• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling in Cosmos S

Dat is het! :)

En tijdens de bouw gewoon veel geduld hebben en vragen stellen als je iets niet weet.
Dat is altijd beter dan door klungelen en risico lopen dat je iets kapot maakt :D
 
Die dingen bedoel ik idd. Vind ik er ontzettend mooi uitzien. Het moederbord dat ik gebruik is een Asus P5E3 Premium.

Ik ga toch weer een vraag aan je stellen. Ik ben een leergierig en nieuwsgierig persoontje :053:

Ik heb namelijk al na liggen denken over de setup en wil graag van je horen of ik daarmee op het juiste spoor zit.

rad>res>pomp>cpu>gpu>gpu>rad.
De reden waarom ik dit zo bedacht heb is dat de koelvloeistof rechtstreeks van uit het rad, dus lekker afgekoeld hey reservoir ingaat. En als ik het reservoir voor de pomp zet dan heeft die altijd genoeg vloeistof om rond te pompen. Cpu voor de gpu omdat die de meeste koeling nodig heeft.

Is dit een goede beredenering of heb ik het toch allemaal niet zo goed gesnapt wat ik gelezen heb?

En als de zijfan toch eruit moet hebben jullie dan toevallig ook het zijpaneel met window voor de Cosmos S?

Ik ga je nu alvast vertellen dat ik de spullen bij jullie ga bestellen en niet ergens anders. Service vind ik namelijk een heel belangrijk iets en daar heb ik nu al vertrouwen in bij Highflow. We moeten uiteraard het dan wel eens worden over de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het zo doen:

Pomp > Radiator > CPU > GPU1 > GPU2 > Reservoir

Reservoir moet voor de pomp, want de pomp moet altijd voorzien zijn van voldoende watertoevoer, zodat die niet "droog" staat te pompen (gaat ie kapot).

De pomp voor de radiator, want de pomp genereert ook een beetje warmte, die warmte kan dan gelijk afgevoerd worden door de radiator.

Na de radiator de blokken, die krijgen dan het meest koele water vanuit de radiator.


Wij hebben een zijpaneel voor de Cosmos S, zelfs op voorraad:
http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=496


Dank je voor het vertrouwen!
Over de prijs moeten we uiteindelijk wel eens komen :)
 
Je kan dus gewoon die Feser Schroeffittingen gebruiken en dan een kort stukje slang tussen de kaarten.
(het aantal fittingen is al meegerekend in mijn vorige post met de voorbeeld setup).

Wil je voor het "metalen tussenstuk" gaan, moet je even opmeten hoeveel millimeter afstand tussen de twee PCI-sloten zitten waar de videokaarten in gaan.

Een andere forummember hier (matthijs) heeft ook zo'n stuk tussen zijn videokaarten, hij heeft de langste fitting genomen omdat de afstand tussen zijn videokaarten erg groot is.
Zie foto:

3oblit8pklop4i2z6mqatrh7v784ouj.jpg


Overigens herinner ik me dat de Feser Schroeffittingen niet passen op een XSPC reservoir met koelvinnen.
Die fittingen zijn te breed, dat die tegen de koelvinnen van de radiator aankomen :S

Je zal dus 2 normale fittingen voor dat reservoir moeten nemen en dan een slangklem.
 
Ik dacht niet dat de gpu sloten zover uit elkaar liggen, maar zal dat opmeten zodra ik alles binnen heb.

Wil ik dus dat metalen tussenstuk dan moet ik 2 schroeffittingen van je lijst afhalen en 2 "gewone" erbij tellen en 2 extra slangklemmen. Ik kan de setup ook zo laten en dan zit er een stukje slang tussen. Zal er een beetje aanliggen hoe groot de afstand tussen de 2 is. Is het behoorlijk groot dan een stukje slang, is het klein dan kan er zo'n fitting tussen.

Ik kan bijna niet wachten tot ik al mijn spullen heb en we een paar weekjes verder zijn zodat ik ook dit kan gaan bestellen. :icon_syda::icon_syda:
 
Wil ik dus dat metalen tussenstuk dan moet ik 2 schroeffittingen van je lijst afhalen en 2 "gewone" erbij tellen en 2 extra slangklemmen.
Correct :)

Ik kan de setup ook zo laten en dan zit er een stukje slang tussen.
Correct :)

btw:
Als je voor de XSPC reservoir kiest, dan moeten er 2 schroeffittingen van de lijst worden vervangen voor 2 normale fittingen plus 2 slangklemmen.
 
Als het goed is krijg ik deze week alle spullen binnen en dan kan ik gaan meten. Vind die metalen tussenstukken wel mooi, maar eerlijk gezegd niet als ze zolang zijn. Dan zijn ze toch weer wat minder.

Het reservoir vind ik wel heel mooi, maar als ik er een zijpaneel met window in plaats mag hij wel een kleurtje krijgen. Dit reservoir heeft natuurlijk voorkeur vanwege de koelvinnen, is weer extra koeling van het water.

Mmmm, moet toch maar eens gaan nadenken over een kleurtje dan.
 
Met dat zijpaneel is het inderdaad mooi om jouw highend hardware en koeling set te "showen" haha :D

Het zou eigenlijk zelfs zonde zijn als je dat niet zou showen (A)

edit:
Je kan dan ook denken aan UV lichten etc. :D
 
Maak me nou niet gek, want dan wil ik dadelijk nog UV SATA kabels :118:

Zodra ik alles heb ga ik meten en bedenken welke kleur ik het allemaal wil, en dan ga ik jou lastig vallen om tot een mooie set en prijs te komen. :033:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
Blackruby Waterkoeling, Core i7, Cosmos S Waterkoeling 15
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan