• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x 6x DDR3 Dominator

Obso

New member
[Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x DDR3 Dominator

Inleiding:
Beste mensen,

Dit is een project dat ik eigenlijk 3 jaar geleden al wilde starten, echter is dit wegens prive zaken allemaal uitgelopen. Nu het allemaal wat rustiger is wil ik toch weer met het een en ander aan de slag gaan.

Ik heb in het verleden voor mijn werk tal van PC's en ook Laptops gebouwt, waaronder een aantal systemen met waterkoeling. Ik ben dus niet geheel leek, echter is er in afgelopen paar jaar weer veel veranderd.

Indien ik er de tijd voor kan vinden zal ik een deel hiervan recyclen om te gebruiken voor een buildlog. Hieronder mijn verdere plannen en openstaande punten waarbij ik jullie hulp kan gebruiken.

Budget:
Niet me hoofd zorg ;)

Hardware:
ASUS Rampage III Extreme
Intel Core i7 950
3x 2GB Corsair Dominator GT
1x EVGA GTX 580 SC
Corsair AX1200

Komt nog bij:
3x 2GB Corsair Dominator GT
1x EVGA GTX 580 SC

Behuizing:
Silverstone TJ07

Welke hardware wil ik waterkoelen:
Zoveel mogelijk ;)

Waarom wil ik waterkoelen:
1. stilte
2. looks ;)
3. overclocken (zolang de temps het toelaten zonder de geluidsproductie al te hoog op te voeren)


Omschrijving:
Om maar bij het begin te beginnen mijn kast, een TJ07 (inmiddels een klassieker). Deze kast heb ik zo'n 3 jaar terug al gekocht. Ik heb hem in het verleden al omgebouwd naar een inverted ATX. Ik wil nog kijken of ik iets meer kan doen met de kast aangezien ik er geen drives in ga plaatsen buiten 1/2 SSD system disks. Misschien een nieuwe frontpanel? Frontpanel met radiator? Ben hier nog niet helemaal over uit, ik moet ook de kast even wat meer bekijken wat ik hiermee kan, als iemand tips heeft graag.