met de stock fan die ik via Afterburner op een hele lage snelheid liet draaien... dat werkte prima.
3ckIZ.jpg


Als je 2 pompen gebruikt die samen zo veel flow maken kan het zijn dat je watertemp iets hoger worden dan met 1 pomp, maar dat ik vooral met sterke pompen en met de pompjes van de H70 hoef je je daar geen zorgen over te maken.
Het fijne 2 2 pompen is ook dat als 1 pomp uit mocht vallen de 2de nog steeds zorgt voor flow in je loop en je kaartjes niet te heet gaan worden.
 
Oke cool, wederom thx voor de informatie.
2 Krachtige pompen kunnen dus de flow Te Snel laten gaan waardoor het water te snel door de radiatoren word gepompt en dus warmer weer terug in het circuit komt.

Zou ik de Fan van de gtx 470 moeten laten draaien denk je? Het zijn namelijk niet de stille fans die er zijn, en ik heb ze liever uit.
Maar daarin tegen mag de graka absoluut dus niet oververhitten!
 
Kan je de fittingen uit de H70 draaien of zitten ze vast?

Als je die eruit kan draaien, check even hoe groot de schroefdraad draad is, aan de hand daarvan zou je andere fittingen kunnen nemen en zo ook andere (grotere slang).

Als ze vast zitten, zit je helaas ook vast aan keuze slang en fittingen (dus 6mm).

Extra lawaai door een fan grill of fan filter is minimaal naar mijn ervaring.
 
De fittingen in de H70 kunnen er uit, maar het zit op zon manier vast dat hoe dan ook de kortste door weg 6mm is. En het door deze bottleneck dus geen zin heeft om er anderen op aan te sluiten.

Bedankt voor je antwoord, had je nog een advies voor een bepaalde fitting? Iets waar ik rekening mee moet/ kan houden?
 
Update 3

Ik heb blijkbaar nog fittingen nodig om mijn slangen aan het reservoir te kunnen sluiten.
Kan iemand mij adviseren welk soort en formaat het beste hiervoor is?
Daarnaast heb ik 8x Slangklem 6MM - 12MM (1/4 - 5/16) RVS Zilver, weet iemand een esthetisch verantwoord alternatief hiervoor?
Verder komen mijn fans bovenop de kast, en zullen ze naar boven blazen.
Ik zet er dus fangrills op, maakt het qua geluid en (koel) prestaties uit welke ik gebruik?
bijvoorbeeld:
120MM Fan Grill Black
vs
120MM Fan Grill LaserCut Biohazard
vs
Lian Li PT-AF12-1B Top 120mm Mesh Grill - Black

Het lijkt me namelijk dat de ene meer lucht doorlaat dan de andere, en dat er dus ook verschil in kan zitten voor het geluid door de wind die er door heen raast?

als slangen klem kleine tyrips gebruiken

en als fangrills gewoon je eerste link, die wire grills doen hun werk perfect en zijn niet flow restrictive en die andere 2 wel.

kwa fittingen gewoon 6mm/8mm fittingen pakken en de slang erop prutsen :D!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan