• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x 6x DDR3 Dominator

Obso

New member
[Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x DDR3 Dominator

Inleiding:
Beste mensen,

Dit is een project dat ik eigenlijk 3 jaar geleden al wilde starten, echter is dit wegens prive zaken allemaal uitgelopen. Nu het allemaal wat rustiger is wil ik toch weer met het een en ander aan de slag gaan.

Ik heb in het verleden voor mijn werk tal van PC's en ook Laptops gebouwt, waaronder een aantal systemen met waterkoeling. Ik ben dus niet geheel leek, echter is er in afgelopen paar jaar weer veel veranderd.

Indien ik er de tijd voor kan vinden zal ik een deel hiervan recyclen om te gebruiken voor een buildlog. Hieronder mijn verdere plannen en openstaande punten waarbij ik jullie hulp kan gebruiken.

Budget:
Niet me hoofd zorg ;)

Hardware:
ASUS Rampage III Extreme
Intel Core i7 950
3x 2GB Corsair Dominator GT
1x EVGA GTX 580 SC
Corsair AX1200

Komt nog bij:
3x 2GB Corsair Dominator GT
1x EVGA GTX 580 SC

Behuizing:
Silverstone TJ07

Welke hardware wil ik waterkoelen:
Zoveel mogelijk ;)

Waarom wil ik waterkoelen:
1. stilte
2. looks ;)
3. overclocken (zolang de temps het toelaten zonder de geluidsproductie al te hoog op te voeren)


Omschrijving:
Om maar bij het begin te beginnen mijn kast, een TJ07 (inmiddels een klassieker). Deze kast heb ik zo'n 3 jaar terug al gekocht. Ik heb hem in het verleden al omgebouwd naar een inverted ATX. Ik wil nog kijken of ik iets meer kan doen met de kast aangezien ik er geen drives in ga plaatsen buiten 1/2 SSD system disks. Misschien een nieuwe frontpanel? Frontpanel met radiator? Ben hier nog niet helemaal over uit, ik moet ook de kast even wat meer bekijken wat ik hiermee kan, als iemand tips heeft graag.

Verder heb ik al een boel sleeving, shrink, tiewraps liggen van oudere builds in het zwart, rood en UV blauw. Aangezien ik een REIII heb zal me thema rood/zwart gaan worden. Het zal dus niet heel origineel zijn maar dat is dan jammer :)

Dan me waterkoeling, hiervoor moet ik alles nog aanschaffen, ik ben zelf al wat rond aan het kijken geweest en ben over een aantal dingen ook wel al uit. Ik paar dingen heb ik nog mijn twijfels over en hiervoor kan ik wat advies gebruiken.

De volgende onderdelen ben ik vrij zeker over:

Moederbord:
EK-FB RE3 - Nickel

Geheugen:
EK-RAM Dominator - Nickel

CPU:
EK-Supreme HF Nickel CPU Block
Mounting-Plate

GPU's:
2x EK-FC580 GTX - Nickel

Reservoir:
Nog niet over uit, ligt ook aan de ruimte die ik kan maken, waarschijnlijk wel een tube, misschien 2? Dit ligt denk ik voornamelijk aan de ruimte, ik denk dat ik hier wel uit kom :)

Pomp:
2x Laing D5-MCP655

Top:
Bitspower D5/MCP655 Dual Top BP-2D5TOPAC-BK Acrylic Version

Radiator(s):
Nog niet helemaal over uit, ik wil gaan kijken wat ik kwijt kan, 1x 360 onderin zou moeten passen. Misschien kan ik achter me voeding nog wat kwijt, afhankelijk van waar ik ook mijn pomp(en) ga plaatsen.

Hoeveel radiator opervlakte denken jullie dat ik nodig zal hebben om al het bovenstaande te koelen? Het liefst zou ik natuurlijk 3x 360 plaatsen en low RPM fans, maar ben bang dat dat niet gaat lukken :). Advies is welkom :)

Fans:
Zal afhankelijk zijn van de radiator(s), ben zelf altijd een Noctua fan (hihi, flauw...) geweest, behalve de kleur natuurlijk maar daar hebben we spuitbussen voor. Maargoed, eerst radiator dan fans uitzoeken :)

Fittingen:
Vind de BP True Silver fittings wel vet, vraag me alleen af of dat niet gaat vloeken met het nickel, heeft iemand deze wel is naast elkaar gehad?

Koelvloeistof & Tubes
Waarschijnlijk wordt het clear tubing met rode UV vloeistof (ook i.v.m. plexi blocks).

Overig:
Lamptron Slot Protector Kit SP2 - UV Red

Samenvatting:
Lang verhaal, met veel dingen waar ik nog niet over uit ben.

Edit:
Startpost aangepast, aantal onderdelen waar ik inmiddels over uit ben genoteerd. Met dank aan de mensen hieronder :)
 
Laatst bewerkt:
De ene is idd Nickel Plexi en de ander Copper Plexi.
Twee schroeffittingen kan je erop kwijt :)

1x MCP655 is voldoende. Twee is wel beter gezien je een redelijke grote loop gaat maken, maar is niet noodzakelijk.

Ik zou 1x 360 + 1x 240 doen, dan heb je wel voldoende :)

Silver fittings gaat niet vloeken, er gaat ook een stukje slang omheen, waardoor het geheel van fitting+slang iets minder *bling*bling* is.
Dat past mooi bij nickel vind ik, uiteraard is dit een kwestie van smaak.

•Nickel blokken en koper in me radiators, heb ik genoeg aan pre-made vloeistof of moet ik er wat doorheen gaan gooien?
Nickel en koper is veilig :) (zolang het niet aluminium en koper is). Kant-en-klaar vloeistof is altijd het makkelijkste.

•Staat ook al boven vermeld, maar denken jullie dat 1 pomp genoeg is of zal ik voor twee moeten gaan (ook al is het alleen om een beetje goeie flow over te houden)?
Zie antwoord boven.
 
Ik zie erg veel gelijkenissen in deze build vergeleken met de mijne :)
Ik ga deze dus ook zeker volgen.

Een enkele pomp kan deze loop wel "trekken". Maar wil je het lekker rustig houden zou ik toch voor 2 pompen in serie gaan.
Je kan ze dan rustig 2-3 standjes lager zetten.

Qua rads ... gewoon zo groot mogelijk wat er in de case past, ik denk dat er meerdere gebruikers op dit forum wel al voor je gepast hebben :)
Zoals Freddy al zegt 360+240 moet al genoeg zijn.
Qua fans ben ik nog steeds verliefd op de Gentle typhoons, maar er zijn nog wel 5 soorten fans die bijna gelijk staan.

BP Silver vloekt zeker niet met Nickel blokken, staat juist zelfs mooi :p
 
Alleen met chrome staat ze iets beter, maar met nikkel kan er ook absoluut mee door. :p

Hieronder een verchroomde supreme en een HighFlow vernikkelde heatkiller:



54wwur.jpg


10rslmr.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan